Fitness Seller

[21en] Aantal reps

Santino88 zei:
:D

ontopic:

21en vind ik echt een onzin oefening.. ik heb het ook wel gedaan, maar de meeste vooruitgang boek je gewoon met curls waar je een maximale ROM pakt..

Ik vind 21en wel lekker als een afsluiter om de biceps maximaal op te pompen.
Als ie na 1 set nog niet helemaal opgepompt is en ik heb nog wat kracht over doe ik er nog 1 etc
Maar niet iedere week idd.

Waaaaaaaaaaaaar slaat deze oefening op? Waar is het op gebaseert? Wat doet het met je lichaam? Is het ergens op gebaseert? Of was er gewoon een r*tard die dit deed en zag er wel tof uit dus mensen begonnen het na te doen en aangezien je met 21 reps altijd wle een aardige pomp voelt vonden ze het geil?

BBD zei:
Waaaaaaaaaaaaar slaat deze oefening op? Waar is het op gebaseert? Wat doet het met je lichaam? Is het ergens op gebaseert? Of was er gewoon een r*tard die dit deed en zag er wel tof uit dus mensen begonnen het na te doen en aangezien je met 21 reps altijd wle een aardige pomp voelt vonden ze het geil?

Zoiets zal het idd geweest zijn :D

• Topic Starter Topic Starter
Samu zei:
:hornyna:

@topicstarter: Ik zou me niet teveel bezighouden met isolatie tijdens een fullbody schema...

Deze oefening is niet meer of minder isolatie als een gewone bicepscurl denk ik ???
Maar beter dus gewoon curlen begrijp ik :)

hehe door al dat ge- :hornyna: is m'n topic wel druk bezocht ineens :cool:

21 'en is een vorm van voorvermoeiing en je hoeft het trouwens ook niet precies met 3*7 te doen, 3*4 of 3*10 mag ook, zelfs 3*max mag.

Fosje zei:
Deze oefening is niet meer of minder isolatie als een gewone bicepscurl denk ik ???
Klopt. Maar doe zelf ook fullbody 3x/week, ipv te curlen doe ik liever een paar extra sets underhand chins of rows. :)

Samu zei:
Klopt. Maar doe zelf ook fullbody 3x/week, ipv te curlen doe ik liever een paar extra sets underhand chins of rows. :)

Ah zo, biceps curl is verder ook de enige isolatie die ik doe, ik vind het wel een heerlijke oefening om te doen.
Chinning kan ik nog niet echt (maak singles gedurende de training) en als ik underhand chins ga doen komt dat bij mij dus op hetzelfde neer als biceps curl :p want als ik het zo doe dan kan ik het ineens 7 a 8 keer.

edit: calve raises is ook isolated en crunches/hanging leg raises weet ik zo niet.

Fosje zei:
edit: calve raises is ook isolated
Klopt, maar elleboogflexie doe je al bij rows en chins. Wat plantaire flexie betreft (de beweging in je enkelgewricht zoals bij calve raises dus), dit is een beweging die je bij geen andere oefeningen doet, tenzij je ook olympische lifts doet.
Ook daarom dat ik legcurls (of nog beter: glute-ham raises) ook een toegevoegde waarde vind hebben, omdat dit de enige oefeningen zijn waarbij je knieflexie doet.

Ja het is ook de enige oefening die ik voor mijn kuiten kan doen, had het erbij geedit omdat ik eerst zei dat de bicepscurl m'n enige isolatie oefening was.
Die legcurl wil ik in een nieuw schema ook op gaan nemen, zwerft jouw fullbody schema hier ook ergens rond? Ben niet helemaal tevreden over mijn huidige schema's en wil ze over iets meer als een maand aan gaan passen (heb over 3 weken AMO(algemene militaire opleiding) dus train nu meer op conditie de laatste tijd).

heb het idee dat dit 21én meer spieruithoudend is....

3XL zei:
21 'en is een vorm van voorvermoeiing en je hoeft het trouwens ook niet precies met 3*7 te doen, 3*4 of 3*10 mag ook, zelfs 3*max mag.

Wat is jouw mening over het al dan niet nuttig zijn van voorvermoeiing 3xl?

daxie

Fosje zei:
Ja het is ook de enige oefening die ik voor mijn kuiten kan doen, had het erbij geedit omdat ik eerst zei dat de bicepscurl m'n enige isolatie oefening was.
Die legcurl wil ik in een nieuw schema ook op gaan nemen, zwerft jouw fullbody schema hier ook ergens rond? Ben niet helemaal tevreden over mijn huidige schema's en wil ze over iets meer als een maand aan gaan passen (heb over 3 weken AMO(algemene militaire opleiding) dus train nu meer op conditie de laatste tijd).
Train nu even op gevoel en voor wedstrijd gewichtheffen van zaterdag, volgende week komt er een nieuw schema. Of je er veel uit kan halen hangt natuurlijk af van wat jouw doelen zijn. Mijn tip: stel eerst duidelijk je doelen op voor je aan je schema begint.

@daxie: Voorvermoeien kan je doen als je merkt dat bepaalde spieren tijdens een oefening te veel werk doen, en je de andere de kans wilt geven om meer werk te doen. Stel dat je sterke triceps hebt, maar wilt bankdrukken voor je borst, kan je triceps voorvermoeien zodat tijdens het benchen je borstspieren meer moeten doen.

biceps en triceps

Hoeveel oefeningen en series maal aantal herhalingen is gebruikelijk en het beste voor triceps en biceps.Zit nu op 1 oefening maal 3 series 12-10-8.Train bicps en triceps om de 2 dagen.

dijco zei:
Hoeveel oefeningen en series maal aantal herhalingen is gebruikelijk en het beste voor triceps en biceps.Zit nu op 1 oefening maal 3 series 12-10-8.Train bicps en triceps om de 2 dagen.

ga jij eens naar je eigen topic :windup:

@Samu, het gaat me meer om de oefeningen, of er wat tussen staat zodat ik zo af en toe eens een oefening kan wisselen.
Ik maak over een week of 3 wel een nieuw topic ervoor aan :) hoe was je wedstrijd gegaan trouwens?

RvR zei:
:D

ontopic:

21en vind ik echt een onzin oefening.. ik heb het ook wel gedaan, maar de meeste vooruitgang boek je gewoon met curls waar je een maximale ROM pakt..

waarvoor staat ROM eigelijk juist ? geen results als k de search gebruik..

Fosje zei:
@Samu, het gaat me meer om de oefeningen, of er wat tussen staat zodat ik zo af en toe eens een oefening kan wisselen.
Ik maak over een week of 3 wel een nieuw topic ervoor aan :) hoe was je wedstrijd gegaan trouwens?
Wedstrijd ging ok voor eerste maal. Volgende maand weer eentje. :D
Sonic1 zei:
waarvoor staat ROM eigelijk juist ? geen results als k de search gebruik..
Range of motion. Bewegingsuitslag. :)

als je een tijdje hetzelfde doet zal je lichaam eraan wennen, en de groei zal minder zijn. Door te 21'en(als je dit nooit doet) kan je je biceps dus shockeren(een groei-impuls geven) ;)

Terug
Naar boven