XXL Nutrition

Zwaarder DUMBELL DRUKKEN

dynamite2

Cool Novice
Waardering
0
Hoi allemaal,

op het moment gaat het steeds beter met dumbbell drukken echter wil mijn borst niet echt groeien.
Wie heeft er een paar tips.
gister 44 kg per dumbbell gedrukt 5x

verdere stats
180cm groot
82.5 kg
training aantal jaar

alvast bedankt

Hoi allemaal,

op het moment gaat het steeds beter met dumbbell drukken echter wil mijn borst niet echt groeien.

verdere stats
180cm groot
82.5 kg
training aantal jaar

alvast bedankt

Wat zijn je oefeningen voor borst? Reps, sets?

• Topic Starter Topic Starter
Meestal bankdrukken 4x8
fly 4x8
en dan of incline drukken of met kabels alles eigelijk minimaal 4x8

@ Krachtig, doe niet zo treurig.

@ TS : Wissel eens af met bijvoorbeeld decline presses erin, of incline flyes. Ga eens hoger in reps, of juist lager. Afwisseling shockeert de spiervezel's , wat gunstig is voor de spiergroei;)

het kan ook zijn dat de uitvoering slechter is geworden, zie vaak dat mensen steeds zwaarder gaan terwijl ze dat niet zouden moeten.

is natuurlijk speculatie wat de ts betreft, maar t zou kunnen.

44 kilo per dumbbell en je borst is nog steeds niet gegroeid ??? Ik denk het niet, of je weet echt niet hoe je je borstspieren moet gebruiken bij het dumbbell drukken (en maakt er een triceps/schouder oefening van).

hoe dieper de dumbbell zakt hoe meer de borst wordt aangesproken.

Idd als je borst niet groeit doe je iets fout.
Of je hebt net als ik, een zelf beeld van dat je klein blijft.
Terwel je in andermans ogen gewoon huge bent

In andermans ogen niet, En in jullie ogen niet omdat jullie ook grootheids waan hebben !!
Ik weet ook wel dat wij bb pas huge zijn als wij 100kg hebben gepasserd bij 170cm en 6 % vet
IJser jij ook, Maar voor andere mensen zijn wij dat niet (normale mensen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

verdere stats
180cm groot
82.5 kg
training aantal jaar

alvast bedankt

Min of meer hetzelfde issue, maar ik heb me dan ook een paar maanden op kracht gericht. Je doet die dumbbell press 5x met dat gewicht. Ik merk bij mezelf dat als ik voor maximale kracht ga er andere spieren meer worden aangesproken (schouder/triceps) maar het helpt je door een plateau te komen.

Wat mij helpt is dat ipv 6x 40kg dumbbells in de laatste rep een stapje teruggaan en netter, rustiger en dieper uitvoeren weer een nieuwe en andere belasting geeft en alles weer opnieuw pomp en groei krijgt.

min of meer hetzelfde issue, maar ik heb me dan ook een paar maanden op kracht gericht. Je doet die dumbbell press 5x met dat gewicht. Ik merk bij mezelf dat als ik voor maximale kracht ga er andere spieren meer worden aangesproken (schouder/triceps) maar het helpt je door een plateau te komen.

Wat mij helpt is dat ipv 6x 40kg dumbbells in de laatste rep een stapje teruggaan en netter, rustiger en dieper uitvoeren weer een nieuwe en andere belasting geeft en alles weer opnieuw pomp en groei krijgt.

+1

Ik vind die 44 KG dumbbell press toch behoorlijk indrukwekkend hoor. Misschien doe je de oefening niet helemaal goed?

Ik kan je maar één advies geven: Blijf goed op je voeding letten en hard trainen, dan komt het vanzelf.

44 kilo per dumbbell en je borst is nog steeds niet gegroeid ??? Ik denk het niet, of je weet echt niet hoe je je borstspieren moet gebruiken bij het dumbbell drukken (en maakt er een triceps/schouder oefening van).

daar d8 ik ook meteen aan.
en als je maar 5x kan, is het dus veelste zwaar voor je.
is wel stoer natuurlijk, daar niet van :rolleyes:

ga eens terug in gewicht, van 34 a 36 kg, en doe 4 a 5 setjes van 12 tot 15 herh.
en hou dat 2 maandjes vol.

daarna doe je 3 setjes van MININIMAAL 10 herh

moet je zien hoe hard je borst dan groeit ;)

de laatste set altijd zoveel mogelijk reps eruit persen, dus 3x8 en 1x 9 is okay en mag dus. Weetje ook gelijk dat je wat gewicht moet bij pakken. Altijd tot het uiterste gaan!

Dieper zakken en een volledige ROM maken. Wel voorzichtig doen in het begin steeds een klein beetje verder zakken.

dieper zakken tot je niet meer verder kan
zie nu nog te vaak maar halve ROM,s bij bench-oefeningen

Probeer anders eens een combo oefening.
Eerst 6x flyes en vervolgens 8x press.

meer afwisselen tussen verschillende oefeningen, en volledig correct uitvoeren natuurlijk

Terug
Naar boven