Fitness Seller

Zwemmen...

Mugje

Under the bar
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
228
Jongens even een vraagje. Wie zwemt er hier wel es met het doel om vet te verbranden. Aangezien ik met het joggen last van mijn enkels krijg :( dus alleen nu fiets wou ik es wat anders erbij. Dus leek het mij een goed idee om 1x in de week te gaan zwemmen.

Dus wie doet dit en hoe lang enzo...

zwemmen kan geen kwaad.. wordt ook vaak gebruikt met HIT training..

ik doe t zelf niet zo vaak.. meestal gewoon voor de lol.. ff met een ho zwemmen :cool:

Ik heb het wel gedaan 1a 2x in de week, maar niet speciaal voor vetverbranding, gewoon voor de relaxedheid.

Het kan zeker geen kwaad nee, en het is aardig intensief.
Dus probeer het es i.p.v. rennen!

En het is goed voor je zelfvertrouwen! :)

Kan je prima doen, maar meestal zit ik alleen vrouwen te kijken van vetverbranding komt er dan niks, of je moet op oma uurtjes gaan en dan ben je alleen aan het inhalen.
Ik ga dus gewoon lekker op de fiets peddelen :D

in de zomer elke dag een keer het meer overzwemmen :). is echt wel goed voor je conditie en je belast je gewrichten niet, en na 600 meters voel je het wel in je rug.

maar 1 x per week dan moet je wel flink lang zwemmen om een beetje vet kwijt te raken

okee ik heb eens gehoord dat zwemmen voor de vet verbranding niet goed zal zijn ivm
de temp van het water je gaat pas vet verbranden als je lichaam op een bepaalde temp is
maar in water wat gemiddeld 20 graden is gaat je lichaam precies het tegenovergestelde doen en vet aanmaken teminste dat is wat een bb'r mij ooit vertelde nou is zwemmen heel goed voor de spieren en gewrichten maar vet??? ik zal het nog eens vragen naar het weekend hoe het precies zat ???

je lichaam kan toch niet bewegen, op temperatuur blijven en tegelijkertijd uit het niets vet opnemen??
je lichaam verbrandt dan wel degelijk vet.

RIDDICK zei:
okee ik heb eens gehoord dat zwemmen voor de vet verbranding niet goed zal zijn ivm
de temp van het water je gaat pas vet verbranden als je lichaam op een bepaalde temp is
maar in water wat gemiddeld 20 graden is gaat je lichaam precies het tegenovergestelde doen en vet aanmaken teminste dat is wat een bb'r mij ooit vertelde nou is zwemmen heel goed voor de spieren en gewrichten maar vet??? ik zal het nog eens vragen naar het weekend hoe het precies zat ???

vind ik maar bullshit
je lichaam beweegt dus moet het calorieën verbruiken simple as that...
voor zover ik weet heeft temperatuur geen weerslag op de hoeveelheid kcal verbruikt of vetverbranding of whatever

• Topic Starter Topic Starter
Iig vanmiddag ben ik even wezen zwemmen. 45 mins baantjes trekken, dan ben je op het laatst wel moe hoor :o

en nog aangekomen? :D

Mugje zei:
Jongens even een vraagje. Wie zwemt er hier wel es met het doel om vet te verbranden. Aangezien ik met het joggen last van mijn enkels krijg :( dus alleen nu fiets wou ik es wat anders erbij. Dus leek het mij een goed idee om 1x in de week te gaan zwemmen.

Dus wie doet dit en hoe lang enzo...

Zwemmen is denk ik de beste cardio verbranding die je kan doen.Je moet een enorm uithoudingsvermogen hebben en je belast je gewrichten niet.Ik heb vroeger nog competitie gezwommen en daar verbrand je vet mee geloof me.En blokken krijg je er ook van.

Denk hou kouder het water hoe meer verbranding zelf, want je lichaam moet op temperatuur blijven.

ik ken een gozer die jaren lang wedstrijd heeft gezwommen en die nu sinds 4 maanden zn zwemcarriere aan de wilgen heeft gehangen en nu aan het fitnessen is begonnen. Die gozer is superdroog, en een geweldige borst en schouders.
Ik ga denk ik binnenkort ook maar een paar baantjes zwemmen, kan ik gelijk ff patsen daarzo :D

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven