AndroidHealthClinic

Zweet

ja ok, dan krijg je van die andere dranken en melk ook vocht binnen..

volgens mij was die oplossing die hierboven wordt genoemd allang genoemd. lees het topic door voordat je begint te posten

Ik heb erg veel last van zweten.
Nu ruikt het totaal niet, maar buiten de sportschool is het erg vervelend als ik snel zweet.

Misschien dat wat extra water (naast mijn gebruikelijke hoeveelheid) nut heeft.

Goede thread dit!.

Ik zit nu ook altijd al op wc maar ja als dat te weinig is zal ik toch maar proberen nog wat vissenpis naar binnen te werken.

• Topic Starter Topic Starter
Boek: "Drink Je Fit"

Goed drinken moet opnieuw aangeleerd worden.

Binnen iedere 15 tot 16 dagen wordt het totale lichaamsvocht vernieuwd. Daarom moet in deze periode ook eenzelfde hoeveelheid vocht worden opgenomen.
De dagelijkse vochtbehoefte, zonder zweten, ligt bij 2,4 l waarvan 1,5 l via drinken moet worden opgenomen. De compensatie van het zweetverlies is in deze hoeveelheid niet inbegrepen 1,5 l is dan ook het absolute minimum

Ik drink 3-4liter. En zweten tijdens de training is juist een goed teken! Dat je zware inspanningen levert nl. Juist buiten de training vind ik het erg irritant..

Heb persoonlijk ervaren dat meer drinken zweten tegen gaat. In de maand juli gesport en ging zweten als een paard. met meer vocht lijkt het lichaam dan zichzelf beter te koelen en heb je ook minder last van de hitte. ook voor as gebruikers die klagen over vochtvasthouden dan is meer dinken soms de oplossing. Hoe minder je drinkt des te meer gaat het lichaam vocht vasthouden. het ammoniak verhaal heb ik ook gehad, door mijn water te vervangen door een sportdrankje was het over. Ook stak het fenomeen pas de kop op na een dik uur tot het gaatje gaan. Ik train nu korter en dit lijkt meer effect te hebben in spieropbouw en spanning.

ik drink in mijn krachtuurtje al 1.5 liter daarvoor een half = al 2 daarna minstens een liter =3
denk dat ik over heel de dag genomen wel aan 4 kom

Bedankt voor de post.

ik doe na elke maaltijd sowieso 0,5 liter, en voor training 0,5 tijdens een liter en weer 0,5 erachteraan met dextrose erin.

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven