AndroidHealthClinic

zware dumbbell press, beginnen zonder spotter ? hoe

Minder zeuren, meer duwen.

Je kan ook barbell shoulder press gaan doen. Alhoewel 60 kilo in jouw geval cleanen is ook nog best zwaar. Maar je kan het ook vanaf een power rack doen

30 kg?? Ik word hier uitgelachen als beginner met mijn 30kg dumbbell press en 20 kg schouderpress.

Laatst riep user Mugje nog van: Als je 20kg al niet in positie krijgt met schouders dan..

tja, ik ben nou eenmaal niet sterk, en van de genen moet ik het ook niet hebben. dus als je hier bent om anderman uit te lachen. doe dat maar ergens anders.

alvast bedankt voor de reacties

Nee ik lach je echt niet uit, zo ben ik niet en hoop niet dat je dat denkt.
Ik zelf heb mijn grens op 20 kg schouderpress en ga niet verder want bij 25 is een keer mijn schouder uit de kom gegaan.
Schouders zijn niet mijn sterksste punt ben ik achtergekomen.
Ik snap wat je bedoeld, I feel you brother :)

Met de dumbbellpress is 4x6 35kg mijn top en dat is niet veel en meestal train ik met 4x8 30kg.

Wat ik aan wilde geven is dat ik een keer uitgelachen werd over de schouderpress en dat veel mensen doen alsof wat je ook drukt helemaal niks is, vind dit een rot metaliteit want ook met minder gewicht als je de oefening langzaam en correct uitvoert kun je groeien.
Mijn opmerking toendertijd was echt niet uitlacherig bedoelt, en toen je aangaf dat je schouder een paar keer uit de kom vloog werd het aannemelijk dat je voorzichtiger wou doen. Maar iemand zonder verdere blessures die moet echt geen problemen hebben met een setje DB's van 30kg. Je traint toch ook de rest van je lichaam? Dan moet je ze toch echt zo naar je toe kunnen swingen. helemaal als je liggend gaat pressen...

Mijn opmerking toendertijd was echt niet uitlacherig bedoelt, en toen je aangaf dat je schouder een paar keer uit de kom vloog werd het aannemelijk dat je voorzichtiger wou doen. Maar iemand zonder verdere blessures die moet echt geen problemen hebben met een setje DB's van 30kg. Je traint toch ook de rest van je lichaam? Dan moet je ze toch echt zo naar je toe kunnen swingen. helemaal als je liggend gaat pressen...

Ok dan had ik dat toen verkeerd begrepen :)

Als ik liggend ga pressen is het echt geen probleem om ze naar me toe te swingen, ook met 40 kg niet alleen kan ik daar niet echt lekker setjes mee doen omdat ik te slap ben om de 4x 8 te halen:mad:

Waar het toendertijd over ging was Schouderpress, Kijk dan zit ik dus helemaal recht op en om dan die swing te maken met meer dan 20kg is op het moment nog knap lastig en mijn rechterschouder vindt het helemaal niet leuk.

Ik blijf erbij dat met schouder dumbbell press het best moeilijk is om ze in positie te brengen.
Met bench is het niet zo moeilijk behalve dat als je terug moet als je bijvoorbeel echt leeg bent, alles gegeven hebt en moedersziel alleen bent, dan kant het ff iets moeilijker zijn dan als je een bankje hebt en een kooi

Persoonlijk heb ik voordeel van mijn lengte, namelijk 1.95.
Gewoon eerst de DB`s op mijn benen leggen en daarna mijn benen omhoog gooien en de DB`s gelijk door drukken.

Tot nu toe lukt het met max 40 KG, gaan helaas niet zwaarder op mijn huidige gym:(

ik heb er ook moeite mee, incline dumbbell press 2x 20kg dumbbells.. mja ik train pas een maand of 4 en kom van 0.00% spier ofzo.. was echt belachelijk hoe weinig spiermassa ik had.. begon met dumbbells van 8kg, nu 4maanden later op 20kg, denk dat dit wel een beetje een redelijke progressie is in 4 maanden?.

Ik dacht dat het over shoulder db press ging :') , daar is het soms wel moeilijk om je dumbbells in positie te krijgen.

Ik vraag het gewoon aan een maat :) of doe MP.

Verschil is wel hoog , ik lift ze maar tot 30kg en db shoulder press 4*38

Ik lift ze misschien hoger dan 30kg , maar dan ben je al veel energie kwijt en kan je minder energie steken in de oefening zelf.

doe het met 24 kg (3-4 x 12) eerst op de bovenbeen, daarna laat ik me rustig vallen en duw beide de lucht in en knalle maar:)

Na hoelang trainen spreek je dan? Als beginner denk ik toch niet dat er veel zijn die al direct 30kg dumbbell bench pressen?
Geen idee...is voor ieder verschillend natuurlijk. Er zijn freaks die daar meteen mee beginnen en er zijn mensen bij die daar 2 jaar over doen:)

Toch nog ff voor de zekerheid: alle gewichten die genoemd zijn is toch wel per arm? dus bijvoorbeeld 40 kilo dumbbellpress is niet twee dumbbells van 20 elk maar twee van 40.

• Topic Starter Topic Starter
Toch nog ff voor de zekerheid: alle gewichten die genoemd zijn is toch wel per arm? dus bijvoorbeeld 40 kilo dumbbellpress is niet twee dumbbells van 20 elk maar twee van 40.

tuurlijk.

bedankt voor het filmpke en de tips, heeft geholpen vandaag !

Terug
Naar boven