MuscleMeat

Zwaarder DUMBELL DRUKKEN

daar d8 ik ook meteen aan.
en als je maar 5x kan, is het dus veelste zwaar voor je.
is wel stoer natuurlijk, daar niet van :rolleyes:

ga eens terug in gewicht, van 34 a 36 kg, en doe 4 a 5 setjes van 12 tot 15 herh.
en hou dat 2 maandjes vol.

daarna doe je 3 setjes van MININIMAAL 10 herh

moet je zien hoe hard je borst dan groeit ;)

ik weet niet maar als je der 5 maakt doet je het in mijn ogen nog goed, als je met 2 herhalingen faalt dan is het te zwaar.

Had zelf vorige week, 50 kg dumbbell en 4 x..
Daar bij kon ik concluderen, dat de kracht er wel in zit, maar de beweging wel minder word, want je moet gewoon de hele tijd zorgen dat je dumbbells recht blijven. En niet alle kanten op gaan.

Probeer anders eens een combo oefening.
Eerst 6x flyes en vervolgens 8x press.

dus jij gelooft in het "voorvermoeien".. ook een manier :)

imo:

pre -en post workout:
-goed eten!!

tijdens de training:

-altijd een goede warming up doen;
-veel afwisselen in type oefeningen, snelheid van reps (negatieve gedeelte alleen wel slow/normal), aantal reps, aantal sets, etc. etc;
-beetje holle rug maken, de borst bij het negatieve gedeelte zo veel mogelijk oprekken aanspannen en enigszins omhoog gooien en in die dumbbells knijpen en tegendruk geven (!!) en bij het positieve gedeelte zo veel mogelijk aanspannen en "fijnknijpen" indien van toepassing per oefening;
-veel drinken;
-meer is niet altijd beter.

succes bro' :wl:

daar d8 ik ook meteen aan.
en als je maar 5x kan, is het dus veelste zwaar voor je.
is wel stoer natuurlijk, daar niet van :rolleyes:

ga eens terug in gewicht, van 34 a 36 kg, en doe 4 a 5 setjes van 12 tot 15 herh.
en hou dat 2 maandjes vol.

daarna doe je 3 setjes van MININIMAAL 10 herh

moet je zien hoe hard je borst dan groeit ;)

waarom zou 5x te zwaar zijn?

ik weet niet maar als je der 5 maakt doet je het in mijn ogen nog goed, als je met 2 herhalingen faalt dan is het te zwaar.

Had zelf vorige week, 50 kg dumbbell en 4 x..
Daar bij kon ik concluderen, dat de kracht er wel in zit, maar de beweging wel minder word, want je moet gewoon de hele tijd zorgen dat je dumbbells recht blijven. En niet alle kanten op gaan.

het is ook maar de vraag of het wel slim is om met zulke zware db's te gaan worstelen. Je zult je toch maar blesseren, dan groei je zeker niet. Doe dan liever BB-bench (stabieler) of een machine (pre-fatigue) voordat je een lichtere pomp-set doet met db's.

2 woorden: cable flyes!!!
Sedert ik deze doe groeit mijn borst wel, voorheen ook te weinig vond ik. Let wel op correcte uitvoering, zie veel gasten ze met een te zwaar gewicht doen en bij iedere herhaling zich met hun gewicht naar voor smijten...

de binnenste borst spieren train je toch met benchpressen :D

nee cable flys werken geloof ik ook. Ik heb ze zelf nooit gedaan dus ik zou niet weten. tegenstrijdig ik weet het maar het is niet anders...

Kan toch? Waarom zouden we twijfelen aan zijn uitspraken?

Ja, probeer wat decline dumbbell press en giant sets te doen. Ik merk dat als ik 1 set to failure doe en dan lichter gewicht pak en dat ook to failure train, ik echt absurde spierpijn krijg in mijn borst de dag erna, dus dan hebben ze een goede optater gehad en zijn de spieren echt helemaal leeg na de training.

