MuscleMeat

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hier een tekst gevonden over overmatig calorien gebruik en spiergroei. Deze tekst zit gekoppeld aan het Bill Starr schema voor de kenners.
http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm
http://www.geocities.com/elitemadcow1/Topics/Diet.htm
Vond het een interessant stuk... en wilde het jullie niet onthouden.

What Is Caloric Excess?

Now some people start with a pretty big margin of bodyfat (approaching 20% or more), these people already have significant caloric excess built into their base diet. Most of them find that they can hold their calories constant and for a while they will add muscle and the maintenance of that muscle will use up the excess calories that are currently going toward maintaining their excess fat. This won't last forever but it will likely get them down to the mid to low teens without any issues. Everybody with lower bodyfat needs to add excess to their base diet as this body recomposition lowers bodyfat by nature and it gets harder and harder to pull off. And really even holding bodyfat constant and gaining muscle requires a proportion of the gain to be fat just to maintain the ratio.

Now this sounds like common sense but here is the kicker. There are a lot of people who really put a lot of effort into their diet and maintain fairly lean physiques. They carefully calculate and maintain a constant diet and precise level of caloric excess - nothing wrong with that. The only problem is that their calculations might not fully reflect their activity level or the requirements of their own individual body.

Keep in mind that they are already fairly lean so there is obviously little to no caloric excess in their base diets. Also understand that the lower your BF is, the less willing your body is to add muscle - very logically, muscle is calorically expensive and increases risk of death from famine, if fat stores are already low, it is very hard to convince the body to add muscle (the people with this genetic makeup died millions of years ago). This is also why people loose muscle when cutting (this is all based on natural lifters, steroids enhance certain abilities but don't erase restrictions completely). Granted a total novice can pull it off for a short while if there's a margin present but that's still suboptimal and generally they'd do fine adding excess, gaining a little fat and adding a whole lot more muscle.

How Can I Tell If Caloric Excess Is Present?

So given that some of these people are already lean (no caloric excess) and run their diets based at the margin of a calculation, these people can go through a good training program, get strong as hell raising their capacities in all the lifts and not gain any weight. How is this possible? Very simple, no caloric excess. All any good training program can do is get you better at the activity (this is true in any sport). If you eat more than you need you will gain weight. If you are a couch potato, that weight might be all fat. A good training program will ensure that a large portion is muscle. Either way, if caloric excess is present - one will not be the same weight and body composition by the very definition of caloric excess. Lift bigger, eat bigger, get bigger. Very easy.

This may sound like common sense but it snafu's tons of people, particularly BBers because many of them like to maintain lower levels of BF and spend a lot of time on their diet and eat right at the margin of a somewhat arbitrary calculation that works on the average but in reality needs to be tailored to their own requirements. In addition, many will make their diet squeaky clean and not realize that their volume of consumption has to increase drastically to get the same number of total calories - so they wind up putting themselves in caloric maintenance or worse, deficit.

Dus vet is eigenlijk goed om te hebben bij het bouwen van je lichaam, het is een indicatie dat je genoeg energie binnen krijgt om je lichaam te laten groeien.

Laatst bewerkt:
hoop dat het je gaat lukken 15kg.... maar volgens mij ben je zo fors nog niet zware botte meskien..?

Erg fors ben ik ook niet, maar vergeet niet dat ik de afgelopen 2 jaar ruim 15 kg spiermassa ben verloren. Iemand van 194cm kan al makkelijk 100kg wegen dat is niet zo extreem hoor.

Erg fors ben ik ook niet, maar vergeet niet dat ik de afgelopen 2 jaar ruim 15 kg spiermassa ben verloren. Iemand van 194cm kan al makkelijk 100kg wegen dat is niet zo extreem hoor.

is ook niet extreem der zijn genoeg kleineren die 100kg wegen... maar hoop voor je dat het lukt 15kg erbij;) wat doe je eigenlijk voor je armen allemaal?

Ik wil wel nog een belangrijke waarschuwing geven, er zit een groot nadeel aan dit schema dat ik hanteer. Je zult nieuwe kleren moeten kopen. Mijn broeken zitten ineens super strak om mijn benen (niet de taille). Ook de mouwen van mijn bloesjes zitten niet meer zo lekker... met name bij de onderarmen.

Verder gaat het super lekker. Qua kracht ga ik iedere week weer lekker vooruit. Gewicht gaat laatste 2 weken wat langzamer maar zie wel spierontwikkeling toenemen. Ben nu bijna halverwegen... nog ff vol er tegenaan.

Ik wil wel nog een belangrijke waarschuwing geven, er zit een groot nadeel aan dit schema dat ik hanteer. Je zult nieuwe kleren moeten kopen. Mijn broeken zitten ineens super strak om mijn benen (niet de taille). Ook de mouwen van mijn bloesjes zitten niet meer zo lekker... met name bij de onderarmen.

Verder gaat het super lekker. Qua kracht ga ik iedere week weer lekker vooruit. Gewicht gaat laatste 2 weken wat langzamer maar zie wel spierontwikkeling toenemen. Ben nu bijna halverwegen... nog ff vol er tegenaan.

oh ok bedankt voor de waarschuwing, dan ga ik dat schema niet volgen hoor straks moet ik allemaal nieuwe kleren kopen...:rolleyes:

het spiergeheugen zal ook deels zijn werk doen. Met flink knallen zul je heeeeeeel misschien je verloren massa terug kunnen winnen. Dan nog vind ik 3 maanden erg kort. Ook zul je het nodige vet aanzetten. Is dat het waard???

