Fitness Seller

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
Rood: geen commentaar op zo weinig kennis.
Bruin: Wil je zeggen dat er geen toppers in België waren dan?

Haha, rood weinig kennis. Kijk nog maar eens goed naar off-season pics. Ze staan een heel stuk vochtiger en iets vetter uiteraard, maar ze gaan zeker niet boven 15%. (een uitzondering daar gelaten)
En over de Belgische toppers, tja, ik vergelijk met de wereldtop, maar goed, de discussie gaat helemaal niet over pro's, die haalde jij er gewoon te onpas bij.

Dressed Black zei:
Ik eet trouwens nooit kwark (bij ons platte kaas genoemd), kipfilet of andere tonijnen en groei toch als kool.

No offence hoor, maar zeg er ook eens bij hoeveel testo je erin mikt op weekbasis voor je Hrt...

• Topic Starter Topic Starter
Gemakkelijk om de rollen om te draaien hé, maar goed, jij je zin. Ten eerste denk ik dat we over het meerendeel wel met elkaar eens zijn, maar elkaar mss verkeerd begrijpen. Ik ben helemaal niet tegen koolhydraten hoor, als je dat zou denken. Ik ga ervan uit dat "men" (de bb'er) sowieso boven onderhoud eet, dan is er geen probleem mbt energielevering. Wel kun je nog een tekort aan eiwitten binnenkrijgen, ook al zit je boven onderhoud! Tuurlijk kun je ook TE veel eiwitten binnenkrijgen.

Voor de eiwitvertering zijn helemaal geen koolhydraten nodig, zoals jij lijkt te beweren! Je weet toch wat eiwitten zijn, waar ze uit opgebouwd zijn, hoe ze verteerd worden, hoe ze in de bloedbaan komen? Tijdens heel dit proces komt er geen koolhydraatje aan te pas. Het is pas voor de opname in de cel en het energieverbruik door die cel dat je koolhydraten/vetten nodig hebt. Trouwens, eiwitten/aminozuren zorgen zelf al voor een insulinepiek, dus dat koolhydraten absoluut onmisbaar zijn voor een goede celopname mag je ook al schrappen.

Nu moet ik m'n betoog echter (voorlopig) staken... moet terug aan 't werk :D
Hier verschillen we van mening. Vind het erg onlogisch om de eiwitten die je eet te gebruiken als energiebron om eiwitten om te zetten in aminozuren en daarna in spiermassa. Dat hele proces wat jij beschrijft over de eiwitten vergt energie. Je lichaam kan energie halen uit je eiwitten of je koolhydraten (vetten niet meegerekend). Ik wil niet dat die dure eiwitten hiervoor gebruikt worden, vind ik echt zonde. Laat eiwitten er zijn om spieren te herstellen en de koolhydraten om energie aan je lichaam te leveren. Dan heb je echt genoeg aan 2gr. per kg lichaamsgewicht.

Is mijn vriendin ook blijer, want veel eiwitten gaat zo stinken ;).

Maar heb je dit stuk al gelezen? http://forum.dutchbodybuilding.com/...nder-stero-den-189801/index5.html#post3339104
Ben benieuwd wat je ervan vindt. Daarnaast ben ik meer benieuwd naar jou, wat levert het jou op? Ik heb laten zien dat mijn methode werkt, dan wil ik jou methode wel eens zien, het resultaat.

Haha, rood weinig kennis. Kijk nog maar eens goed naar off-season pics. Ze staan een heel stuk vochtiger en iets vetter uiteraard, maar ze gaan zeker niet boven 15%. (een uitzondering daar gelaten)
En over de Belgische toppers, tja, ik vergelijk met de wereldtop, maar goed, de discussie gaat helemaal niet over pro's, die haalde jij er gewoon te onpas bij.

No offence hoor, maar zeg er ook eens bij hoeveel testo je erin mikt op weekbasis voor je Hrt...

Tja we gaan het eerste punt dan maar laten rusten zeker, ieder zijn mening.
Tja de wereldtop, dan komen de Nederlanders ook niet hoog hoor.
Uiteraard berust een echt doorgevoerde training voor een deel op het gebruik van AS, maar ook (en volgens mij zeker) als naturel moet je zorg dragen voor een grote hoeveelheid carbs en vetten (uiteraard ook eiwitten). Trouwens bij AS moet je ook zorg dragen voor de juiste voeding en training anders mag je het ook vergeten, wondermiddelen bestaan niet.

Tja we gaan het eerste punt dan maar laten rusten zeker, ieder zijn mening.
Tja de wereldtop, dan komen de Nederlanders ook niet hoog hoor.
Uiteraard berust een echt doorgevoerde training voor een deel op het gebruik van AS, maar ook (en volgens mij zeker) als naturel moet je zorg dragen voor een grote hoeveelheid carbs en vetten (uiteraard ook eiwitten). Trouwens bij AS moet je ook zorg dragen voor de juiste voeding en training anders mag je het ook vergeten, wondermiddelen bestaan niet.
Klopt kijk maar naar luppie.

Tja, laat ons zeggen dat we voor het overgrote deel gewoon elkaars mening delen. Ik zeg niet dat je geen koolhydraten moet eten, er zijn gewoon veel te veel mensen die zich iedere maaltijd volproppen met 6 boterhammen of 200g rijst en dan afkomen met "3 plakjes kipfilet" of "half blikje tonijn".

Ik doe het gewoon zo, ik neem 3g E per kg LG en de rest van m'n kcal-behoefte vul ik aan met kh'en en vetten. Stijgt m'n vet te vlug, dan schrap ik kh'en (niet rondom training). Kom ik geen massa bij, vul ik aan.

Tja, laat ons zeggen dat we voor het overgrote deel gewoon elkaars mening delen. Ik zeg niet dat je geen koolhydraten moet eten, er zijn gewoon veel te veel mensen die zich iedere maaltijd volproppen met 6 boterhammen of 200g rijst en dan afkomen met "3 plakjes kipfilet" of "half blikje tonijn".

Ik doe het gewoon zo, ik neem 3g E per kg LG en de rest van m'n kcal-behoefte vul ik aan met kh'en en vetten. Stijgt m'n vet te vlug, dan schrap ik kh'en (niet rondom training). Kom ik geen massa bij, vul ik aan.

Ja als je het zo zegt delen we elkaars mening. Inderdaad is een grote hoeveelheid carbs en daar een paar miezerige plakjes kipfilet bij niet goed. Ook je principe van als je te vet wordt minderen in carbs is uiteraard goed, ik doe dat zelf ook hoor. Wanneer je dan té vet bent hangt dan nog af van het persoonlijk gedacht he, ik loop nu rond met ongeveer hetzelfde vetpercentage als mc maar als de zon begint te schijnen sta ik er uiteraard al magerder bij! Ha ja, als je aan krachttraining doet ben je meestal ook ijdel he!

Hier verschillen we van mening. Vind het erg onlogisch om de eiwitten die je eet te gebruiken als energiebron om eiwitten om te zetten in aminozuren en daarna in spiermassa. Dat hele proces wat jij beschrijft over de eiwitten vergt energie. Je lichaam kan energie halen uit je eiwitten of je koolhydraten (vetten niet meegerekend). Ik wil niet dat die dure eiwitten hiervoor gebruikt worden, vind ik echt zonde. Laat eiwitten er zijn om spieren te herstellen en de koolhydraten om energie aan je lichaam te leveren. Dan heb je echt genoeg aan 2gr. per kg lichaamsgewicht.

Is mijn vriendin ook blijer, want veel eiwitten gaat zo stinken ;).

Maar heb je dit stuk al gelezen? http://forum.dutchbodybuilding.com/...nder-stero-den-189801/index5.html#post3339104
Ben benieuwd wat je ervan vindt. Daarnaast ben ik meer benieuwd naar jou, wat levert het jou op? Ik heb laten zien dat mijn methode werkt, dan wil ik jou methode wel eens zien, het resultaat.

Kh'en worden eerst gebruikt voor energie, dan vetten en dan pas eiwitten, dus je zult al een flink tekort moeten hebben in kcal tegen dat je lichaam eiwitten (of een deel ervan) gaat gebruiken voor gluconeogenese (als energieleverancier dus).
Trouwens de energie die de cellen gebruiken voor de vitale lichaamsfuncties (ook spierherstel dus) zijn berekend in je BMR! Tel daar je dagelijkse activiteiten bij en eet op overschot (met voldoende eiwitten) en je gaat groeien. Zet je te veel vet aan, dan schrap je kh'en! Of ben je daar ook niet mee akkoord en ga je eiwitten schrappen? Want die zijn overrated...

En nogmaals, ik ga ervan uit dat iedere (al dan niet clean) bulkende bb'er boven z'n eigen onderhoud eet, en dan zit je sowieso hoog genoeg met je h-inname.

Het stukje tekst ga ik mee akkoord, ik heb ook nooit anders beweerd. Nogmaals: boven onderhoud eten betekend vet aanzetten, maar dat kun je (en moet je als bb'er) wel in de hand houden, anders kom je veel te vlug torenhoog uit met je vet%.

Als je wil weten hoe of wat ik eet/mij oplevert, volg je maar m'n log. Ik post er binnenkort m'n schema's en een logje in m'n logje :D

Kh'en worden eerst gebruikt voor energie, dan vetten en dan pas eiwitten, dus je zult al een flink tekort moeten hebben in kcal tegen dat je lichaam eiwitten (of een deel ervan) gaat gebruiken voor gluconeogenese (als energieleverancier dus).
Trouwens de energie die de cellen gebruiken voor de vitale lichaamsfuncties (ook spierherstel dus) zijn berekend in je BMR! Tel daar je dagelijkse activiteiten bij en eet op overschot (met voldoende eiwitten) en je gaat groeien. Zet je te veel vet aan, dan schrap je kh'en! Of ben je daar ook niet mee akkoord en ga je eiwitten schrappen? Want die zijn overrated...

En nogmaals, ik ga ervan uit dat iedere (al dan niet clean) bulkende bb'er boven z'n eigen onderhoud eet, en dan zit je sowieso hoog genoeg met je h-inname.

Het stukje tekst ga ik mee akkoord, ik heb ook nooit anders beweerd. Nogmaals: boven onderhoud eten betekend vet aanzetten, maar dat kun je (en moet je als bb'er) wel in de hand houden, anders kom je veel te vlug torenhoog uit met je vet%.

Als je wil weten hoe of wat ik eet/mij oplevert, volg je maar m'n log. Ik post er binnenkort m'n schema's en een logje in m'n logje :D
Dat is goed, kijk uit naar je log.

Ik ga zeker geen eiwitten schrappen als ik wat vet aanzet, dan ga ik idd iets omlaag met de carbs. We zijn inderdaad dichter bij elkaar gekomen want hoe je het nu omschrijft ben ik het grotendeels mee eens.

Bij dat verhaal over onderhoud is de training toch buiten beschouwing gehouden. De training roept nou juist die extra energie op die nodig is om je lichaam te herstellen. Neem jij die waarden dan ook op in je onderhoud? Hoe bepaal je dat dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Zelf zit ik in op verhouding van 55%/30%/15% (KH/EW/VT)Veel zie ik hier met een eiwit verhouding ongeveer gelijk aan die van de koolhydraten. Daar gaat in feite mijn pleidooi over. Maar eiwitten zijn zeker basis. 3gr/kg vind ik erg hoog... maar niet ieder lichaam is hetzelfde. Mijn heeft misschien minder nodig. En idd een paar plakjes vlees op brood is zeker niet genoeg.

Ik doe het nog anders dan jullie hoor, ik reken niets uit kwestie van verhoudingen tussen carbs/eiwit en vetten. Denk ook niet na over zoveel eten boven onderhoud. Ik eet gewoon wat ik voor mijn neus heb, maar zorg natuurlijk wel dat ik niet alleen maar crap heet. Maar ik heb natuurlijk wel een zeker beeld voor ogen kwestie van hoeveel vlees, aardappelen en rijst (om maar iets te noemen) ik eet.
In de spiegel zie ik wanneer het tijd is om te vermageren, maar houdt een en ander wel steeds onder controle.

Ik doe het nog anders dan jullie hoor, ik reken niets uit kwestie van verhoudingen tussen carbs/eiwit en vetten. Denk ook niet na over zoveel eten boven onderhoud. Ik eet gewoon wat ik voor mijn neus heb, maar zorg natuurlijk wel dat ik niet alleen maar crap heet. Maar ik heb natuurlijk wel een zeker beeld voor ogen kwestie van hoeveel vlees, aardappelen en rijst (om maar iets te noemen) ik eet.
In de spiegel zie ik wanneer het tijd is om te vermageren, maar houdt een en ander wel steeds onder controle.
Zo doe ik het ook kerel. Heb die waarden ooit eens berekent en weet dat ik daar niet veel van afwijk. Maar ook ik eet wat ik lekker vind en niet altijd clean. Zolang ik merk dat ik groei is het goed. De spiegel (mijn lichaam) verteld mij of ik goed bezig ben.

Zo doe ik het ook kerel. Heb die waarden ooit eens berekent en weet dat ik daar niet veel van afwijk. Maar ook ik eet wat ik lekker vind en niet altijd clean. Zolang ik merk dat ik groei is het goed. De spiegel (mijn lichaam) verteld mij of ik goed bezig ben.

Dat is het beste systeem!

