XXL Nutrition

2 vragen

Bruinbaard

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik zit met twee vragen:
1. Is het met de deadlift de bedoeling om eerst de barbell weer op te grond te leggen en dan weer op te pakken voor de volgende rep, of moet je vlak voor de grond stoppen en weer optillen?
2. na squatten doen de wervel van mijn nek/bovenrug altijd zeer vanwege die bar die erop heeft gelegen, is dit te verhelpen/doe ik iets fout(mijn wervels steken een beetje uit) ik heb al geprobeerd met een handoekje in m'n nek maar dat is ook geen succes.

1) Barbell dood op de grond neerleggen( DEADlift), en daarna weer oppakken.
2) je schouderbladen naar elkaar toe trekken en dan kan de stang op je trapezius rusten, die dan aangespannen staat en dus 'uitsteekt' :) ( de stang smal pakken, mocht je hem breed pakken)

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt voor de snelle antwoorden

Kan het eigenlijk veel kwaad om bij deadlift de bar niet telkens op de grond te zetten?
Ik doe dat eigenlijk nooit, ik stop een paar cm boven de grond, vind het zo veel soepeler gaan...

Ik zou even de andere topic over deadstops nalezen.Je kan trouwens wel touch&go gaan, maar een paar cm boven de grond de beweging omkeren zou ik niet doen.

1. Zie reactie 3XL & Kaluro
2. Kaluro + gebruik geen handdoekje of een pad oid. Hierdoor wordt de barbell dus 'zachter' en kan je hem minder snel corrigeren mocht de boel een beetje onstabiel worden. Zonder hulpmiddelen rond de barbell = meer stabiliteit !

Verder zal het na een paar weken oefenen met de barbell echt geen pijn meer doen.

Terug
Naar boven