AndroidHealthClinic

LOG Sanne89

Bezoekers in dit topic

Als je liever niet in de gym aan KT doet, adviseer ik je toch met klem om een barbell + rack aan te schaffen, half trainen heb je niets aan..
Dus of de gym, of thuis (maar dan met het basis spul).

Leuk te horen dat met je pup alles weer in orde is :D
 
Als je liever niet in de gym aan KT doet, adviseer ik je toch met klem om een barbell + rack aan te schaffen, half trainen heb je niets aan..
Dus of de gym, of thuis (maar dan met het basis spul).

Leuk te horen dat met je pup alles weer in orde is :D

Idd dan schaf ik zo een barbell aan met klemmen... ik heb een hoop dumbbells thuis liggen, een matje, 2 fitballen, een step, .. dus ik kan al wel starten. maar een barbell is toch altijd handig!
Ik ga vanmiddag eens horen bij een fitness in onze buurt die zich vandaag opent (een kleinschaligere) , waar het naart schijnt niet zo duur zou zijn om te sporten. en de eerste honderd krijgen 100 euro korting , dus wie weet:). Ik ben het allemaal nog wat aan het uitzoeken.
Mijn lopen geef ik nog steeds niet op :) Ik voel me stilletjes aan wel terug beter in mijn vel... maar het vraagt geduld en tijd natuurlijk! en met plezier
 
Hehe, leuke woordspeling in je eerste zin..
Maargoed, je moet doen wat je leuk vind, niet wat je denkt dat je zou moeten doen!
Je vind lopen blijkbaar leuker, dus blijf dat dan gewoon doen, en train kracht wanneer je er zin in hebt. Als je buiten loopt, is lid worden van een gym (zelfs als ze korting geven) voor jou geen optie! Daar ben je niet gemotiveerd genoeg voor.., zonde van het geld imo!
 
Hehe, leuke woordspeling in je eerste zin..
Maargoed, je moet doen wat je leuk vind, niet wat je denkt dat je zou moeten doen!
Je vind lopen blijkbaar leuker, dus blijf dat dan gewoon doen, en train kracht wanneer je er zin in hebt. Als je buiten loopt, is lid worden van een gym (zelfs als ze korting geven) voor jou geen optie! Daar ben je niet gemotiveerd genoeg voor.., zonde van het geld imo!

+1

...en ik vraag me af of je thuis wel gemotiveerd raakt om te trainen (of bij een andere gym met korting). Doe eerst wat aan je motivatie, alvorens meer geld uit te geven...
 
+1

...en ik vraag me af of je thuis wel gemotiveerd raakt om te trainen (of bij een andere gym met korting). Doe eerst wat aan je motivatie, alvorens meer geld uit te geven...

Nee idd...omdat kracht thuis vrij moeilijk is (zoals je zegt is het moeilijk om gemotiveerd te blijven dan) zou ik het toch graag in een fitness willen doen. en lopen blijf ik buiten doen, tenzij het heeft gesneeuwd ofzo, dan neem ik liever de loopband.
Op de moment vind ik het geen ramp dat ik lopen leuker vind. Het is de bedoeling dat ik eerst wat vetmassa kwijt geraak en dan terug vollenbak met de kracht begin in combinatie met een half uur cardio. Nu doe ik al terug een beetje kracht maar ik zou graag terug wat serieuzer trainen. Het beste zou gewoon zijn dat ik iemand heb die hetzelfde als mij traint en dat we samen kunnen trainen. Maar jammer genoeg zijn er veel meiden die niet geïntresseerd zijn in kracht, zelfs niet voor het minste.

Ik train nu ook al terug 5 uur op de week tumbling en 2,5 uur zwemmen. Een goede start toch al vind ik. Juist de kracht nu nog...
 
lang geleden dat ik hier nog ben geweest.
Enkele jaren geleden door omstandigheden even onder een andere naam aangemeld, maar dat werd niet echt geapprecieerd door het beheer (met alle begrip ;)).

Soit, na enkele bewogen jaren pik ik de draad terug op en hoop hier nog het een en het ander te kunnen lezen.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:13 ----------

Even de stand van zaken op de moment...
Heb me de voorbije maanden vooral bezig gehouden met conditietraining aangezien ik af en toe een loopevenement mee doe.
Maar wil me terug meer toespitsen op kracht. En dan welbepaald met de doelstelling om af te vallen in de eerste plaats. Tegen oktober zou ik zo een 8kg willen kwijt zijn.
Nadien zou ik me vooral willen toespitsen op het 'scherper' staan.
 
welcome back :)
en succes met je nieuwe doelen!
 
dankje


Ik heb trouwens een vraag i.v.b met wat krachtoefeningen, cardio vs scheenbeenvliesontstekingen.
Heb dit enkele jaren geleden aan beide scheenbenen opgelopen en sindsdien blijf ik er mee sukkelen.
Telkens ik gewicht neem of langere afstanden ga lopen (meerdere dagen achter elkaar) steekt het terug de kop op.
Nu ik weet dat rust belangrijk is, maar twee dagen rust is niet genoeg als ik hier volledig vanaf wil.
Een tijdje geleden heb ik eens een week of 2 rust genomen en toen was de pijn helemaal verdwenen.. we zijn nu een week verder (lees als 3 trainingen verder) en ik heb er weer last van ???. Iemand die hier ervaring mee heeft en me wat tips kan geven naar training toe?
 