Beetje vet kan bij mij geen kwaad en dat hoort er nou ook eenmaal bij tijdens een bulk. Maar mijn doel is niet 15 kg massa aankomen en in de laatste weken dat net niet zou halen ff nog een paar extra kilo vet erbij kweken om maar die 15 kilo te halen. Hoe moeilijker een doel te halen is hoe gemotiveerder ik word. Ik ben zeker bezig met knallen en ik hoop dat ik het ga halen.

Komende donderdag ga ik weer op de weegschaal en update ik mijn sig.

Ok even een update. De laatste 2 weken ga ik veel kracht vooruit (trainingslog) maar het gewicht iets minder snel. Momenteel zit ik op 94 kg dus dat is weer 2 kg erbij sinds 12 nov. Gemiddeld ben ik dus 6 kg zwaarder geworden in 6 weken terwijl ik nu eigenlijk op 7,5 kg had moeten zitten. Ik loop dus iets achter. Toch ben ik al zeer blij met wat ik momenteel al bereikt heb. Ik heb nog 6 weken voor de boeg om lekker te knallen.
Bulking goes on!!!

Laatst bewerkt:
Knal ze!

Thnx g3rr3 :D

waarom staat dit in de artikelen sectie?

Nu gaat elke beginner 10 kg vet gainen. niet echt het goede voorbeeld imo

Tjonge jonge vooral Seagal jij zit echt vol met complimenten zeg. Heb je ook eens iets positiefs te melden? Hoe kun je nou oordelen terwijl je niet eens weet wat mijn status momenteel is qua vet verhouding.

En hoe komen jullie erbij dat ik überhaupt een voorbeeld wil zijn? Als ik een vetblubber zal worden dan zullen ook beginners hun conclusie trekken denk je niet? Heb allebei nog even geduld, die jaloezie staat jullie niet.

Tjonge jonge vooral Seagal jij zit echt vol met complimenten zeg. Heb je ook eens iets positiefs te melden? Hoe kun je nou oordelen terwijl je niet eens weet wat mijn status momenteel is qua vet verhouding.

En hoe komen jullie erbij dat ik überhaupt een voorbeeld wil zijn? Als ik een vetblubber zal worden dan zullen ook beginners hun conclusie trekken denk je niet? Heb allebei nog even geduld, die jaloezie staat jullie niet.

Jaloers ben ik zeker niet. Je hebt gewoon een onrealistisch doel. je kunt geen 15 kg gainen in 3maanden ondanks spiergeheugen.

Als je het wel gaat lukken zal er veel vet en vocht bij zitten. Moet je verder helemaal zelf weten, maar maak dan een logje of iets aan. IMO hoort het niet thuis bij artikelen. Dadelijk gaan mensen nog denken dat je 15 kg VVM kunt gainen in 3 maanden en dat is absoluut niet mogelijk.

Verder succes met je doel

Wist niet dat ik hier verkeerd zat, was mijn eerste topic namelijk. Hoop dat je mij ooit kunt vergeven.:p

Misschien kan het nog verhuisd worden, als je dan beter slaapt.

En hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik nooit heb gesproken van VVM, kun je niet lezen?

Wist niet dat ik hier verkeerd zat, was mijn eerste topic namelijk. Hoop dat je mij ooit kunt vergeven.:p

Misschien kan het nog verhuisd worden, als je dan beter slaapt.

En hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik nooit heb gesproken van VVM, kun je niet lezen?

ik weet dat je niet spreekt over VVM.

No offence verder kerel, ik vind alleen vanwege het feit dat het in artikelen staat dat het mogelijk is dat beginners verkeerde dingen gaan denken over wat mogelijk is/ of wat verstandig is om te doen ivm vet winst etc.

Nu ik een tijdje lekker bezig ben en al goed wat zwaarder ben geworden merk ik toch iets aparts aan mijn lichaam.

Na een paar weken merkte ik dat ik rond mijn buik wat vet aan het gainen was. Je zit nu eenmaal in een bulk en dat hoort erbij. Het vreemde is dat dit tot 2 weken terug zo doorging. De laatste weken is het vet bij mijn buik een stuk minder aan het worden terwijl ik toch net iets meer eet als dat ik in het begin deed. Hoe zwaarder je wordt hoe meer kcal je nodig hebt.

Verder merk ik ook dat met name de laatste weken ik nauwelijks zwaarder wordt maar wel een stuk droger en duidelijk spiermassa begin te zien.

Kan iemand verklaren dat je tijdens een bulk (waarin je eerst zwaarder wordt en wat vet aan het gainen bent) dat dit later bij een hogere kcal inname minder wordt. Zou dit misschien komen omdat mijn trainingen intensiever worden en daardoor meer energie verbruik... dus dat mijn spieren momenteel het vet aan het verbranden zijn?

En als dat laatste dus het geval is... moet ik dan niet nog meer gaan bulken want vet verliezen in een bulk is tegenstrijdig en remt daardoor de spiergroei?

en hoe zit het hier? Lukt het zo een beetje.. hoe ver staat de man?
Is het kool of spek? Alvast heel veel succes!

< denkelijk kool met flinke spek ;-) >

Seagal is baas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven