Fitness Seller

Nieuws Moslimbevolking groeit twee keer sneller aan dan andere bevolkingen

Vooral dat laatste ook ja. Over een aantal jaar hoor je vermoedelijk een stuk minder Arabisch in de openbare ruimte. Wellicht wel meer Pools of wat dan ook de flavour of the day is.. Aan de andere kant, zou het mij niet verbazen dat moslima's juist door het rechts-populistische gezwam vaker een hoofddoek dragen dan voorheen. Want zo zitten mensen nu eenmaal vaak in elkaar, vooral jonge mensen.

Eerlijk gezegd maakt het me weinig uit dat er over een aantal jaren enkel Nederlands gesproken wordt door de kinderen van immigranten. De irritatie is er nu en op dit moment vind ik het vervelend dat je met sommige mensen moeilijk kan communiceren. Ik wil mezelf niet te veel op mijn altruistische borst kloppen, maar ik zou zelfs willen beweren dat deze irritatie geboren is uit de wil om deze mensen te helpen. In ieder geval niet uit een misplaatst gevoel van trots voor een verkeerd cultureel concept.

Zeg Moslimhaters hier op het forum,of anti-moslim leden hier op het forum?
waarom zijn jullie zo bang en onzeker dat jullie constant dit soort posten moeten plaatsen over het slecht zijn van een moslim?

De enige argumenten die ik tot nu toe heb gehoord in een jaar tijd die je op enige wijze kan afschrijven op geloof zijn een laag aanpassingsvermorgen en het behoud van Nederlandse trots(want die is bij jullie in de omgeving oh zoveel te vinden!).

Waarom is hier geen één topic geplaats over de rellen in Tunesie en Egypte,waar moslims op dit moment allicht doodgaan voor de strijd om democratie?
Echt waar zijn jullie oh zo bang voor dat jullie zulke zwartkijkers zijn geworden?

Word.

De grootste reden om te haten is 'angst' denk ik.

Op zich niks mis mee, zolang ze het maar toegeven. Of misschien moeten ze therapie volgen. Islamofobe therapie. Daar ben ik een voorstander van.

fl**ker toch op met je islamofobie. Weer zo'n achterlijk woord zonder betekenis. Mensen die kritiek hebben op religie hebben geen persoonlijke angst voor die religie, maar zien wel de gevaren in voor de maatschappij wanneer een achterlijke religie zich gaat bemoeien met de manier waarop niet-gelovigen leven.

Ik weet dat het gevoelig ligt bij sommigen, hence die 'harde' reactie. Het woord heeft wel een betekenis, een eeuwenoude zelfs.

Ik stel enkel een bepaalde hypothese voor en daaraan gelinkt een therapie om die symptoom uit de maatschappij te helpen. CBT therapien maken gods'werk om angst uit de wereld te jagen immers.

Ik stel enkel ook vast dat ik similariteit zie tussen angst voor eender welk subject/object en angst voor religie.

Ik stel een therapie voor die het schadelijke brainwashen van kinderen door religieuze ouders uit de wereld helpt. Vervolgens is de zogenaamde islamofobie ook opgelost. Twee vliegen in één klap.

fl**ker toch op met je islamofobie. Weer zo'n achterlijk woord zonder betekenis. Mensen die kritiek hebben op religie hebben geen persoonlijke angst voor die religie, maar zien wel de gevaren in voor de maatschappij wanneer een achterlijke religie zich gaat bemoeien met de manier waarop niet-gelovigen leven.

Het is toch een vorm van extremist tegenover extremist die anderen meeslepen hoe groepen benoemd worden. De diehard moslimfundamentalist die de diehard islamofoob het idee geeft dat alle moslims extremisten zijn, waarna op den duur iedereen die de islam aanhangt op den duur wordt gezien als het grote kwaad door de ene groep en de andere groep (inclusief degenen die alleen islamkritiek hebben) worden gezien als islamofoben. Die polarisatie is een direct gevolg van het salonfähig worden van extremistenclubjes (aan beide kanten).