Welkom terug en succes met het opbouwen van je krachttraining!

hmm ja scheenbeenvliesontsteking hardnekkig, hb alleen geen idee wat je er tegen kan doen.. Langzaam opbouwen misschien?
 
volgens ik me herinner uit één van de logs hier op DBB is er nog ene van de meiden die daar last van heeft/had...
weet enkel niet precies wie
 
pfft als je tips daarvoor weet....let me know!
 
yups.....al een maand rust qua rennen...maar als ik zachtjes spring bijvoorbeeld voel ik 't al, ren ik drie stappen durf ik niet meer verder. Vorige keer voelde ik het namelijk weken lang bij alles.

Ik probeer te stretchen, maar weet slechts één goede rekoefening ervoor.
 
yups.....al een maand rust qua rennen...maar als ik zachtjes spring bijvoorbeeld voel ik 't al, ren ik drie stappen durf ik niet meer verder. Vorige keer voelde ik het namelijk weken lang bij alles.

Ik probeer te stretchen, maar weet slechts één goede rekoefening ervoor.

Ik zal je op de hoogte houden, maar dat mag jij ook altijd doen want ik ben zelf ook wat radeloos.
Ik voel het opkomen na het lopen, tijdens het squatten, touwtje springen, ... noem maar op.
De kinésist of fysiotherapeut zei me dat ik na een inspanning hier een icepack op moest leggen. En dat helpt wel in die zin dat de pijn de volgende morgen weg trekt. Maar het komt wel telkens terug als ik train.
Erg vervelend want het hindert mijn trainingen soms wel.
 
voel je het pas erna? niet tijdens?

jah ijscrompressen helpen, biofreeze helpt, beter afrollen helpt ook al ietsjes, betere schoenen ook...maar voel het nog bij iedere stap.

Lastig in je voorbereiding voor het loopevenement dan kun je de cardio ook niet tijdelijk voor iets anders vervangen.

Sterkte in ieder geval, en idd, het ik bruikbare tips zal ik ze zeker delen.

Verder sowieso succes met je doelen!
 
Tijdens de looptrainingen voel ik het ook. Maar het is vooral nadien dat ik mijn hart in mijn scheenbeen voel kloppen. Het zijn beginnende symptomen van die ontstekingen. Echt vervelend. Ook 's nachts lig ik soms wakker van de pijn.

Binnenkort loop ik de 10 miles van Antwerpen mee. Het is inderdaad niet evident om de trainingen op peil te houden met die vervelende pijn. Maar ik blijf volharden :D
 
Rust, daarna rustig opbouwen..
 
Even een korte update...

Mijn stats
Pff daar durf ik me bijna niet over uitspreken. Zo wat 11 kg zwaarder dan 5 jaar geleden :s. Op de moment 73kg! Wegens stress en omstandigheden mij laten gaan wat voeding betreft. Ook het fut/motivatie enkele jaren niet meer gevonden om te trainen.
Ondertussen gaat het een heel stuk beter en probeer ik de draad weer op te pikken.
Tegen oktober zou ik graag 8 kg willen kwijt zijn. Dus van 73kg naar 65kg. En als het kan wil ik nog zakken, maar ik denk dat ik best wat tussendoelen stel.
Aangezien ik gevoelig ben in stressvolle periodes om het op te geven wil ik het rustig aandoen zodat ik daar al geen stress over moet hebben :rolleyes:.
Ik ben al wel enkele kilo's terug kwijt.
Vet% voorlopig onbekend.

Training
Sinds juni 2013 loop ik 3 a 4x per week en neem ik af en toe deel aan loopevenementen. Dit houdt mijn motivatie op peil en doe ik ook erg graag. Als je die finish bereikt geeft het toch elke keer opnieuw een zekere voldoening en trots.
Daarnaast heb ik sinds kort HITtrainingen hervat. Voor alle duidelijkheid train ik nog niet in de fitness. Ben wel aan het twijfelen om terug een abo aan te schaffen. Maar aangezien er nog andere leukere en grotere planningen in de agenda staan dit jaar moet ik zien of het financieel ook haalbaar is.
Ik heb wel het basismateriaal in huis (matje, fitball, dumbells, ...).
En nu die krachttraining terug wat opkrikken he :)
 
welcome back dan...en heel veel succes met je doelen.

enne, je maakt me wel aagje naar je grotere en leukere plannen ;)
 
welcome back dan...en heel veel succes met je doelen.

enne, je maakt me wel aagje naar je grotere en leukere plannen ;)

Er staat een grote reis op de planning dit jaar ;) South America for one month! :D (in oktober dus)
Dit is meteen ook wel een motivatie, want het wordt een stevige reis
 
Back
Naar boven