XXL Nutrition

zware dumbbell press, beginnen zonder spotter ? hoe

loastres

Ripped Bodybuilder
Waardering
185
hoe krijgen jullie de dumbbells in de lucht als je aan een dumbbell press PR begint.
ik ben namelijk op het punt dat het redelijk close is met evenwicht verlies.
eerst zit ik met de dumbbells op de knieen, dan stoot ik ze met de knieen 1 voor 1 in de lucht, daarna ga ik liggen. maar toch denk ik dat dit zo niet verder kan;

iemand tips hoe je veilig de zwaarste dumbbells in vlakke dumbbell press houding krijgt ?

alvast bedankt

Gaan zitten met die dingen op de knieen. Vervolgens gaan liggen en dan je knieen 1 voor 1 omhoog stoten. Werkt prima voor mij, voor jou blijkbaar niet?

Fitness seller heeft nu van die haken waarmee je DB's aan een bar kan hangen.

wat noem je zwaar?
Niet relevant maar ben gewoon benieuwd.
Ik doe het ongeveer zoals jij denk ik. Eerst de dumbbells op je knieën laten rusten. Dan terwijl je je naar achter laat vallen de linkerdumbbell naar je borst brengen en uitstoten. Daarna idem met de rechter.

Er zal altijd wel een gewicht zijn dat je alleen niet meer in positie krijgt. Zolang de spotter je enkel daarmee moet helpen hoef je je niet te schamen :-) -> soms zie je de spotter meer werken als degenen die traint

dumbbells op de bovenbenen, een keer goed puffen en gaan liggen en ondertussen beetje met de benen de dumbbells in beweging duwen en omhoog stoten

idem als hierboven. maar wil mss die powerhooks wel gaan proberen. Train de laatste tijd wat vaker zonder spotter en dan kost het altijd veel energie om de dumbbells de eerste keer goed te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
wat noem je zwaar?
Niet relevant maar ben gewoon benieuwd.
Ik doe het ongeveer zoals jij denk ik. Eerst de dumbbells op je knieën laten rusten. Dan terwijl je je naar achter laat vallen de linkerdumbbell naar je borst brengen en uitstoten. Daarna idem met de rechter.

Er zal altijd wel een gewicht zijn dat je alleen niet meer in positie krijgt. Zolang de spotter je enkel daarmee moet helpen hoef je je niet te schamen :-) -> soms zie je de spotter meer werken als degenen die traint

voor mij is zwaar 30kg dumbbells ofzo.
hm, zal ik eens proberen, klinkt goed in theorie
nog tips ?

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:42 ----------

Gaan zitten met die dingen op de knieen. Vervolgens gaan liggen en dan je knieen 1 voor 1 omhoog stoten. Werkt prima voor mij, voor jou blijkbaar niet?

Fitness seller heeft nu van die haken waarmee je DB's aan een bar kan hangen.

eerst gaan liggen is mss een goed idee, ook eens proberen

van knieen naar schouders, daarna omhoog.

voor mij is zwaar 30kg dumbbells ofzo.
hm, zal ik eens proberen, klinkt goed in theorie
nog tips ?

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:42 ----------

eerst gaan liggen is mss een goed idee, ook eens proberen

30 kg?? Ik word hier uitgelachen als beginner met mijn 30kg dumbbell press en 20 kg schouderpress.

Laatst riep user Mugje nog van: Als je 20kg al niet in positie krijgt met schouders dan..

30 kg?? Ik word hier uitgelachen als beginner met mijn 30kg dumbbell press en 20 kg schouderpress.

Laatst riep user Mugje nog van: Als je 20kg al niet in positie krijgt met schouders dan..

tja, ik ben nou eenmaal niet sterk, en van de genen moet ik het ook niet hebben. dus als je hier bent om anderman uit te lachen. doe dat maar ergens anders.

alvast bedankt voor de reacties

dam jij moet toch minstens 30kg+ omhoog krijgen voor je schouders :D

tja, ik ben nou eenmaal niet sterk, en van de genen moet ik het ook niet hebben. dus als je hier bent om anderman uit te lachen. doe dat maar ergens anders.

alvast bedankt voor de reacties

Nee ik lach je echt niet uit, zo ben ik niet en hoop niet dat je dat denkt.
Ik zelf heb mijn grens op 20 kg schouderpress en ga niet verder want bij 25 is een keer mijn schouder uit de kom gegaan.
Schouders zijn niet mijn sterksste punt ben ik achtergekomen.
Ik snap wat je bedoeld, I feel you brother :)

Met de dumbbellpress is 4x6 35kg mijn top en dat is niet veel en meestal train ik met 4x8 30kg.

Wat ik aan wilde geven is dat ik een keer uitgelachen werd over de schouderpress en dat veel mensen doen alsof wat je ook drukt helemaal niks is, vind dit een rot metaliteit want ook met minder gewicht als je de oefening langzaam en correct uitvoert kun je groeien.

hmm, had hier zo'n idee dat jullie met 60 kg dumbbells aan de weer waren. Maar dat valt ja reuze mee. Gewoon dumbbells optillen op je bovenbenen en op het einde vh bankje gaan zitten. dumbbells tegen je borst /buik aan laten leunen en gaan liggen (benen komen in de lucht). dumbbells draaien en gelijk beginnen. tot 42 kg lukt me nog easy (5 reps).

Nee ik lach je echt niet uit, zo ben ik niet en hoop niet dat je dat denkt.
Ik zelf heb mijn grens op 20 kg schouderpress en ga niet verder want bij 25 is een keer mijn schouder uit de kom gegaan.
Schouders zijn niet mijn sterksste punt ben ik achtergekomen.
Ik snap wat je bedoeld, I feel you brother :)

Met de dumbbellpress is 4x6 35kg mijn top en dat is niet veel en meestal train ik met 4x8 30kg.

Wat ik aan wilde geven is dat ik een keer uitgelachen werd over de schouderpress en dat veel mensen doen alsof wat je ook drukt helemaal niks is, vind dit een rot metaliteit want ook met minder gewicht als je de oefening langzaam en correct uitvoert kun je groeien.

oh, sorry voor het misverstand dan ;)

Ik "gooi" ze omhoog als ik ga liggen, met een zwiep:p
1 voor 1 uitstoten werkt niet meer:(

ja de eerste uitdruk is dan idd een beetje scheef masar de volgende 6-7 zijn goed dus:)

Ik snap echt niet dat iedereen zoveel problemen heeft om de DB's in de goeie positie te cleanen. Beetje legdrive en biceps en ze zitten toch goed.

Terug
Naar boven