AndroidHealthClinic

1 week niet trainen. Doorcutten of onderhoud?

fstsven

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Hallo, ik sta in twijfel met iets en zou graag wat advies inwinnen.
Ik ben nu drie weken aan het cutten en het gaat goed: 200-400g per week verloren en nog geen merkbaar spier- of krachtverlies. Alleen heb ik eergisteren op het werk een klein arbeidsongevalletje gehad en kan ik daardoor volgende week niet trainen. Normaal blijft het niet-trainen beperkt tot één week. Nu twijfel ik over mijn voeding voor volgende week: cut-schema aanhouden en verder vet verliezen (maar ook risico op spierverlies?), of een week op onderhoud eten en daarna, bij het hervatten van de training, verder gaan met cutten? Ik weet dat je nooit onder onderhoud mag eten zonder hard te trainen, omdat je dan ongetwijfeld spierverlies lijdt, maar zou dat ook gebeuren op één week? Wat denken jullie?

Hallo, ik sta in twijfel met iets en zou graag wat advies inwinnen.
Ik ben nu drie weken aan het cutten en het gaat goed: 200-400g per week verloren en nog geen merkbaar spier- of krachtverlies. Alleen heb ik eergisteren op het werk een klein arbeidsongevalletje gehad en kan ik daardoor volgende week niet trainen. Normaal blijft het niet-trainen beperkt tot één week. Nu twijfel ik over mijn voeding voor volgende week: cut-schema aanhouden en verder vet verliezen (maar ook risico op spierverlies?), of een week op onderhoud eten en daarna, bij het hervatten van de training, verder gaan met cutten? Ik weet dat je nooit onder onderhoud mag eten zonder hard te trainen, omdat je dan ongetwijfeld spierverlies lijdt, maar zou dat ook gebeuren op één week? Wat denken jullie?

Ik denk het niet je hebt toch ook rust dus je verbrand minder calorieen 1 week lijkt me niet veel uitmaken misschien als je er echt druk over maakt extra eiwitten en minder koolhydraten

Gewoon zo dooreten. Die ene week maak echt niet uit. Je kunt beter een week niet sporten en wel hetzelfde eten dan een week sporten en heel slecht eten.

Ik zou doorcutten

Ik ben op dit moment ook bezig met cutten. Heb deze week een rustweek ingelast omdat ik aan mn lichaam merkte dat ik tijd nodig had om te herstellen. Heb vanaf september constant 5x per week getraind dus het mag ook wel een keer. Tijdens de rustweek eet ik wel op onderhoud (3000kcal). Dit om te zorgen voor een maximaal herstel. Die ene week niet cutten ga je toch niet heel erg merken..

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik heb besloten de situatie te "bevriezen" door deze week op onderhoud te eten, en dan volgende week gewoon de cut door te zetten.:cool:

Terug
Naar boven