MuscleMeat

1,2,3,4, SniperX deserves more.. muscle.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
geen research gedaan? over korte spieren is relatief weinig te vinden...
ja in de CIOS/HALO boekjes, met overbelasting in die trend, maar dat moet je niet al te veel geloven..

ik heb al op verschillende fora navraag gedaan, (niemand wist precies hoe en wat), heb boeken over sport anatomie gelezen.. Navraag gedaan bij andere BB'ers, dus de research zit er echt wel in..

weetje, het is helemaal niet mijn bedoeling om met jullie een beetje te bekvechten wie er gelijk heeft, of wie het meest research heeft gedaan..
want dat zal ik zeker niet zijn... daarom ben ik ook gewoon blij met de post van bv daster..

alleen je laatste opmerking... kvat m even niet.

Korte spieren: Zoals reeds al aangeduid zijn origo/insertie bepaald vanaf je geboorte en daarvoor. Deze kan wel afwijken maar naar alle waarschijnlijkheid had je dan al last gehad. Training zou de onderliggende genetische afwijking aan de oppervlakte kunnen brengen aka je merkt het op. Stiekem denk ik gewoon dat je door overmatig belasten van de ene spier en het verwaarlozen van zijn antogonist een vergrootte spanning ontwikkeld in bijvoorbeeld de bicepsspier. Dit kan houdingsveranderingen teweegbrengen als de tricepsspier onvoldoende ontwikkeld is.

Nu het ding wat geen logische indruk op mij maakt:

'als ik aanspan, heb ik een echt een balletje.. niet een wat langere spier, zoals het hoort..'

Aanspan. Je spant aan. Dit doe je door je onderarm naar je schouder te brengen, om dit te doen moeten de spierbuiken verkorten en dat gebeurd ook, het resultaat is een ronde vorm van je biceps. It's basic myoscience.

Maar hey! Jij hebt zo veel research gedaan dus je zult vast wel weten hoe een spiercontractie zich ontwikkeld. :/

waar slaat die laatste opmerking nou op :s
ik heb toch gewoon een houding dat ik wat wil leren ?

ik denk dat je absoluut gelijk hebt dat ik meer de anogist heb getrained dan de anto..
zoals ik daarnet al zij... eerlijk gewonnen jongens, het sloeg idd nergens op zo te horen..

maar wat je nog niet helemaal snapt is dat van dat balletje.. het is gewoon echt een balletje.. niet een wat langere spier.. nee gewoon echt een bal die opeens uit je 'arm' komt zetten.. deze zit bij mij aan de linker kant, maar aan de rechterkant heb ik er nouwlijks last van.

waar slaat die laatste opmerking nou op :s
ik heb toch gewoon een houding dat ik wat wil leren ?

ik denk dat je absoluut gelijk hebt dat ik meer de anogist heb getrained dan de anto..
zoals ik daarnet al zij... eerlijk gewonnen jongens, het sloeg idd nergens op zo te horen..

maar wat je nog niet helemaal snapt is dat van dat balletje.. het is gewoon echt een balletje.. niet een wat langere spier.. nee gewoon echt een bal die opeens uit je 'arm' komt zetten.. deze zit bij mij aan de linker kant, maar aan de rechterkant heb ik er nouwlijks last van.

Sommige mensen hebben een aparte bicepsvorm tijdens contractie. Als het aan één kant is: biceps gescheurd?

nee niet dus...
het is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen dat trainen voor een jong persoon niet goed is.. maar bij mij is er wel wat raars gebeurd!!

en als je er zoveel van afweet (no offence) zou je me dan kunnen vertellen hoe ik het recht train? hammercurls werken niet.. strekken nog minder

nee niet dus...
het is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen dat trainen voor een jong persoon niet goed is.. maar bij mij is er wel wat raars gebeurd!!

en als je er zoveel van afweet (no offence) zou je me dan kunnen vertellen hoe ik het recht train? hammercurls werken niet.. strekken nog minder

Je hebt óf verkeerd getrained óf je hebt in het verleden je biceps gescheurd óf je hebt een tumor óf je hebt een weird ass biceps vorm.

Als je biceps in het verlede is gescheurd dan kan je er nu weinig aan doen, damage has been done. Mijn vader heeft ook eens zijn biceps lichtelijk ingescheurd, als hij deze nu aanspant lijkt het net of er een golfbal in zit. Weird. Maar functie is wel normaal. van 'rechttrainen' is niet van sprake. Zorg er hoe dan ook voor dat je biceps en triceps evenredig belast en goed deze spieren stretched.

kijk inderdaad... die golfbal...

maar ik heb never mn biceps gescheurd..
thx voor de 'research' info ;)

haha:D

• Topic Starter Topic Starter
Leuke discussie :D.

Zo vandaag weer wat leuks meegemaakt zeg (sarcasme):

Ik maakte een grapje tegen iemand uit m'n klas. Die vond het blijkbaar nodig/leuk om m'n arm om te draaien. Nou kan ik uit mezelf m'n arm al 1 keer helemaal omdraaien (bijv. met platte hand op tafel), maar dit ging TE ver. Denk hierbij aan blijven draaien, misschien wel meer dan 2 keer omgedraaid, niet precies zeker.

Aan het eind, toen m'n arm echt gigantisch ver was omgedraaid, hoorde ik een knak. Geen zachte knak, echt een flinke knak van een bot in m'n onderarm. Het deed ook best veel pijn, ben dus naar buiten gelopen en ze zijn me ook direct achterna gelopen, aangezien ze al door hadden dat dit niet echt goed was. Mazzel gehad denk ik, nog wat steken in m'n onderarm gehad een half uur erna maar verder niet. Als hij nog heel even had doorgedraaid, had ik of m'n arm gebroken of uit de kom gehad. Erg fijn dus.

waaat :O

2 x rondraaien :p hoe doe je dat??

heb je dat klasgenootje niet even laten voelen hoe leuk je het vond?

achjoh ;) lekker alles dr uitgooien met de training!

Van mij had ie een tik gehad

ahh moest je huilen?

Damn sniper je mag wel tikken uitdelen, niet over je heen laten lope, je bent een bb son !
naah wel k*t voor je, gwn beest trainnen en je bicep in ze nek leggen HAATSAA !

Je hebt al een eigen trainingsmethode terwijl je 13kg squats doet? Oh broeder.

Jij denkt teveel na, teveel theorieen al, teveel zogenaamde tips. Ik zie één training en 3 pagina's over hoe het wel allemaal niet zou moeten. "Oeoe, doe je wel de échte MP, nou dat zou ik niet doen want balalala".

Je moet gewoon lekker ouder worden, testlevel is k*t dus fatsoenlijke gains zijn nog niet ter sprake. Gewoon lekker voor je plezier aan wat gewichten trekken en als je 15/16 bent een echt serieus naar de dingen gaan kijken. Het heeft nu allemaal geen zin om diepgaande theorieen te gaan bedenken.

quoted for truth.

ik verslikte me bijna in m'n eten, EmileV is behulpzaam bezig in de log-sectie.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven