XXL Nutrition

AlexV was ooit sterk, heeft nu andere hobby's, maar tilt hier en daar soms nog wat gewichten op

• Topic Starter Topic Starter
2025-12-13 (Zaterdag)

Zo! Is weer een tijdje geleden dat ik gelogd heb. Enorm druk op werk met t einde van t jaar, daarnaast nog een beetje ziek geweest, eigenlijk niks meer gedaan in de tussen tijd. Gelukkig voel ik me ondertussen weer fit, is het werk weer wat rustiger, dus kunnen we er weer tegen aan! Heb in de tussentijd 1 sport gerelateerd dingetje gedaan, en dat was afgelopen zaterdag gaan snowboarden, zal hier onder loggen wat ik me er nog van herinner. Verder moet ik toe geven dat ik echt nul op m'n voeding gelet heb, en lekker heb lopen snacken. Dus het BW zal niet al te best zijn morgen. Ach ja...

Snowboard sessie bij Snowworld Landgraaf, start 11:30, eind: 18:45
(Board: Jones Flagship 165W, Boots: Burton highshot step on X, Binding: Union Atlas step on, stand: goofy +15, -9, narrow reference stance for both sides)

Vrij lange sessie, maar zoals eerder vernoemd een nieuwe snowboard set, dus die moest ik natuurlijk een testronde geven! Traditie getrouw ben ik de eerste ronde van t seizoen een paar keer van de baby piste af gegaan. Moet toch altijd weer even gevoel krijgen voor hoe dat snowboarden ook alweer moest. Paar keer op m'n bek gegaan, maar had het gelukkig na 3-4 rondes als weer door hoe het moest, dus daarna overgegaan op de blauwe piste.

Maar eerst tussendoor betreft de nieuwe set-up. Om te beginnen, het step-on systeem is echt geweldig! Geen geklooi meer met die bandjes waar je dan weer op gaat staan als je je voet erin wilt zetten, om daarna in de sneeuw te moeten gaan zitten om ze strak te trekken. Nu even t sneeuw uit de binding vegen, 3x klikken, keertje springen om te kijken of je echt vast zet, en lekker gaan! Oprecht echt mijlen beter dan het bandjes systeem! Was in het begin wel even wennen om staand vast te klikken, maar gelukkig had ik het allemaal snel in de vingers. Dan het board zelf. Een veel stijver board dan ik normaal gewend ben van het huren van boards. In combinatie met deze bindingen, reageerde het board echt op elke kleine beweging die je maakte, goed en fout. Dat wil zeggen, vaak op m'n bek gegaan, maar toen ik het beestje eenmaal getemd had, was het echt heerlijk om zoveel controle te hebben! Al met al, erg tevreden mee! Wellicht ooit in de toekomst een soepeler board halen als ik ooit park wil boarden, maar denk niet dat dit binnenkort gaat zijn.

Nou goed, we waren op de blauwe piste. ging de eerste paar keer niet zo soepel. Of ja, snel ging ik wel, remmen ging wat lastiger. Was vooral met m'n achterste been aan het sturen en remmen, terwijl je dat juist met je vorste been wilt doen. Na even oefenen zat ook dat goed gelukkig! Natuurlijk was het verre van echt mooi, maar het was goed genoeg om met voldoende controle de berg af te komen. (Qua tijd was ik nu zeg 1,5u bezig) Ook dit werd gaandeweg de dag steeds beter. Dus gezien dit goed ging ben ik naar de rode piste gegaan. Eerlijk gezegd vond ik de rode en de blauwe enorm vergelijkbaar. Vond de blauwe eigenlijk beter, omdat de rode wat moguls had boven in, waardoor je in het begin niet echt lekker snelheid kon maken. Ook dit ging vrij snel al erg goed. Dus werd het tijd om weer wat nieuws te proberen.

Ben hier en daar gaan proberen switch te rijden. Nog nooit gedaan, en de eerste ronde zag er uit alsof ik nog nooit op een snowboard gestaan had, zo wordt je weer even lekker met 2 voeten op de grond gezet. Dit kostte wel even om goed te krijgen, en na een paar runs kon ik de blauwe piste af zonder te vallen. Het was echt verre van goed, maar het was wel een begin waar ik erg tevreden mee was. Heb nu naderhand m'n stand naar +15/-15 gezet om wat symmetrischer te staan voor switch rijden, maar wel op de narrow reference stance laten staan, dat beviel goed. Met dat ben ik ook nog gaan kijken of ik kon leren carven. Heb alleen maar geleerd om skidding turns te maken. En daar is op zich niks mis mee, maarja, als je goed wilt leren boarden, hoort carven dar natuurlijk bij. Dit ging nog niet helemaal goed. Naderhand kwam ik er met wat onderzoek achter dat ik teveel druk zette op m'n voorste been, waardoor ik automatisch weer ging carven, dus wellicht bij een volgende sessie daar eens op letten. Dar gezegd, wellicht is het goed om weer eens een lesje te nemen om het een en ander goed aan te leren, ipv zelf aan te klooien. We zien komende tijd wel.

• Topic Starter Topic Starter
2025-12-21 (Zaterdag)

Voor het eerst weer gaan trainen, beetje free-for-all style. Niks gepland, gewoon even waar ik zin in had. Probeerde niet te zwaar te gaan, echter merk ik dat de gewichten toch een significantere impact hadden dan ik initieel voor ogen had. Merk nu, de dag erna, dat ik het toch zwaarder viel dan gedacht. Beetje lastig nu ook allemaal met de feest periode hoe ik m'n schema ga indelen, want met de gym openingstijden, en het feit dat ik in de vakantie doorwerk, ik niet echt een fatsoenlijk schema kan hanteren. Plan is nu om na de vakantie periode de draad weer op te pakken, en nu 2x in de week op 'onderhoud' te trainen. Dat gezegd, heb nogal wat weekjes weg gepland in het begin van het nieuwe jaar, dus ook dat wordt wat chaotisch. Achja.

Gym sessie, start 13:00

Snatch
(Why: Gewichteffen specifiek)
3x3 20kg
2x2 60kg
1x 80kg
1x 90kg
4x1 100kg. Erg mooie beurten, lekker snappy. Enige wat echt aan te merken was, was dat ik in de extensie te veel hip-drive had, dus daar in het vervolg even wat meer op letten.

Squat
(Why: Gewichteffen specifiek)
1x 100kg (~30 sec bottom hold)
3x 100kg
3x 140kg
2x 160kg
1x 180kg Ging prima, maar merkte wel meteen dat m'n lichaam deze gewichten niet meer gewend is.

Terug
Naar boven