XXL Nutrition

Zou jij in een virtuele wereld willen leven?

Peiling Peiling Zou jij in een virtuele wereld willen leven?

• Totaal stemmers
    118
Dat bewustzijn uploaden is heel interessant ja, als je een kopietje maakt en dat dan aanzet springt je bewustzijn niet over lijkt me, "je" blijft dan wel bestaan voor je buitenwereld maar als je jezelf uitzet ben je gewoon dood toch.
Denk dat je dan stukje voor stukje je hersenfuncties moet vervangen zodat het geleidelijk gaat. Maar zeker weten doe je het niet..

+1 allemaal mooi en wel zo'n digitalisering, maar hoe garandeer je dat het mijn bewustzijn is en niet zomaar een kopie?

Ja dat is ook het enige wat ik als obstakel zie.

Het menselijke lichaam optimaliseren door bv. onze hersenen te laten regeneren miss met de hulp van nano-technologie..tot daar aan toe.. en ander slijtage...desnoods sommige delen robotiseren..

Maar bewustzijn downloaden...kan me niet voorstellen dat jij dat nog bent en eerder een kopie.

Tenzij je hoofd in een bokaal op sterk water word bewaard en op 1 of andere manier toch verbonden word aan een pc:).
Dan maar liever gedeeltelijk lichaam robotiseren.
Kan ik lekker de ruimte wat gaan verkennen:).

• Topic Starter Topic Starter
+1 allemaal mooi en wel zo'n digitalisering, maar hoe garandeer je dat het mijn bewustzijn is en niet zomaar een kopie?
Goede vraag idd. Wanneer je een kopie maakt, en je laat het origineel bestaan, dan beginnen beiden verschillende informatie op te slaan en worden het eigenlijk twee aparte entiteiten. Alleen lijkt dat niet mogelijk als het over één en hetzelfde bewustzijn gaat, tenzij de twee met elkaar in verbinding staan. Je zou je dan bewust zijn van twee verschillende lichamen die op twee verschillende locaties aanwezig kunnen zijn. Als de twee lichamen perfect hetzelfde zijn, is het onmogelijk om het origineel van de kopie te onderscheiden, tenzij iemand dit registreert bij het kopiëren en een kenteken op de kopie plaatst (zoals bijv in The 6th Day).

• Like
Waarderingen: MrJ
Een virtuele wereld lijkt mij leuk, voor even.

Goede vraag idd. Wanneer je een kopie maakt, en je laat het origineel bestaan, dan beginnen beiden verschillende informatie op te slaan en worden het eigenlijk twee aparte entiteiten. Alleen lijkt dat niet mogelijk als het over één en hetzelfde bewustzijn gaat, tenzij de twee met elkaar in verbinding staan. Je zou je dan bewust zijn van twee verschillende lichamen die op twee verschillende locaties aanwezig kunnen zijn. Als de twee lichamen perfect hetzelfde zijn, is het onmogelijk om het origineel van de kopie te onderscheiden, tenzij iemand dit registreert bij het kopiëren en een kenteken op de kopie plaatst (zoals bijv in The 6th Day).

dat is wat ik me ook altijd afvroeg, eigenlijk ben je altijd al een kopie van "jezelf", al je cellen worden om de zoveel tijd vervangen en na verloop van tijd ben je louter fysisch een heel ander persoon, toch blijft het gevoel van continuiteit en da jij die kleuter was van zoveel jaar geleden.
Bij een digitale kopie zou je dat dan ook moeten hebben en toch klopt er iets intuitief niet.

Kan ik dan ook me haarkleur en oogkleur veranderen enz? En kan ik me dan ook net zo breed maken als Jay Cutler? Zo ja dan overweeg ik ook om daarin te gaan leven

dat is wat ik me ook altijd afvroeg, eigenlijk ben je altijd al een kopie van "jezelf", al je cellen worden om de zoveel tijd vervangen en na verloop van tijd ben je louter fysisch een heel ander persoon, toch blijft het gevoel van continuiteit en da jij die kleuter was van zoveel jaar geleden.
Bij een digitale kopie zou je dat dan ook moeten hebben en toch klopt er iets intuitief niet.

Ja maar ons bewustzijn zit ergens,op neurologisch niveau,verstopt.Achterhalen waar en hoe is in principe ook de helige graal van de neurologie.

Dus ookal onderga je fysische veranderingen je kan idd. nog steeds jezelf zijn.Maar bij letsels in je bovenkamer kan je ook totaal iemand anders worden.
(oppervlakkig vb. : iemand plant een zwaard in je bol,je overleeft maar wordt i.p.v. een positieve warme persoon in een negatieve brompot.)

Indien het menselijk bewustzijn volledig in kaart gebracht word weten we pas of scenario's zoals onszelf in een virtuele wereld downloaden mogelijk is.

het menselijk bewustzijn is geen apart dingetje in onze hersenen, je kan het niet los zien van de input (zintuigen) dat het krijgt.
Ergo kan dat niet met die verschillende lichamen op 2 verschillende locaties aanwezig zijn.

• Topic Starter Topic Starter
het menselijk bewustzijn is geen apart dingetje in onze hersenen, je kan het niet los zien van de input (zintuigen) dat het krijgt.
Ergo kan dat niet met die verschillende lichamen op 2 verschillende locaties aanwezig zijn.
Maar je hoeft niet te zien, horen, voelen, ruiken, proeven, etc. om zelfbewust te zijn. Zelfbewustzijn speelt zich af in de hersenen, los van de rest van je lichaam. Het is de vraag welke delen van de hersenen essentieel zijn om deze ervaring te vormen, en hoe dit precies tot stand komt. Als de hersenen een computer zijn, dan is die computer na te bouwen. In dat geval is er een exacte kopie mogelijk. Ook een kopie van de rest van het lichaam is dan in principe mogelijk.

Maar je hoeft niet te zien, horen, voelen, ruiken, proeven, etc. om zelfbewust te zijn. Zelfbewustzijn speelt zich af in de hersenen, los van de rest van je lichaam. Het is de vraag welke delen van de hersenen essentieel zijn om deze ervaring te vormen, en hoe dit precies tot stand komt. Als de hersenen een computer zijn, dan is die computer na te bouwen. In dat geval is er een exacte kopie mogelijk. Ook een kopie van de rest van het lichaam is dan in principe mogelijk.

maar je bent toch altijd bewust van iets? van zintuiglijke ervaringen.

dat 'zelfbewustzijn' lijkt me eerder een logisch gevolg van alle zintuigelijke input patronen die over de jaren heen opgeslagen worden, een baby heeft immers geen zelfbewustzijn.

Terug
Naar boven