+1
Ik heb het gewoon eens uitgerekend om te zien wat ik nu eigenlijk eet. Ik weet 't niet exact uit 't hoofd, maar m'n dieet komt neer op 40/40/20.

mc. chick zei:
Bij dat verhaal over onderhoud is de training toch buiten beschouwing gehouden. De training roept nou juist die extra energie op die nodig is om je lichaam te herstellen. Neem jij die waarden dan ook op in je onderhoud? Hoe bepaal je dat dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Onderhoud = je BMR + dagelijkse activiteiten, dus je training inclusief ja.

Fictief vb.: BMR = 1800, werk = 1000, training = 500. Dus 3300 op KT-dagen, 2800 op niet KT-dagen, dat is onderhoud. Daar ga je dan bvb. 500 boven zitten. Maar goed, in 't begin deed ik dat zo, maar al dat rekenwerk is gewoon puur theoretisch en op 't einde van de rit eigenlijk nutteloos.

Je start met eiwitten, en vult aan met kh en vet tot je aankomt. Simpel, effectief, en je vermijd heel wat vervelend rekenwerk.

+1
Ik heb het gewoon eens uitgerekend om te zien wat ik nu eigenlijk eet. Ik weet 't niet exact uit 't hoofd, maar m'n dieet komt neer op 40/40/20.

Onderhoud = je BMR + dagelijkse activiteiten, dus je training inclusief ja.

Fictief vb.: BMR = 1800, werk = 1000, training = 500. Dus 3300 op KT-dagen, 2800 op niet KT-dagen, dat is onderhoud. Daar ga je dan bvb. 500 boven zitten. Maar goed, in 't begin deed ik dat zo, maar al dat rekenwerk is gewoon puur theoretisch en op 't einde van de rit eigenlijk nutteloos.

Je start met eiwitten, en vult aan met kh en vet tot je aankomt. Simpel, effectief, en je vermijd heel wat vervelend rekenwerk.

yes, ik wist wel dat ik goed bezig was :D

Dat doe je netjes

Vandaag vet laten meten en zat op 19,5%. Heb wel het idee dat ik iets droger ben geworden dan toen ik de pics nam. Laten we uitgaan van 20% op de pics. Dan is het vet 2% gestegen in de 3 maanden.

dat is niet slecht ,dan ben je ongeveer 8 kilo spier aangekomen

Ik weeg 97,6 KG inmiddels ben de laatste 3 maanden behoorlijk vet kwijtgeraakt en spieren aangekomen. Aangezien ik op hetzelfde gewicht ben gebleven ga ik ervan uit dat dit een groot gedeelte spieren is.
Wellich kan het ook voor een deel vocht zijn aangezien ik veel meer water ben gaan drinken op een dag.

Neem ongeveer 271 gram eiwitten op trainingsdagen en 233 gram eiwitten op rustdagen.
Ik zit dus ongeveer aan gemiddeld 2,4 gram eiwit per lichaamskilo. Ik groei hier heel goed bij en wordt elke training sterker. Zo maar wat informatie; ik vind deze discussie zeer interessant. Hierbij mijn voedingschema; ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden;

Verneem het graag...shoot please!

Bijlagen

He Toppers,

Hier 2 trainingen van mij! Ik heb het ontzettend druk dus heb weinig tijd om naar jullie monstertrainingen te kijken! V/h weekend ga ik dit weer doen excuses....

Woensdag

Buik

Gravitti boots
4x10

crunches heel langzaam naar het plafond en recht omhoog
2x30

side crunches
3x20 elke zij!

Zwemmen
40 minuten schoolslag....daarna voel je je heerlijk!

Donderdag

Rug

Peroonlijk record op de deadlift!

Deadliften

1x10x70
1x10x90
1x10x110
1x8x120

Chinnen bodyweight

2x10
2x8

barbell row (breed)

1x10x60
1x10x70
2x8x80
1x10x70

Lever seated high (row)

1x10x60
1x10x80
2x8x80

Biceps

Seated biceps curl schuin bankje
1x10x12
2x10x14
1x8x16

Cable ondersteboven op bankje
4x10 heel erg zwaar...weet het gewicht niet meer lol:D

Na de deadlift was ik gebroken..ongelooflijk wat kost die oefening een kracht zeg. Heel erg bizar!

Eiwitten overschat, gekker moet het niet worden imo. Koolhydraten zijn overschat, eiwitten onderschat!

Energie nodig dmv kh'n en vetten om iets met die eiwitten te doen... dat mag je wel eens uitleggen, want daar klopt volgens mij niks van.

+1
Low carb bulks en cuts zijn al een tijdje bewezen te werken. Ook op dit forum.
kijk naar de cutters: indekay en sakura
bulker: Mr. Mike(er zijn er nog maar hij komt als eerste in mij op)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven