MuscleMeat

Zou jij in een virtuele wereld willen leven?

Peiling Peiling Zou jij in een virtuele wereld willen leven?

• Totaal stemmers
    118
Hangt af van wat eronder verstaan wordt, spiritualiteit is een vaag woord en iedereen bedoeld er wat anders mee... Stel dat iemand zegt 'voor mij is spiritualiteit datgene wat mijn biologische lichaam overstijgt'. Dan zou ik daar op één of andere manier nog achter kunnen staan. Ik denk namelijk dat er een mogelijkheid moet zijn om je hele 'ik' je 'bewustzijn' verder te laten bestaan zonder de aanwezigheid van je fysieke en bestaande lichaam. Ik geloof alleen niet dat dat iets met goden of geesten te maken heeft.
Waarmee dan wel precies?

• Topic Starter Topic Starter
Digitalisering idd.

Hangt af van wat eronder verstaan wordt, spiritualiteit is een vaag woord en iedereen bedoeld er wat anders mee... Stel dat iemand zegt 'voor mij is spiritualiteit datgene wat mijn biologische lichaam overstijgt'. Dan zou ik daar op één of andere manier nog achter kunnen staan. Ik denk namelijk dat er een mogelijkheid moet zijn om je hele 'ik' je 'bewustzijn' verder te laten bestaan zonder de aanwezigheid van je fysieke en bestaande lichaam. Ik geloof alleen niet dat dat iets met goden of geesten te maken heeft.

Mja, digitalisering is misschien wel een term ervoor maar dat weiger ik te geloven. Er zijn onverklaarbare zaken en ik vind dat men die barriére wel mag behouden, niet alles hoeft steeds een uitleg. Maar als je materie aan spiritualiteit gaat verbinden dan vind ik daar toch maar weinig 'spiritueel' aan. Achja, ik zal het wel zien als ik m'n laatste adem werkelijk uitblaas.

Ik heb alleen medelijden met zij die werkelijk echt niets kunnen geloven zonder eerst alles op zwart wit bewezen te zien

Ik heb alleen medelijden met zij die werkelijk echt niets kunnen geloven zonder eerst alles op zwart wit bewezen te zien
Ik heb medelijden met mensen die denken dat blind geloof een goed iets is. ;) Je moet altijd een minimum basis hebben om je geloof op te baseren. Het is niet dat scepticisme betekend dat je helemaal niets gelooft zonder bewijs, het wil gewoon zeggen dat je wat betreft de grote vragen in het leven niet zomaar accepteert wat door sommigen als waarheid wordt voorgesteld.

Een computer blijft een computer, ook met data van mensen erop.. Volgens mij is dit onmogelijk.. Freaky gedachten ook, ik hoop niet dat ik nog leef wanneer dit werkelijkheid wordt. :D

Ik heb medelijden met mensen die denken dat blind geloof een goed iets is. ;) Je moet altijd een minimum basis hebben om je geloof op te baseren. Het is niet dat scepticisme betekend dat je helemaal niets gelooft zonder bewijs, het wil gewoon zeggen dat je wat betreft de grote vragen in het leven niet zomaar accepteert wat door sommigen als waarheid wordt voorgesteld.

Maar spiritualiteit is toch hetgene wat mensen overstijgt, niet alleen biologisch maar ook zintuiglijk? Anders kunnen we gelijk alle doden beginnen terughalen en al die meuk als we persé alles verklaard moeten zien, toch? Ik ben ervan overtuigd dat sommige zaken onbereikbaar moeten blijven en er een plaats en tijd voor alles is

Maar spiritualiteit is toch hetgene wat mensen overstijgt, niet alleen biologisch maar ook zintuiglijk? Anders kunnen we gelijk alle doden beginnen terughalen en al die meuk als we persé alles verklaard moeten zien, toch? Ik ben ervan overtuigd dat sommige zaken onbereikbaar moeten blijven en er een plaats en tijd voor alles is

kijk eens wat alan watts filmpjes en kom nog eens terug met die reactie en pas dan geef ik je gelijk:)

Je geest digitaliseren. In theorie klinkt dat wel als een mogelijkheid. De chemische processen die nu in je hersenen plaats vinden zouden ook uit te drukken moeten zijn in 1en en 0en. Maar ik geloof er geen snars van dat dat ooit gaat gebeuren :p