Met een beetje 'geluk' krijgt het Westen nog een mooi kado als de revoluties in Egypte, Tunesie etc zijn afgerond. Dan is onze steun aan onderdrukkende regimes omgeslagen in een nieuwe broeihaard van moslim extremisme. De Muslim Brotherhood staat in Egypte alvast klaar. Kan de vicieuze cirkel nog wat langer doorgaan, op naar de rassenrellen maar.

Het is toch een vorm van extremist tegenover extremist die anderen meeslepen hoe groepen benoemd worden. De diehard moslimfundamentalist die de diehard islamofoob het idee geeft dat alle moslims extremisten zijn, waarna op den duur iedereen die de islam aanhangt op den duur wordt gezien als het grote kwaad door de ene groep en de andere groep (inclusief degenen die alleen islamkritiek hebben) worden gezien als islamofoben. Die polarisatie is een direct gevolg van het salonfähig worden van extremistenclubjes (aan beide kanten).

Met een beetje 'geluk' krijgt het Westen nog een mooi kado als de revoluties in Egypte, Tunesie etc zijn afgerond. Dan is onze steun aan onderdrukkende regimes omgeslagen in een nieuwe broeihaard van moslim extremisme. De Muslim Brotherhood staat in Egypte alvast klaar. Kan de vicieuze cirkel nog wat langer doorgaan, op naar de rassenrellen maar.
Een fobie is een ziekelijke en overtrokken angst. Dit wil dus zeggen dat degene die eraan lijdt overdreven reageert (en zich daar in de zuivere betekenis van het woord zelfs goed bewust van is).

Men moet zich dus eerst de vraag stellen: is er sprake van een overdreven reactie? Zo ja, welke zijn de argumenten die dat aantonen?

Als men bijvoorbeeld gaat spreken over religie en fobie, moet men beiden in de weegschaal leggen en kijken of de houding tegenover die religie en hoe die religie zich in de realiteit verhoudt tegenover de samenleving tegen elkaar opwegen. Daarna kan je kijken of een houding overdreven is, en of er zelfs sprake is van een overtrokken angst.

Al te vaak wordt er zelfs bij de minste kritiek gebruik gemaakt van de -fobie dooddoeners. Ten eerste is een fobie van oorsprong een psychische aandoening, niet zomaar een 'beetje teveel angst' of 'angst door onwetendheid'. We spreken dus over mensen die echt psychisch wat mankeren. Ten tweede is het zo dat in veel gevallen de gegeven kritiek volledig terecht blijkt te zijn als men gaat kijken naar de werkelijke invloed die religie, zelfs de 'gematigde', op de samenleving blijkt te hebben.

Persoonlijk ben ik van mening dat men wat de islam betreft bijna niet anders kan dan uiterst kritisch zijn, waardoor je bijna automatisch in de categorie 'islamofoob' terecht komt, vooral volgens de aanhangers van de religie zelf natuurlijk. Dat bepaalde groepen dergelijke terminologie gebruiken om de critici te demoniseren en hun 'heilige' religie te verdedigen om deze toch maar in de samenleving te forceren, met alle gevolgen die daarbij horen, is al te doorzichtig.

We moeten eens stoppen met mensen in hokjes te gaan plaatsen en tegelijkertijd hun kritiek te negeren. Religie heeft een uiterst schadelijk effect op elke samenleving, en wat de islam maar ook het christendom betreft zijn er tal van voorbeelden op te noemen. Inderdaad, landen die streng religieus zijn, zijn dezelfde landen waar men de mensenrechten niet al te serieus neemt.

Het is juist dat er aan beide zijden extremisten bestaan, maar ik denk niet dat deze groep in bijv. West-Europa erg groot is. De meeste mensen die de stempel 'islamofoob' naar het hoofd krijgen zijn vooral kritisch en hebben daar een goede reden voor.

De groep politici die zich bedienen van islamofoob gedachtengoed, vooral gevoed door eigen fundamentalistische gedachten bedient toch een vrij grote groep volgers. Die volgers zullen lang niet altijd pure islamofoben zijn, de partijen zelf zijn toch zeker wel vergeven van dat soort figuren.

Een Le Pen is toch ook gewoon een enge fundamentalist met zijn antisemitische houding, anti homo houding, anti migranten houding? Dat is alvast geen criticus te noemen.

Een Wilders en de PVV evenmin. Een partij die vergeven is van gereformeerde personen zoals Hernandez (new born Christian), Bosma (SGP stemmer geweest), de Roon (GPV). Vergeven van personen uit zionistische hoek, Kortenoeve (CIDI), Wilders zelf. Of halve evangelisten zoals Lucas Hartong.

Dit soort partijen voeren geen strijd op basis van kritiek, die voeren een strijd op basis van religie of pure vreemdenlingenhaat en/of het idee dat hun eigen achterlijke religie de betere is. Maar velen trappen er met open ogen en steunen in feite een godsdienststrijd of een haatcultus t.o.v. vreemdelingen die al eeuwen oud is. Ik denk overigens zelfs dat binnen de aanhang van zulke groeperingen er toch ook nog steeds een vrij grote groep echte xenofoben bestaat of zou de mensheid in de laatste 60 jaar zoveel veranderd zijn?

Heb al vaker gezegd dat kritiek prima is maar een samenleving dient de extremen aan alle kanten te bestrijden en niet de extremisten de handvaten geven om elkaar te bestrijden.

Een fobie is een ziekelijke en overtrokken angst. Dit wil dus zeggen dat degene die eraan lijdt overdreven reageert (en zich daar in de zuivere betekenis van het woord zelfs goed bewust van is).

Men moet zich dus eerst de vraag stellen: is er sprake van een overdreven reactie? Zo ja, welke zijn de argumenten die dat aantonen?

Als men bijvoorbeeld gaat spreken over religie en fobie, moet men beiden in de weegschaal leggen en kijken of de houding tegenover die religie en hoe die religie zich in de realiteit verhoudt tegenover de samenleving tegen elkaar opwegen. Daarna kan je kijken of een houding overdreven is, en of er zelfs sprake is van een overtrokken angst.

Al te vaak wordt er zelfs bij de minste kritiek gebruik gemaakt van de -fobie dooddoeners. Ten eerste is een fobie van oorsprong een psychische aandoening, niet zomaar een 'beetje teveel angst' of 'angst door onwetendheid'. We spreken dus over mensen die echt psychisch wat mankeren. Ten tweede is het zo dat in veel gevallen de gegeven kritiek volledig terecht blijkt te zijn als men gaat kijken naar de werkelijke invloed die religie, zelfs de 'gematigde', op de samenleving blijkt te hebben.

Persoonlijk ben ik van mening dat men wat de islam betreft bijna niet anders kan dan uiterst kritisch zijn, waardoor je bijna automatisch in de categorie 'islamofoob' terecht komt, vooral volgens de aanhangers van de religie zelf natuurlijk. Dat bepaalde groepen dergelijke terminologie gebruiken om de critici te demoniseren en hun 'heilige' religie te verdedigen om deze toch maar in de samenleving te forceren, met alle gevolgen die daarbij horen, is al te doorzichtig.

We moeten eens stoppen met mensen in hokjes te gaan plaatsen en tegelijkertijd hun kritiek te negeren. Religie heeft een uiterst schadelijk effect op elke samenleving, en wat de islam maar ook het christendom betreft zijn er tal van voorbeelden op te noemen. Inderdaad, landen die streng religieus zijn, zijn dezelfde landen waar men de mensenrechten niet al te serieus neemt.

Het is juist dat er aan beide zijden extremisten bestaan, maar ik denk niet dat deze groep in bijv. West-Europa erg groot is. De meeste mensen die de stempel 'islamofoob' naar het hoofd krijgen zijn vooral kritisch en hebben daar een goede reden voor.

Plaats jij niet net islamieten in een hokje? Alle anti-islam-homos doen altijd alsof er iets is als "de islamiet", terwijl dat dikke bullshit is.

Das net alsof acoïtusuelen zouden zeggen dat "coïtusuelen" evil zijn omdat ze verkrachten en minderjarigen uitwonen.

het is te hopen dat er in egypte een democratische wind gaan waaien
met gezond verstand anders is de ellende niet te overzien vrees ik

het is te hopen dat er in egypte een democratische wind gaan waaien
met gezond verstand anders is de ellende niet te overzien vrees ik

De Muslim Brotherhood staat al klaar, dit wordt hetzelfde recept als Iran als het tegenzit. Eerst een dictatoriale leider door het Westen gesteund en na de revolutie pakken de fundi's de macht. In beide gevallen is het volk genaaid natuurlijk.

De Muslim Brotherhood staat al klaar, dit wordt hetzelfde recept als Iran als het tegenzit. Eerst een dictatoriale leider door het Westen gesteund en na de revolutie pakken de fundi's de macht. In beide gevallen is het volk genaaid natuurlijk.

het door amerika gesteunde bewind zorgde in ieder geval voor rust in dat gedeelte tussen egypte en israel - komt daar bijv ook zo;n hamasachtige beweging aan de macht , dan schieten volgens mij de burgers er nog steeds niks mee op + israel heeft er weer een vijandje erbij + wat doen de amerikanen dan?

het door amerika gesteunde bewind zorgde in ieder geval voor rust in dat gedeelte tussen egypte en israel - komt daar bijv ook zo;n hamasachtige beweging aan de macht , dan schieten volgens mij de burgers er nog steeds niks mee op + israel heeft er weer een vijandje erbij + wat doen de amerikanen dan?

Iedere keer als het westen onderdrukkende regimes in stand probeert te houden loopt het verkeerd af. Je zou toch denken dat er iets geleerd zou mogen zijn van steun aan dictatoriale regimes. Op een gegeven moment is het volk het beu en heb je nog meer shit dan als je tientallen jaren eerder ruimte had gelaten voor meer democratie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Plaats jij niet net islamieten in een hokje? Alle anti-islam-homos doen altijd alsof er iets is als "de islamiet", terwijl dat dikke bullshit is.

Das net alsof acoïtusuelen zouden zeggen dat "coïtusuelen" evil zijn omdat ze verkrachten en minderjarigen uitwonen.

Als je goed had gelezen, dan zou je gezien hebben dat ik met geen woord heb gerept over 'de islamiet'. Ik plaats geen mensen in hokjes, alleen achterlijkheid (religie bijv.).

Feit is gewoon dat cristenen, joden, boedhisten, hindoeisten etc. never nooit zouden bemoeien met de relegie van andere of ongelovigen. Feit is dat een bepaalde religie altijd met teksten rond lopen zoals " heilige oorlog komt dood aan alle ongelovigen " Nu weet ik dat ze nog een beetje respect hebben voor cristenen. Maar de rest is ongelovig wat hun betreft.

In mijn vroegere kinder jaren woonde ik op een pleintje. Er lagen zon 50 huisen rond dit plein. toen ik 6 was woonden er misschien 5 moslims op mijn plein 4 jaar laten woonden er nog maar 4 nederlandse gezinnen op het plein. Die konden gewoon neit buiten komen omdat altijd een hele moslim community op het plein zat. Ben zelfs een keer toen ik 11 was bedreigd door een 20+ jarige dit vroeg ben jij moslim geloof je in allah? Terwijl die me aan me kraag had gegrepen zei ik maar uit angst ja. Echt waar sinds dien heb ik simpelweg haat aan dit volk :)

Laatst bewerkt:
Het over een kam scheren van groepen zoals immigranten of moslims is nooit goed. Toch spreken de statistieken voor zich over de groepen als geheel. Neemt niet weg dat je individuen hier niet op mag afrekenen.

Terug
Naar boven