AndroidHealthClinic

Sony over ear koptelefoon

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.390
Waardering
45.328
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
BB'ers,

ik overweeg een over ear koptelefoon te kopen, aangezien ik helemaal klaar ben met die bluetooth earbuds / dopjes, die iedere keer stuk gaan. Primair wil ik 'm gebruiken voor tijdens mijn training.

Ik denk ik voor een over ear ga, zodat ik mij beter kan afzonderen en omdat ik aanneem dat deze beter blijft zitten.

Ik overweeg de Sony MDR XB950N1:
Sony MDR-XB950N1 Zwart
De Sony MDR XB950B1 is vijf tientjes goedkoper, maar heeft geen noise cancelling functie.

Heeft iemand ervaringen met deze koptelefoon tijdens het trainen en/of ervaring met noise cancelling functionaliteit? Ervaringen met andere koptelefoons zijn ook prima. Ik heb max. € 150 over voor een koptelefoon en een goede bass en on ear bediening is een must.
 
Zelf een sennheiser hd4.40bt dacht ik zo. Fijn ding rond de 140 betaald. Kan lekker luid zondert lekker af en blijft goed zitten.

Krijg ook niet last van de oren wat ik wel belangrijk vind bij langdurig gebruik.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik heb de MDR XB950B1 en vindt het echt een ontzettend fijne koptelefoon gezien de prijs/kwaliteit verhouding, ook om mee te trainen.
Batterij gaat heel lang mee en mocht de batterij toch leeg zijn kan je met aan aux kabel alsnog altijd muziek luisteren.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik heb Bowers & Wilkins PX, die is helaas te zwaar/los om mee te trainen. Van veel vrienden hoor ik dat ze de Sennheiser Momentum 2.0 fijn vinden, die gaat ook niet snel kapot.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vergeet niet dat over ear ervoor zorgt dat de warmte van je hoofd niet goed weg kan...Dit gaat namelijk ook via je oren. Tevens komt er (althans bij mij) veel zweet in je koptelefoon tijdens het trainen en moet je die om de paar minuten afdrogen. Ik gebruik ook over ear hoor, maar ik ondervind er soms wel last van. Merk van mijn over ear weet ik niet. Heb een cheap ass ding bij TK Maxx gekocht in Den Haag, maar werkt als een trein. Wireless, on ear bediening, diepe bass en maar €28,-- :D
 
Vergeet niet dat over ear ervoor zorgt dat de warmte van je hoofd niet goed weg kan...Dit gaat namelijk ook via je oren. Tevens komt er (althans bij mij) veel zweet in je koptelefoon tijdens het trainen en moet je die om de paar minuten afdrogen. Ik gebruik ook over ear hoor, maar ik ondervind er soms wel last van. Merk van mijn over ear weet ik niet. Heb een cheap ass ding bij TK Maxx gekocht in Den Haag, maar werkt als een trein. Wireless, on ear bediening, diepe bass en maar €28,-- :D
True dat het warm is maar mijn koptelefoon droog deppen heb ik nooit last van
 
https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/test-wat-is-de-beste-bluetooth-over-ear-koptelefoon
Budget ging tot €130

xWBkpcWl.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Geen sennheiser in de test zonde
 
Ik heb een over ear voor dagelijks gebruik maar juist scull Candy plugs voor tijdens trainen. Trainen met een koptelefoon maakt je hoofd gigantisch zweterig en warm. Vind ik zelf dan
 
Bedankt voor de reacties. Ik kijk nog even waar ik voor ga, genoeg keus.
 
2x sony hoofdtelefoon gehad 2x tevreden 2x na 2 jaar ongewild van eigenaar veranderd.
zakte wel af tijdens deadlifts
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mdr xb 950n1 gekocht, tevreden over tot nog toe.
 
Back
Naar boven