XXL Nutrition

Shocking News 1 op 4 in de wereld is moslim

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 167
  • Weergaven 8K
  • Volgers 8

Bezoekers in dit topic

Je moet voor de gein eens de twee boeken lezen en vergelijken. Ik ben ermee bezig, je merkt het verschil vrij snel.

Dan heeft de Koran wat waar te maken! Ik ken de bijbel vrij redelijk denk ik en het is een ontstellend onethisch boek.

Daarmee kom ik ook direct op het belangrijkste bezwaar dat ik heb tegen het demoniseren van de heilige boeken in deze. Ze geven hooguit enkele kaders aan, maar voor de invulling ervan is men op de eigen 'fantasie' aangewezen, een stroming waarin zich >1 miljard mensen zich toe rekenen (christendom/islam) kan niet anders dan zo divers zijn dat ik schat dat er moslims zijn die meer gemeenhebben met bepaalde christelijke stromingen dan met bepaalde stromingen uit hun eigen religieuze kamp. Kwestie van evolutie a.h.w.

Laat de vraag open of het islamitische gedachtengoed im grunde meer ruimte laat voor geweld en onderdrukking en het aan te wijzen is als reden voor de hedendaagse dreiging van geweld.

Niettemin ben ik nog steeds benieuwd naar de door jou bemerkte verschillen Big-T. Mocht ik dan ooit de koran nog eens lezen, dan heb ik wat tips :D
 
Hoe gaat het met het schoovegen van de Nederlanse cultuur fonkmeistah? De rassenvervuiling al goed aangepakt?

Slimme reactie. Hij post een aantal goede opmerkingen en jij moet weer iemand belachelijk maken. Ga er eens inhoudelijk op in mijn liefste......
 
Het verraderlijke aan beide boeken is dat je het makkelijk uit de context kunt halen en je eigen interpretatie er aan kunt vastplakken die niet zelden erg subjectief is.
Als mensen vervolgens blind worden voor tegenstrijdige bewijzen op wat ze geloven (confirmation bias) dan kun je nog beter tegen een muur gaan praten.
 
Ik was niet beledigend. Maar goed, wie de schoen past....



Nice photoshop :roflol:

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------



Hoe gaat het met het schoovegen van de Nederlanse cultuur fonkmeistah? De rassenvervuiling al goed aangepakt?

Sinds wanneer zijn moslims een ras? :rolleyes: Altijd grappig wanneer mensen anderen proberen te verketteren met inhoudsloze woorden als 'racisme' en 'xenofobie'. Van die nutteloze termen om anderen de mond te snoeren terwijl ze zelf amper besef hebben van wat ze uitkramen.
 
Niettemin ben ik nog steeds benieuwd naar de door jou bemerkte verschillen Big-T. Mocht ik dan ooit de koran nog eens lezen, dan heb ik wat tips :D
In héél simpele woorden: de bijbel is een boek met veel geweld en haat erin, zelfs van zij die het tegelijkertijd afkeuren. De koran is een boek waarin men het gevoel krijgt dat haat en geweld aangemoedigd wordt. Natuurlijk geven gelovigen uit beide religies hier graag een draai aan, en alle verklaringen die niet in hun kraam passen zijn natuurlijk automatisch een foutieve perceptie van wat er staat. Dat is ongeveer hetzelfde als een boek schrijven over het nazisme, waarin je gaat insinueren dat het doden van joden een goed idee is, maar wanneer iemand dit zo opvat, je gaat stellen dat die persoon het verkeerd heeft begrepen. Een zeer doorzichtige manier om iets goed te praten, maar vanwege het totaal gebrek aan kritisch denken in (en vaak ook tegenover) de religieuze wereld, vormt dit in onze tolerante en politiek correcte samenleving geen enkel bezwaar.
 
Sinds wanneer zijn moslims een ras? :rolleyes: Altijd grappig wanneer mensen anderen proberen te verketteren met inhoudsloze woorden als 'racisme' en 'xenofobie'. Van die nutteloze termen om anderen de mond te snoeren terwijl ze zelf amper besef hebben van wat ze uitkramen.

Typisch links mijn vriend. Ze kunnen rechtsdenkende alleen belachelijk maken zonder inhoudelijk ergens op in te gaan.
 
Typisch links mijn vriend. Ze kunnen rechtsdenkende alleen belachelijk maken zonder inhoudelijk ergens op in te gaan.

Ik daag je uit om een post te vinden waarbij je inhoudelijk ingaat op wat er gepost is.

De discussie met iemand als fonkmeistah ga ik niet voeren, anders zou ik wel op stormfront zitten.
De discussie is al te vaak gevoerd en draagt totaal niks bij aan een topic als deze.

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:58 ----------

Sinds wanneer zijn moslims een ras? :rolleyes: Altijd grappig wanneer mensen anderen proberen te verketteren met inhoudsloze woorden als 'racisme' en 'xenofobie'. Van die nutteloze termen om anderen de mond te snoeren terwijl ze zelf amper besef hebben van wat ze uitkramen.

Wie zegt dat ik het hier heb over moslims, of uberhaupt op je post. Ik had het over jouw geschiedenis hier op dit forum.
Kan me nog herinneren dat je het er niet zo mee eens was als een Nederlander met een braziliaans chicky doete. Rassenvervuiling en alles, jwz.
 
  • Like
Waarderingen: Loo
Persoonlijk interesseert het me geen reet hoeveel mensen volgens de islam op deze aardbol leven. Gevaarlijker wordt het wanneer deze mensen in grote getallen - met hun eigen cultuur en gewoontes - in een land wonen (of continent) waar de mensen totaal anders leven. Dat zorgt voor irritaties, botsingen en uiteindelijk gevaarlijke situaties waar niemand op staat te wachten. Te grote aantallen immigranten ontwrichten een samenleving op onherstelbare wijze. Zolang iedereen (of althans de meerderheid..) in zijn eigen habitat woont, vind ik alles prima; cultuur-relativisme is vrede. Het interesseert mij geen reet of een moslim in Afghanistan geiten doet en de sharia wil invoeren. Ieder zijn eigen keuzes. Als het aan mij had gelegen, dan waren de Westerse troepen allang uit het Midden-Oosten verdwenen. Ook Iran had ik geen strobreed in de weg gelegd.

Maar in plaats van de normen en waarden van de Europese cultuur in deze moeilijke tijden te verdedigen en te bewaren, zetten de huidige machtshebbers de poorten van Europa bewust open ('Europese' Unie) voor de verderfelijke invloeden van volks- en cultuurvijandelijke religies. Zolang we de huidige destructieve koers blijven volgen zie ik weinig hoop voor de toekomstige Europeanen.

Inderdaad, laat die Moslims lekker in hun eigen landen hun eigen regels en wetten uitvoeren, dan hebben wij er ook geen last van.

En niet teveel naar dit soort filmpjes kijken, want dan wordt de "ver van m'n bed show" iets aangetast en wordt je kijk op die extreme moslim-landen misschien wat in het negatieve bijgesteld. En dat past natuurlijk niet in onze oh zo succesvolle multiculturele samenleving.

Regels en wetten?
The religion of peace heeft de Koran, z'n eigen eeuwenoude wetboek;

(waarschuwing, schokkend voor ons niet-gelovigen en "christenhonden")

[Link niet meer beschikbaar]
 
Oke: Waarom grijpen mensen naar het irrationele terug?

Het ontbreken van een collectieve toekomstvisie. Hoe je het draait of keert, mensen blijven wezens die hun wereldbeeld willen doordrenken met een normatief karakter. Dan mag je ze nog zoveel tools geven onder de vorm van rationele hulpmiddeltjes en waarheden aanleveren, speen je die van elke zingeving gericht op een betere toekomst, dan zullen ze die zonder veel moeite naast zich neerleggen. Wetenschap en rationaliteit alleen hebben de wereld nooit verbeterd, redelijkheid wel: en die omvat de eerste twee, die er uit voortspruiten, maar reikt nog stukken verder. Iets waar ons onderwijsmodel te weinig rekening mee heeft gehouden in het verleden.
Je kunt dat irrationele zien ook als een oordeelvervalsend tutje, maar even goed als een noodkreet van een zieke samenleving die smacht naar meer. Kan je dat meer als samenleving niet bieden dan zijn uitwassen als religie, oosterse ying yang bullshit, etc onvermijdelijk.
Hierop dieper ingaan gaat misschien te ver voor een forum waar de meesten de uitgeholde dichotomie "verlichting vs religie" naar voor blijven schuiven in dergelijke discussies.
 
Goh het 2 jaar oude stenigingsfilmpje blijft maar terugkomen. Het gaat juist om een meisje dat afgemaakt werd omdat ze omging met een moslim, dat kostte haar de kop. Ze is dus niet afgemaakt door moslims. Yazidi (of Yezidi) zijn een mengelmoes van allerlei geloven door elkaar heen en moslims moeten niks weten van de Yazidi.
 
Die gasten zijn gaan beesten ze doen alles voor het geloof ze lijken wel onder hypnose. Ze hakken je vingers eraf als je gaat stemmen in Afghanistan. Je wordt aan de hoogste boom gehangen als je als vrouw vreemdgaat of homo bent in Irak. Zelfs in Nederland wordt je als een varken op straat afgeslacht als je iets negatiefs zegt over moslims.

Heeft iemand enig idee hoeveel geld het de Nederlandse regering kost om Wilders 24 uur per dag te beveiligen omdat hij fatwa`s op zijn naam heeft staan?

****ing relaxed geloof die Islam.

Als een bekende Nederlander in Nederland iets negatiefs zegt over Christenen, moet diegene dan ook voor zijn/haar leven vrezen?
 
Die gasten zijn gaan beesten ze doen alles voor het geloof ze lijken wel onder hypnose. Ze hakken je vingers eraf als je gaat stemmen in Afghanistan. Je wordt aan de hoogste boom gehangen als je als vrouw vreemdgaat of homo bent in Irak. Zelfs in Nederland wordt je als een varken op straat afgeslacht als je iets negatiefs zegt over moslims.

