AndroidHealthClinic

28 Weeks Later Filmreview

Het waren alleen geen bekende acteurs, maar dat vind ik juist een plus in dit genre.

De acteurs maken inderdaad wel wat uit. Bij de laatste twee Nederlandse 'horrors' die ik gezien heb, was de film an sich nog niet eens zo slecht. Maar die acteurs uit GTST/ONM maken het een stuk minder.

• Topic Starter Topic Starter
Ze beginnen nu trouwens met de bioscoop aankondiging op tv voor deze film, toch leuk als je de enige bent die dan kan zeggen 'oh die heb ik al lang gezien' :P

Prima film echt weer een die ik goed vond...

Inderdaad een sterke film, maar ik vind het hele zombie genre nu echt even té uitgemolken. Resident Evil, 28 days/weeks later, Land of the dead, Dawn of the dead. Ik heb het nu allemaal wel gezien eigenlijk.

Ben gisteren gaan kijken,is idd zeer gruwelijk,maar ik miste wel wat de sfeer van de voorganger eigenlijk...
Ik denk dat er opnieuw een vervolg komt,maar dan in parijs.

Inderdaad een sterke film, maar ik vind het hele zombie genre nu echt even té uitgemolken. Resident Evil, 28 days/weeks later, Land of the dead, Dawn of the dead. Ik heb het nu allemaal wel gezien eigenlijk.
Alleen, dit is geen typische zombie film. Een zombie is een persoon die dood was en weer terugkomt uit het graf als 'levende dode' vaak als gevolg van één of andere chemische reactie, straling oid. In deze film gaat het duidelijk om een virus dat door de mens ontworpen is, per ongeluk mensen is gaan infecteren, waarop die mensen 'rage' ontwikkelen. Maw, de mensen zijn niet dood maar zijn geïnfecteerd met een 'woede' waarbij ze alle niet geïnfecteerde mensen op gruwelijke wijze willen vermoorden (ze eten ze niet op zoals zombies wel vaak doen, hoewel ze ook graag een hapje nemen uit hun slachtoffers :D).

Maar ben het eens dat het genre goed uitgemolken is, hoewel ik als zombie fan toch weer elke film in dit genre moet gezien hebben :)

goede film alleen kwam "dad" wat te veel in de picture om het geheel wat waarschijnlijk te houden.

Alleen, dit is geen typische zombie film. Een zombie is een persoon die dood was en weer terugkomt uit het graf als 'levende dode' vaak als gevolg van één of andere chemische reactie, straling oid. In deze film gaat het duidelijk om een virus dat door de mens ontworpen is, per ongeluk mensen is gaan infecteren, waarop die mensen 'rage' ontwikkelen. Maw, de mensen zijn niet dood maar zijn geïnfecteerd met een 'woede' waarbij ze alle niet geïnfecteerde mensen op gruwelijke wijze willen vermoorden (ze eten ze niet op zoals zombies wel vaak doen, hoewel ze ook graag een hapje nemen uit hun slachtoffers :D).

Maar ben het eens dat het genre goed uitgemolken is, hoewel ik als zombie fan toch weer elke film in dit genre moet gezien hebben :)
dan is resident evil 3 toch stukken beter :)

28 days later heb ik op de helft uitgezet en Resident Evil 2 al na die kerkscene. Ik weet niet maar het verhaal kon mij niet echt vasthouden en RE2 was gewoon te slecht!

Ik vond children of man beter , kwa uitroeiing van het menselijk ras.

goede film alleen kwam "dad" wat te veel in de picture om het geheel wat waarschijnlijk te houden.
Goed punt. Aan de andere kant: er waren niet zo heel veel levende mensen meer over, dus dan was het voor hem makkelijk om het groepje met zijn zoon op afstand te volgen.

dan is resident evil 3 toch stukken beter :)
Hehe, dan verschillen we duidelijk van mening:)

28 days later heb ik op de helft uitgezet en Resident Evil 2 al na die kerkscene.
Tja, het rustige (voor sommigen saaie) deel in het midden van 28 days later is er om een reden. Als snel bouwt daarna de spanning op en word je beloond met een zeer sterk stukje film. De moeite waard om toch eens af te kijken.

Ja misschien is dat het wel. Ik keek tot en met die soldaten in dat huis en dat hij ontsnapt.

ik heb hem staan maar nog niet gezien, heb nog maar net 28days later gezien

ook deze film heb ik in mijn verzameling. Wat betreft 28 weeks later het zal moeilijk worden om de eerste film te evenaren.

Terug
Naar boven