Helaas merk ik dat mijn borst echt te weinig groeit nu ik nog maar 1 keer per week deze train. Ik ga dus weer naar 3 keer per week (2x thuis opdrukken etc).

het is ook maar de vraag of het wel slim is om met zulke zware db's te gaan worstelen. Je zult je toch maar blesseren, dan groei je zeker niet. Doe dan liever BB-bench (stabieler) of een machine (pre-fatigue) voordat je een lichtere pomp-set doet met db's.

De kans op blessures (vooral pec-tears) is een stuk minder bij DB press dan bij normale benchpress met een barbbell.

Ja en zo geweldig vind ik benchpress ook weer niet. Ik merk dat het toch vooral triceps is, ondanks brede grip. Tenzij ik de stang echt heftig ver laat zakken, maar dan heb je dus weer de kans op dat scheuren dus dat doe ik maar liever niet.

*kijkend naar je pics8*
yeah right :rolleyes:

Ben je jaloers ofzo?
Waarom zou ik der over liegen, heb ik zelf niks aan hoor.

Ik doe het nou eigenlijk pas 2 weken..

normaal altijd bankdrukken.
Maar voor de verandering gaan we tot het nieuwe jaar dumbelss gebruiken, en het voelt eigenlijk stukken beter.

Ja precies..Maar de opbouw ging lekker en het voelde goed, alleen je merkt dat je zoveel voor moet zorgen dat je stabiel blijft, daar gaat veel kracht verloren!!.

En als je die kwijt raakt, ja dan kan het fout gaan, daarvoor altijd met spotter er achter.

Ja en zo geweldig vind ik benchpress ook weer niet. Ik merk dat het toch vooral triceps is, ondanks brede grip. Tenzij ik de stang echt heftig ver laat zakken, maar dan heb je dus weer de kans op dat scheuren dus dat doe ik maar liever niet.

Verder dan je borst (en daar hoort hij te zakken) kan je niet toch?

Huh? ja die begrijp ik ook niet helemaal?

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de reacties, ik zal wat meer afwisseling doen en een keer proberen
voor te vermoeien.

bedankt nogmaals

Als je 44 kg per dumbbell drukt voor de borst kan het eigenlijk niet dat je geen spieren hebt, misschien is het enkel je zelfbeeld waarin je je lichaam te kort doet. Want zelfs al heb je een niet zo goede uitvoering, dan nog moeten borst, schouders en triceps groeien met zo'n gewicht.
Misschien kan je eens proberen om je enkele maanden te concentreren op incline presses, deze geven naar mijn mening een betere en meer opvallende groei van de borstspieren dan de normale bench press. Doe gewoon een set of 6 per training en blijf in een rep-range van 4 tot 12:
Bijvoorbeeld:
set 1: 4 x.
set 2: 5 x.
set 3: 6x.
set 4: 7 tot 8 x.
set 5: 9 tot 10 x.
set 6: 11 tot 12 x.
Dit alles uitgevoerd in omgekeerde pyramide en uiteraard met een set of 2 warm ups.
Alles to failure en 1 x per week. Laat de flyes en andere borstoefeningen voorlopig voor wat ze waard zijn.
Als je dan over een goed voedingsschema beschikt en je kan stelselmatig de gebruikte gewichten verhogen, dan kan het niet anders of je kweekt borstmassa.

dieper zakken tot je niet meer verder kan
zie nu nog te vaak maar halve ROM,s bij bench-oefeningen

Ohla, niet doen hoor! Ik heb al tweemaal de rotator cuff gescheurd (zowel links als rechts), 1 x met bench press en 1 x met incline dumbbell bench press. De stang of dumbbells NIET diep laten zakken, maar afremmen op driekwart van de neergaande beweging. De belasting blijft voor de spieren hetzelfde en het risico op ernstige blessures is heel wat minder.

ik zou cable fly's doen dat vind ik beter dan dummbel press.

cool dat ze bij jullie eigenlijk over de 40kg dummbels hebben.
ik heb tot 40 in mn gym liggen (voor mij voorlopig wel genoeg:rolleyes:)

Terug
Naar boven