EmileV
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 0
geen research gedaan? over korte spieren is relatief weinig te vinden...
ja in de CIOS/HALO boekjes, met overbelasting in die trend, maar dat moet je niet al te veel geloven..
ik heb al op verschillende fora navraag gedaan, (niemand wist precies hoe en wat), heb boeken over sport anatomie gelezen.. Navraag gedaan bij andere BB'ers, dus de research zit er echt wel in..
weetje, het is helemaal niet mijn bedoeling om met jullie een beetje te bekvechten wie er gelijk heeft, of wie het meest research heeft gedaan..
want dat zal ik zeker niet zijn... daarom ben ik ook gewoon blij met de post van bv daster..
alleen je laatste opmerking... kvat m even niet.
Korte spieren: Zoals reeds al aangeduid zijn origo/insertie bepaald vanaf je geboorte en daarvoor. Deze kan wel afwijken maar naar alle waarschijnlijkheid had je dan al last gehad. Training zou de onderliggende genetische afwijking aan de oppervlakte kunnen brengen aka je merkt het op. Stiekem denk ik gewoon dat je door overmatig belasten van de ene spier en het verwaarlozen van zijn antogonist een vergrootte spanning ontwikkeld in bijvoorbeeld de bicepsspier. Dit kan houdingsveranderingen teweegbrengen als de tricepsspier onvoldoende ontwikkeld is.
Nu het ding wat geen logische indruk op mij maakt:
'als ik aanspan, heb ik een echt een balletje.. niet een wat langere spier, zoals het hoort..'
Aanspan. Je spant aan. Dit doe je door je onderarm naar je schouder te brengen, om dit te doen moeten de spierbuiken verkorten en dat gebeurd ook, het resultaat is een ronde vorm van je biceps. It's basic myoscience.
Maar hey! Jij hebt zo veel research gedaan dus je zult vast wel weten hoe een spiercontractie zich ontwikkeld. :/

hoe doe je dat??
.
!! Nee joh