Fitness Seller

16jr, ''onnatuurlijke Gorilla houding''

WaNKay

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
73kg
Vetpercentage
7%
hallo,

even voorstellen: ik ben 16 jaar oud en heb een intensieve trainingstijd van 8 maanden achter de rug. na een ruzie met mn ma over een ''onnatuurlijke Gorilla houding'' die ik zou hebben gekregen door het trainen is mn abo op de gym afgezegd.
dat was 6 maanden geleden en sindsdien heb ik geprobeerd om weer terug op de gym te komen maar het werd telkens niet door mams toegestaan.

over de gorilla houding:

ik zou met mn schouders naar voren lopen zodat het net lijkt alsof die naar voren worden getrokken door de borst.
dit zou volgens haar ongezond zijn en schadelijk voor de groei.

hoe kan dit? heb ik bijv. niet genoeg mn schouders/rug getraind en is het ongelijk? is de borst zo getraind dat het de schouders naar voren trekt?

mishien is het niet helemaal duidelijk wat ik bedoel dus stel dan ff wat vragen zodat ik kan uitleggen want ik wil weer back to training.

grtz

:)

Laatst bewerkt:
Paar maanden netjes rechtop zitten dus! Of even bij de huisarts langs, die kan je vast zo vertellen of je houding inderdaad schadelijk is.

Ik heb dit ook in zekere mate, gewoon zorgen dat als je bijvoorbeeld op een stoel zit dat je rechtop gaat zitten tegen de rugleuning, schouders altijd naar achterhouden

je trainde borst en biceps all day?

Verstandige mama ;)

Teveel gebankdrukt en 5-6 oefeningen voor borst gedaan.

en je rug training daar tegen over bestond uit
1 pulldown
2 horizontal pulley row
en misschien nog een apparaat.

dit is tenminste wat ik bij de meeste zie die zo lopen.

Teveel gebankdrukt en 5-6 oefeningen voor borst gedaan.

en je rug training daar tegen over bestond uit
1 pulldown
2 horizontal pulley row
en misschien nog een apparaat.

dit is tenminste wat ik bij de meeste zie die zo lopen.

Dit zie ik ook vaak. Veel en lang borst trainen weinig rug trainen.

Doorgaans is het advies: Train meer rug (2 keer zoveel volume in sets als borst !) en achterkant schouders.

Dus .. hoe ziet je trainingsschema er uit ?

hahahaha onnatuurlijke gorilla houding.

We kunnen natuurlijk alleen specifiek advies geven als je een fimpje maakt.

ik vind rug juist het lekkerste om te trainen, vooral beginnen met deadlift, BOR met stang erachter aan en je bent al bijna kapot!

Dan ga je gewoon nog lat pulldown doen en op het laatst beetje optrekken om het af te maken.

Als je een split doet dus gewoon minimaal 4 oefeningen 5 kan ook zelfs maar na deadlift en bor ben ik al redelijk kapot dus hou het mooi op de 4 ;)

Volgende dag voel ik heerlijke spierpijn in mijn vleugels en traps ( heel klein beetje onderrug )

Tussen alle pushoefeningen een setje chins/pulldowns ertussen.

Ach moeders, mijn ouders hadden zown fitness apparaat boven staan dus ik daar een keer flink op trainen. Kom ik na die tijd zonder shirt ff shakie halen beneden zegt mijn moeder: whaaaaa wat heb jij gedaan..?? ik huh hoezo. Je bent helemaal opgezet :D
Was niet mooi meer al die opgepompte spieren.. en ik woog maar 80 kilo ofzo lolz

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol: Onnatuurlijke Gorilla houding. Hahahaha

• Topic Starter Topic Starter
hahaha, leuk al die reacties over die gorilla houding:p

ik zie veel over mn zithouding en loophouding en probeer daar idd al op te letten.

@harnak nee, ik biceps juist veel minder getraind. borst wel veel.

@oele ja ik trainde alles wel erg kort, bankdrukken altijd 4x8, maar rug is een favoriet en gebeurde redelijk uitgebreid:

dumbbell row
vertical row
horizontal row
pulldown, kort en lang
romanian deadlift
en nog wat cable oefeningen waar ik de naam niet van weet.

ik denk dat ik dan ook maar een afspraak maak met de huisarts of fysio, het is alleen niet te hopen dat zij het trainen afwijzen:o

Je kan proberen reverse flies te doen op machine, dat trekt je je schouders naar achter (waren bij mij zelfs uit verhouding doordat ik die in het begin te veel deed).

Zeg tegen je moeder dat ze je weer naar de sportschool moet laten gaan want de pomp is als een orgasme:

http://www.youtube.com/watch?v=gkUNKKgZ-1w

want om dat te compenseren moet je naast haar op de bank een paar uur zitten rukken

achterkant schouders trainen met rear delt flies, ik merk zelf dat het erg goed is voor je houding

Zeg dat je je nooit begrepen voelde door ze voor je mocht trainen van ze en nu weer niet. Dan zeg je 'sorry mams' en maakt dan gorgelende geluiden. Reactie afwachten (als je het overtuigend speelt is ze erg geschrokken). Nu zeg je dat je zo aan je einde zou komen als je werkelijk uiting gaat geven aan je suicidiale gevoelens. Eventueel kun je voor die laatste opmerking nog een deadline stellen.

Succes gegarandeerd.

Terug
Naar boven