Fitness Seller

LOG Sanne89

Super dat hardlopen, en nou volhouden! Idd nog beetje kt er bij!
Leuk trouwens dat je fitnessinstructeur bent!

Lukt het start-to-run programma een beetje? Ik weet nog dat ik daar 3jaar geleden ook mee ben begonnen. Maar na 2 weken was ik het beu om lopen-stappen-lopen en dan ben ik gewoon beginnen doorlopen :').

Maargoed het is 1 van de effectiefste programma's die er bestaan. Mijn pa heeft met start to run een halve marathon uitgelopen :'). En ik 15km in 1u 15

• Topic Starter Topic Starter
Lukt het start-to-run programma een beetje? Ik weet nog dat ik daar 3jaar geleden ook mee ben begonnen. Maar na 2 weken was ik het beu om lopen-stappen-lopen en dan ben ik gewoon beginnen doorlopen :').

Maargoed het is 1 van de effectiefste programma's die er bestaan. Mijn pa heeft met start to run een halve marathon uitgelopen :'). En ik 15km in 1u 15

goed goed:) kzit nu aan de 4de week se :) ik hoop vandaag nog te starten met mijn krachttraining, en anders is het morgen.
ik hoop binnen 3 weken 5 km op 30 minuten te lopen

Gisteren weer gaan hardlopen. Na elke training voel ik me toppie.
Wat me ook opvalt is dat ik veel minder behoefte heb aan koeken of ander zoet eten.
Het liefst van al eet ik gewoon een stuk fruit. En als ik eens zin heb in een koek dan vervang ik het door noten. ook wel calorierijk maar ik denk gezonder dan koeken of snoepgoed.

Een nadeel dat ik ondervind: ik heb enorm veel last van slaapproblemen. Ik lig de laatste 2 maand telkens heel de nacht wakker. pas tegen de ochtend val ik in het slaap en slaap ik natuurlijk tot 12uur op de middag soms :s. echt vervelend! Als ik dan opsta voel ik me nog heel moe. Op deze manier kan ik niet aan mijn krachtprogramma beginnen.
Als het blijft duren ga ik er waarsschijnlijk wel mee naar de dokter. Ik lig vaak wakker over vanalles en nog wat. Dan pieker ik vaak. Ik hoop dat dit snel ga eindigen want zo hou ik het niet vol.. zeer vermoeiend als ik dan nog kracht moet doen.

lekker dat je trainen en eten zo goed gaat!
Maar van die slaap is minder... je weet vast ook niet hoe het komt, ben je veel meer gaan sporten misschien... iets anders veranderd?

lekker dat je trainen en eten zo goed gaat!
Maar van die slaap is minder... je weet vast ook niet hoe het komt, ben je veel meer gaan sporten misschien... iets anders veranderd?

Niet bepaald. ik sport eigenlijk al mijn leven lang vrij veel. Ik weet inderdaad niet hoe het komt. het vervelende is dat ik er vaak slecht gezind van wordt en dat ik het zo niet volhou met die slapeloze nachten. En veel sporten om moe te worden maakt ook niet echt veel uit heb ik al gemerkt. Best vervelend!

Gisteren weer gaan hardlopen. Na elke training voel ik me toppie.
Wat me ook opvalt is dat ik veel minder behoefte heb aan koeken of ander zoet eten.
Het liefst van al eet ik gewoon een stuk fruit. En als ik eens zin heb in een koek dan vervang ik het door noten. ook wel calorierijk maar ik denk gezonder dan koeken of snoepgoed.

Een nadeel dat ik ondervind: ik heb enorm veel last van slaapproblemen. Ik lig de laatste 2 maand telkens heel de nacht wakker. pas tegen de ochtend val ik in het slaap en slaap ik natuurlijk tot 12uur op de middag soms :s. echt vervelend! Als ik dan opsta voel ik me nog heel moe. Op deze manier kan ik niet aan mijn krachtprogramma beginnen.
Als het blijft duren ga ik er waarsschijnlijk wel mee naar de dokter. Ik lig vaak wakker over vanalles en nog wat. Dan pieker ik vaak. Ik hoop dat dit snel ga eindigen want zo hou ik het niet vol.. zeer vermoeiend als ik dan nog kracht moet doen.

Heel vervelend, maar als je toch enkele uren hebt geslapen die dag, begrijp ik niet, waarom je niet kracht kan trainen die dag.., imo geen excuus.
Gewoon je stoute schoenen aan, en dan maar vermoeid KT ;)

Heel vervelend, maar als je toch enkele uren hebt geslapen die dag, begrijp ik niet, waarom je niet kracht kan trainen die dag.., imo geen excuus.
Gewoon je stoute schoenen aan, en dan maar vermoeid KT ;)

dat is waar:) maar leuk is wel anders. elke dag vermoeiend kracht doen is om zot van te worden :p. ik zal wel zien hoe het loopt. ik ga vanaf zondag voor twee weken naar de zee.. of toch zo goed als en mss dat de frisse zeelucht me deugd doet. En dan kan ik op het strand gaan lopen :)!!

dat is waar:) maar leuk is wel anders. elke dag vermoeiend kracht doen is om zot van te worden :p. ik zal wel zien hoe het loopt. ik ga vanaf zondag voor twee weken naar de zee.. of toch zo goed als en mss dat de frisse zeelucht me deugd doet. En dan kan ik op het strand gaan lopen :)!!

Tis wel minder idd, maargoed, als joggen ook nog lukt...
Misschien wat slaap pilletjes ofzo?

Ja, veel plezier (op vakanie) aan de zee!
En ja, hardlopen op strand is wel lekker, doe het ook heel vaak :D

Dat klinkt wel effe goed!
Lichaam kan op zo veel dingen reageren... als de oorzaak niet logischerwijs duidelijk is, kan voeding zijn, sluimerend griepje, iets wat je dwarszit...?

Misschien wel effe goed dat je er 2 weken tussenuit gaat!

Leuk dat je met start te run bezig bent!
Ik ben ook met die mp3tjes bezig in combinatie met mijn eigen interval trainingen.
Bevalt tot nu toe ook weer prima om weer te zijn begonnen met hardlopen.
Succes, 5 km in 30 minuten moet te doen zijn. :)

Niet bepaald. ik sport eigenlijk al mijn leven lang vrij veel. Ik weet inderdaad niet hoe het komt. het vervelende is dat ik er vaak slecht gezind van wordt en dat ik het zo niet volhou met die slapeloze nachten. En veel sporten om moe te worden maakt ook niet echt veel uit heb ik al gemerkt. Best vervelend!
je moet je gewoon moe maken voor het slapengaan ;)

Tis wel minder idd, maargoed, als joggen ook nog lukt...
Misschien wat slaap pilletjes ofzo?

Ja, veel plezier (op vakanie) aan de zee!
En ja, hardlopen op strand is wel lekker, doe het ook heel vaak :D

Slaappillen is nogal heavy en niet gezond denk ik :). Ik zal zien, wss begin ik na vakantie terug met mijn krachtprogramma. Want aan de zee kan ik niet naar de fitness. het lopen doet me al goed :)

Ik keek vandaag naar een programma over dikke mensen op tv. Iemand die een emotie-eter was en op 3 jaar tijd 140 kilo was bijgekomen.
Ik weet dat ik ook een emotie-eter ben. Alhoewel het niet zo drastisch is bij mij dan bij die mevrouw, kwam er toch wel een klik in mijn hoofd dat ik terug moest veranderen.
Nu ik er trots op ben dat ik het lopen volhou, wil ik nog meer doen. Trg gezonder eten (wat me de laatste tijd redelijk begint te lukken), krachtprogramma starten! en terug beter slapen.
Voor het slapen ga ik een van de dagen naar de dokter. Het is enorm frustrerend da ik niet goed kan slapen en het werkt mijn emoties alleen nog maar in de hand.
Ten tweede begin ik dinsdag met het krachtprogramma.. vandaag heb ik het voor de eerst komende 4 weken helemaal uitgeschreven in een schriftje. Ook de mijn taille-, bil-, en arm-omtrekken heb ik er in opgeschreven. Nu moet ik nog een vetmeting laten doen, ik ben van plan om zelf zo een vetmetertje aan te schaffen.
Om de motivatie in verband met het krachtprogramma terug op te krikken zal ik me na de trainingen belonen met een sauna of zoiets. Iets dat me rust brengt en vooral niet frustraties bezorgt.
Misschien klinkt het dom, maar zou het verstandig zijn als ik 1 keer per week een yogales meevolg? Dit hebben ze bij ons in de fitness...

Ik heb ook een foto van me getrokken en in het schriftje geplakt. Binnen 4 of 8 weken trek ik terug een foto en hoop ik al enkele verandering te zien.

Natuurlijk is het verstandig een yogales in de week mee te doen!
Maar alleen als je er rustig van wordt / het prettig vindt - het mag nooit een verplichting voor je zijn! Doe waar je je prettig bij voelt, da's het belangrijkste...

Goede instelling, zet hem op :thumbs:

Goede instelling, zet hem op :thumbs:

+1

Klinkt helemaal niet dom! Hoezo dan?
Misschien juist wel goed, andere manier weer van je lichaam bewegen, misschien andere spanning/ontspanning zorgt misschien voor ontspanning etc! Gewoon uitproberen!

2 weken rust zal je goed doen. Ben dit jaar ook 2 weken op vakantie geweest, wel veel gelopen maar geen krachttraining.
Toen ik terug kwam wel wat kracht verlies en wat meer vet, maar na 2,5 week ben ik weer keihard vooruit gegaan, veel harder dan voorheen.

Terug
Naar boven