Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    56

Bezoekers in dit topic

Bekijk bijlage 486975
Bekijk bijlage 486978
Bloemkool pizzabodem, welke overigens mislukt is.

De bodem was erg soppig / zacht. Iemand een goed recept hiervoor?
Wat trouwens ook werkt, dat ben ik nu aan het doen:

Zet de oven op 250 graden op grillstand. Doe de pizzabodem 3 minuten in de oven. De bovenkant wordt dan super crispy (zorg dat ie niet verbrand).

Haal de bodem na 3 minuten uit de oven en draai hem om. Nu heb je al een crispy bodem. Beleg hem en doe hem vervolgens belegd nog 10 mins in de oven op 200 graden.

Nog een tip: wordt je pizza te nat? Bak dan groentjes en champignons eerst in een pannetje zodat ze hun vocht al verliezen. Zet de oven desnoods op ventilatie stand om verdampen te helpen.
 
Wat trouwens ook werkt, dat ben ik nu aan het doen:

Zet de oven op 250 graden op grillstand. Doe de pizzabodem 3 minuten in de oven. De bovenkant wordt dan super crispy (zorg dat ie niet verbrand).

Haal de bodem na 3 minuten uit de oven en draai hem om. Nu heb je al een crispy bodem. Beleg hem en doe hem vervolgens belegd nog 10 mins in de oven op 200 graden.

Nog een tip: wordt je pizza te nat? Bak dan groentjes en champignons eerst in een pannetje zodat ze hun vocht al verliezen. Zet de oven desnoods op ventilatie stand om verdampen te helpen.
Wordt het niet tijd voor een eigen topic of YouTube kanaal?

Corona koken met Apfelstrudel: roeren is altijd rechtsom!

EDIT:
Roeren is altijd rechtsom:
Coronakoken met apfelstrudel
 
Laatst bewerkt:
Wat trouwens ook werkt, dat ben ik nu aan het doen:

Zet de oven op 250 graden op grillstand. Doe de pizzabodem 3 minuten in de oven. De bovenkant wordt dan super crispy (zorg dat ie niet verbrand).

Haal de bodem na 3 minuten uit de oven en draai hem om. Nu heb je al een crispy bodem. Beleg hem en doe hem vervolgens belegd nog 10 mins in de oven op 200 graden.

Nog een tip: wordt je pizza te nat? Bak dan groentjes en champignons eerst in een pannetje zodat ze hun vocht al verliezen. Zet de oven desnoods op ventilatie stand om verdampen te helpen.
Dit is het resultaat na 3 mins bodem voorbakken en vervolgens na omdraaien nog 10 mins doorbakken bij 200 graden.

20200411_223805.jpg


20200411_223832.jpg


De bodem is heel knapperig, bijna als een cracker. Eigenlijk iets te crispy en iets te donker.
Bij nader inzien zou ik de bodem 2 tot 2,5 minuten voorbakken ipv 3 minuten. Dit kan per oven verschillen though.
 
Laatst bewerkt:
Dit is het resultaat na 3 mins bodem voorbakken:

Bekijk bijlage 486996

Bekijk bijlage 486997

De bodem is heel knapperig, als een cracker. Iets te crispy en iets te donker.
Bij nader inzien zou ik de bodem 2 minuten voorbakken ipv 3 minuten.
Ik wil het morgen gaan proberen op de BBQ. Met een steen uiteraard. Deeg ligt nu te chillen in de koelkast.
Overigens heeft mijn oven een aparte pizza stand waarmee die extra heet kan + een combinatie van hete lucht en onder/boven warmte. Binnen een paar minuten perfecte bodem :D
 
Ik wil het morgen gaan proberen op de BBQ. Met een steen uiteraard. Deeg ligt nu te chillen in de koelkast.
Overigens heeft mijn oven een aparte pizza stand waarmee die extra heet kan + een combinatie van hete lucht en onder/boven warmte. Binnen een paar minuten perfecte bodem :D
Jelly, zo'n oven wil ik ook.

Kben benieuwd naar het resultaat morgen :cool:
 
Wat was t recept van de bodem?

- Bloemkool
- 1 ei
- Handje geraspte kaas

Bloemkool in roosjes breken en vervolgens vermalen / raspen. Hierna 3 á 5 minuten in de magnetron.

De bloemkool in een theedoek doen en vervolgens al het water eruit wringen. De overige ingrediënten samen met de bloemkool mengen, waarna een bakplaat bekleed kan worden met het mengsel.

Vervolgens 20 minuten in de oven bij 180°c!
 
Wat trouwens ook werkt, dat ben ik nu aan het doen:

Zet de oven op 250 graden op grillstand. Doe de pizzabodem 3 minuten in de oven. De bovenkant wordt dan super crispy (zorg dat ie niet verbrand).