Heeft iemand enig idee hoeveel geld het de Nederlandse regering kost om Wilders 24 uur per dag te beveiligen omdat hij fatwa`s op zijn naam heeft staan?

****ing relaxed geloof wie moet er bang zijn voor het leven als bekende Nederlander in Nederland zijn als diegene iets zegt over Christenen? NIEMAND!

Enig idee waarom hij die fatwa's op zijn naam heeft staan? Al die beveiliging heeft hij allemaal aan zichzelf en zijn uitspraken te danken.
 
Enig idee waarom hij die fatwa's op zijn naam heeft staan? Al die beveiliging heeft hij allemaal aan zichzelf en zijn uitspraken te danken.

Met andere woorden ; Theo is terecht vermoord die had ook fatwa`s op zijn naam staan heeft het ook aan zichzelf te danken.
Logische redenering!

Achterlijk geloof gewoon met hun barbaarse middeleeuwse fatwa`s ik spuug erop.
 
Met andere woorden ; Theo is terecht vermoord die had ook fatwa`s op zijn naam staan heeft het ook aan zichzelf te danken.
Logische redenering.........

Jouw redenering ja.

Geert doet maar al te graag bizarre uitspraken, dus zal hij ook beveiligd moet worden vanwege die idiote uitspraken.
Je legt de schuld bij de verkeerde neer imo.

Achterlijk geloof gewoon met hun barbaarse middeleeuwse fatwa`s ik spuug erop.

Vindt je dit trouwens een inhoudelijke bijdrage om je punt duidelijk te maken? Dat je niet zo tevreden bent over de Islam weten we nu wel maar dit soort comments zijn nergens voor nodig, je laat er ook alleen maar mee zien dat je weinig goede onderbouwde redenen hebt om zo over de Moslims te denken als je denkt.
 
Laatst bewerkt:
Goh het 2 jaar oude stenigingsfilmpje blijft maar terugkomen. Het gaat juist om een meisje dat afgemaakt werd omdat ze omging met een moslim, dat kostte haar de kop. Ze is dus niet afgemaakt door moslims. Yazidi (of Yezidi) zijn een mengelmoes van allerlei geloven door elkaar heen en moslims moeten niks weten van de Yazidi.

Volgens mij heb jij het over een andere.
Maar ik kan er nog wel een paar opzoeken hoor.

En ook een aantal foto's van opgehangen homo's in Iran.

(om over die president maar niet te spreken, met z'n holocaust ontkenning en simpathie voor Hitler)

En dat allen volgens de regels van het geloof.

Enzovoort enzovoort.
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Stoning_of_Du'a_Khalil_Aswad

Het is dit filmpje, zelfde filmpje als jij gepost hebt Loo.

Natuurlijk zijn er genoeg andere stenigingsfilmpjes te vinden waar moslims wel de hoofdrol spelen. Steniging is in Iran dan wel verboden en in de meeste andere moslimlanden ook maar dat betekent niet dat het niet meer voorkomt. Ze lopen in die gebieden vele honderden jaren op ons achter.
 
Dat soort beelden doen het in ieder geval wel goed ter verspreiding van de afkeer tegen de Islam.

Overigens probeer ik maar een beetje olie op het vuur te gooien en is de oplossing voor "de Islamitisering van Nederland en omstreken" erg complex en ben ik het lang niet altijd met "de grootmeester van de anti-islam campagne" dhr.Wilders eens.
Maar dat de wereld waakzaam moet zijn voor een Islamitische meerderheid en de daarbij komende toename van moslim-extremisme lijkt me duidelijk.
 
Sowieso hoor je als individueel schepsel je eigen levensverhaal te schrijven om tot een lucide visie te komen die loepzuiver binnen je gedachten bron adviezen aanreikt hoe je gedurende je je leven het prettigste pad bewandelt met de eventuele voordelen voor het zelf die er te incasseren zijn.

Of het nou oude boeken zijn van heilige mythische figuren, het aanzien van archetypen op TV, banken met verhaaltjes, pseudo-humanisten en andere wezens die jou het goede komen aanreiken: begin eens zelf met je zelf te ruiken en kijk eens wat je eigen binnenste monitor van het zelf nou eigenlijk projecteert op je eigenzinnige wil van het zelf. Alleen dan kun je primair van het secundaire genieten in een staat van vertrouwen en bondige controle.

Als je het andere laat voorschrijven ontstaat er ongezien een vorm van ziels manifestatie die het mensdom en haar individuen slechts tijdelijk iets verschaft. En de poppetjes spreken ook trots uit hoe graag ze het wel niet willen, is immers een karakter eigenschap die inherent verbonden is met de inwerkingtreding van deze implementatiemacht.

Voetbal supporters met dezelfde shirts, vrouwelijke dozen met dezelfde botox, of primitieve mannen in jurken, of fanatieke strijders voor bestaande waarden zijn allen als eenzelvige groep ten prooi gevallen aan hun incapabele wil om zelf hun levens script te schrijven.

Metaprogrammering is een bijna vereiste noodzakelijkheid om de nieuwe vormen van mening loze automatisering binnen het mensdom een halt toe te roepen.
 
Back
Naar boven