Je geest digitaliseren. In theorie klinkt dat wel als een mogelijkheid. De chemische processen die nu in je hersenen plaats vinden zouden ook uit te drukken moeten zijn in 1en en 0en. Maar ik geloof er geen snars van dat dat ooit gaat gebeuren :p

eens, computervermogen zal geen probleem zijn, maar het begrijpen van het brein op een zodanig niveau dat men het kan reduceren tot binaire data daarentegen is een stuk moeilijker:)

Ik raad jullie beiden The Singularity Is Near - When Humans Transcend Biology aan, heb het bijna uit nu. Kom dan nog eens met die reactie Angelus. ;)

Als je het op disc con kopen en in je PS3 kon douwen, zou ik het zo doen. Mooi iedere dag fv een paar lekkere chicks uploaden en hup je virituele wereld in. Lol je zo kan je gewoon alles bedenken wat je wilt...

eens, computervermogen zal geen probleem zijn, maar het begrijpen van het brein op een zodanig niveau dat men het kan reduceren tot binaire data daarentegen is een stuk moeilijker:)

Ik raad jullie beiden The Singularity Is Near - When Humans Transcend Biology aan, heb het bijna uit nu. Kom dan nog eens met die reactie Angelus. ;)

Er word nu al vrij weinig van de daadwerkelijke functies van het brein begrepen, hoe het werkt. Simpele functies als zien, bewegen etc. Dus de zintuigelijke functies zijn wel vrij goed gedocumenteerd. Alleen de associatieve functies zijn zo complex dat ze waarschijnlijk nooit doorgrond kunnen worden omdat een causaal verband vrijwel niet aan te tonen is. Kijk maar eens naar de psychiatrie.

In een virtuele wereld leven zoals in The Matrix; hersenen verbonden met computer, kan volgens mij prima. Alleen als je iedereen dan in dezelfde wereld wil laten leven kan het nooit een perfecte wereld zijn. Misschien wel, door naast de avatars van de mensen nog wat "npc's" toe te voegen die al het werk doen etc; problem - wat is echt en wat niet?
Verder betwijfel ik als je mind uploading gaat doen (volgens mij had Ray Kurzweil het erover dat dit uiteindelijk voor iedereen gebeurd?) of je nog de bewustzijn van je geuploade mind bezit of dat je zelf ook een soort van npc wordt.

Spiritualiteit is ok, nadenken over wat zou kunnen zijn, zolang je maar geen waarheden gaat claimen omdat dat niet kan. Je zit vast in je eigen hoofd, je werkelijkheid komt binnen en wordt geïnterpreteerd en of dat dan echt is, een droom, een simulatie of wat dan ook, en of of wat daar dan buiten is valt niet te bewijzen.
Maar wel mooi toch om over na te denken, hoef je als Atheïst toch mooi niet bang te zijn voor de dood en kun je er nieuwsgierig naar zijn enzo. Geef je al die god-en-andere-waanideeën vrezende mensen mooi het nakijken.

Dat bewustzijn uploaden is heel interessant ja, als je een kopietje maakt en dat dan aanzet springt je bewustzijn niet over lijkt me, "je" blijft dan wel bestaan voor je buitenwereld maar als je jezelf uitzet ben je gewoon dood toch.
Denk dat je dan stukje voor stukje je hersenfuncties moet vervangen zodat het geleidelijk gaat. Maar zeker weten doe je het niet..

Ik denk dat juist veel gelovigen niet bang zijn voor de dood...

Ik denk dat juist veel gelovigen niet bang zijn voor de dood...

Snap alleen niet waarom veel christenen bang zijn voor judgement day, want in de bijbel staat heel duidelijk dat je door de hemelspoorten mag lopen als je echt in Jezus gelooft.

Dus het maakt geen donder uit of je een tweede hitler geweest bent en 1 miljard mensen vermoord heb, als je op je sterfbed ineens in Jezus gelooft dan ga je naar de hemel.

:trollface:

Volgens mij is er hier een flinke:joint:gepasseerd en zijn we allemaal aan het spacen. Leuk topic mag ik ook een haaltje?

De documentaire Technocalyps gaat hier ook over.
Super boeiend.Vind de paralellen met religieuze doelstellingen geweldig en dat word dan ook nog eens op hilarische wijze in de verf gezet.

Voor- en tegenstanders komen aan het woord.
De termen links en rechts krijgen een compleet nieuwe betekenis.

Terug
Naar boven