Haal de bodem na 3 minuten uit de oven en draai hem om. Nu heb je al een crispy bodem. Beleg hem en doe hem vervolgens belegd nog 10 mins in de oven op 200 graden.

Nog een tip: wordt je pizza te nat? Bak dan groentjes en champignons eerst in een pannetje zodat ze hun vocht al verliezen. Zet de oven desnoods op ventilatie stand om verdampen te helpen.

Dit is een goede tip!

Was in het vervolg al van plan de groenten apart te doen, omdat de pizza erg nat geworden was...
 
Rijk gevulde nasi met prei/ham/roerei/spitskool, gebakken kippendij met ketjap/zoete soja/vissaus/honing, roergebakken oesterzwammen met wat chilipeper/knoflook/visaus/olijfolie, salade en natuurlijk satésaus.

Niks uit een pakje (behalve de Wijko satésaus). Rijst gister gekookt, oude rijst werkt best voor nasi.
Bekijk bijlage 486992
Nice! Looks good. Je bent een echte topkok!
 
- Bloemkool
- 1 ei
- Handje geraspte kaas

Bloemkool in roosjes breken en vervolgens vermalen / raspen. Hierna 3 á 5 minuten in de magnetron.

De bloemkool in een theedoek doen en vervolgens al het water eruit wringen. De overige ingrediënten samen met de bloemkool mengen, waarna een bakplaat bekleed kan worden met het mengsel.

Vervolgens 20 minuten in de oven bij 180°c!
De bloemkool blijft vaak te nat op deze manier. Werkt beter om het vocht eruit te halen als je het ed dag ervoor kookt en purreert en in een zeef uit laat hangen (hang op idee).
Wat ook werkt maar is best lastig goed te mengen. 1 eetlepel psyllium husk vezels erdoorheen mengen. Dat zorgt voor "elasticiteit" in bijvoorbeeld glutenvrij brood en glutenvrije groentepizza bodems. Het is alleen wel zo dat je het heel snel erdoor heen moet doen omdat dat spul instantaan zorgt voor een beton effect zeg maar :D

Ik heb psyllium husk van FREE FROM een tijdje door de lactose vrije yoghurt gegooit (2 theelepels in 300ml) en dan werd het spontaan zo stevig dat je het kon snijden bijna. :D
 
We gaan op de koffie bij mijn moeder en nemen de gezonde paastaart mee, honing on The side voor als ze het niet zoet genoeg vinden. Conclusie ik kan niet zo mooi taart opmaken.
image.jpg
 
Laatst bewerkt:
We gaan op de koffie bij mijn moeder en nemen de gezonde paasmaaltijden mee, honing on The side voor als ze het niet zoet genoeg vinden. Conclusie ik kan niet zo mooi taart opmaken.Bekijk bijlage 487037
Nice!!
Zo te zien ananas banaan en mango?
Volgende x ananas in ringen erop leggen. De banaan plakjes in het gat van de ananas en de mango stukjes eromheen. Meest simpele manier en ziet er leuk uit.
Nadeel is dat als je de taart aansnijdt je niet makkelijk door de schijven ananas komt en t een zooitje wordt :roflol:

Maar ach... de smaak maakt t niets voor uit. :)

Eet smakelijk en veel plezier.
 
Ik word jaloers hier... dagmenu kwam niet verder dan quinoapap, (overdatum) lactosevrije kwark, brocolli/linzensoep met kip (wat daarna toch door de blender moest :o ) en hier volgen nog wat bakken van.... :rolleyes: #livingtheliquidlife# #nietfotowaardig#
Oh ja.. wel paas dus een paar zeer zacht gekookte "slobber" eitjes :D met zout!! uiteraard!

edit: shoot...:emo: Toetje vergeten... 4x 1000 mg paracetamol + ibu :roflol:
 
De bloemkool blijft vaak te nat op deze manier. Werkt beter om het vocht eruit te halen als je het ed dag ervoor kookt en purreert en in een zeef uit laat hangen (hang op idee).
Wat ook werkt maar is best lastig goed te mengen. 1 eetlepel psyllium husk vezels erdoorheen mengen. Dat zorgt voor "elasticiteit" in bijvoorbeeld glutenvrij brood en glutenvrije groentepizza bodems. Het is alleen wel zo dat je het heel snel erdoor heen moet doen omdat dat spul instantaan zorgt voor een beton effect zeg maar :D

Ik heb psyllium husk van FREE FROM een tijdje door de lactose vrije yoghurt gegooit (2 theelepels in 300ml) en dan werd het spontaan zo stevig dat je het kon snijden bijna. :D

Psyllium is top! Gebruik dat vaak door kwark:cool:
 
Back
Naar boven