- Waardering
- 164
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
30 kg?? Ik word hier uitgelachen als beginner met mijn 30kg dumbbell press en 20 kg schouderpress.
Laatst riep user Mugje nog van: Als je 20kg al niet in positie krijgt met schouders dan..
tja, ik ben nou eenmaal niet sterk, en van de genen moet ik het ook niet hebben. dus als je hier bent om anderman uit te lachen. doe dat maar ergens anders.
alvast bedankt voor de reacties
Mijn opmerking toendertijd was echt niet uitlacherig bedoelt, en toen je aangaf dat je schouder een paar keer uit de kom vloog werd het aannemelijk dat je voorzichtiger wou doen. Maar iemand zonder verdere blessures die moet echt geen problemen hebben met een setje DB's van 30kg. Je traint toch ook de rest van je lichaam? Dan moet je ze toch echt zo naar je toe kunnen swingen. helemaal als je liggend gaat pressen...Nee ik lach je echt niet uit, zo ben ik niet en hoop niet dat je dat denkt.
Ik zelf heb mijn grens op 20 kg schouderpress en ga niet verder want bij 25 is een keer mijn schouder uit de kom gegaan.
Schouders zijn niet mijn sterksste punt ben ik achtergekomen.
Ik snap wat je bedoeld, I feel you brother
Met de dumbbellpress is 4x6 35kg mijn top en dat is niet veel en meestal train ik met 4x8 30kg.
Wat ik aan wilde geven is dat ik een keer uitgelachen werd over de schouderpress en dat veel mensen doen alsof wat je ook drukt helemaal niks is, vind dit een rot metaliteit want ook met minder gewicht als je de oefening langzaam en correct uitvoert kun je groeien.
Mijn opmerking toendertijd was echt niet uitlacherig bedoelt, en toen je aangaf dat je schouder een paar keer uit de kom vloog werd het aannemelijk dat je voorzichtiger wou doen. Maar iemand zonder verdere blessures die moet echt geen problemen hebben met een setje DB's van 30kg. Je traint toch ook de rest van je lichaam? Dan moet je ze toch echt zo naar je toe kunnen swingen. helemaal als je liggend gaat pressen...

Na hoelang trainen spreek je dan? Als beginner denk ik toch niet dat er veel zijn die al direct 30kg dumbbell bench pressen?Maar iemand zonder verdere blessures die moet echt geen problemen hebben met een setje DB's van 30kg.
of doe MP.Geen idee...is voor ieder verschillend natuurlijk. Er zijn freaks die daar meteen mee beginnen en er zijn mensen bij die daar 2 jaar over doenNa hoelang trainen spreek je dan? Als beginner denk ik toch niet dat er veel zijn die al direct 30kg dumbbell bench pressen?

Toch nog ff voor de zekerheid: alle gewichten die genoemd zijn is toch wel per arm? dus bijvoorbeeld 40 kilo dumbbellpress is niet twee dumbbells van 20 elk maar twee van 40.