Daar zijn we weer. Moest nog even een 6e onderdeel doen namelijk boom doorzagen met een k*tzaagje en die 2 flink zware stukken nog even op de schouder hijsen en meenemen naar de auto. Worden een paar true logs. Foto's doe ik dadelijk wel.
2e kwalificatie in Almere.
Onderdeel 1 Log (Ifsa) 110 kg reps binnen de minuut.
Eerst opwarmen ik had in mijn hoofd dat het ding 80 was dus eerst 3tje en toen weer een 3tje van de borst. Ging moeizaam dus ik al verrast. Bleek al 110 te zijn, ding was 90 leeg.
6x gedaan en daarmee gedeeld 5e geloof ik met Mark v Dijk en Marcel Elsinga. PR voor mij en zeker tevreden. Toch weer erg zenuwachtig bij de eerste 2 reps en dus wel veel tijd verspeeld. Dat is wel jammer maar ik blijf daar bij OH tijdens een wedstrijd toch last van houden.
Onderdeel 2 Yoke 350 kg 20m.
Was de yoke van Simon en dat is gewoon een lastige yoke. Velen sneuvelden hier hard. Uitgelopen zonder drops en vrij easy, 17 sec en een beetje. 4e op geworden, straat zat wel vol kuilen en dat kwam de stabiliteit niet ten goede, weerhield mij ervan grotere passen te maken voor echte snelheid.
Onderdeel 3 Tireflip.
370kg maar een verdomd zwaar ding. Eerste 6 flips lekker de laatste 2 kon ik niet meer in een keer met de knie doorstoten. 6e plek geworden in een tijd ergens rond de 35 sec geloof ik. Rick met overmacht gewonnen en ook van Jarno.
Onderdeel 4 Squatmachine met 300kg. Iedereen sneuvelde keihard , alleen Fouad deed 3 reps voor mij. Ook ik sneuvelde dramatisch. Naast dat het niet mijn favo onderdeel is toch jammer. Pak toch moeten doen (leermoment) het ging vooral om de bottom position. En ik moest op 2 matten gaan staan om op de par te komen volgens Berend en Fouad bv 1. Voor mij ook raar maar ik zal wel gekke verhoudingen hebben met mijn benen ofzo. Daarbij moesten de voeten achter een lijn die te dicht bij stond waardoor ik het idee had dubbelgevouwen te worden. 5 man heeft er wat reps op kunnen maken en de rest heeft de puntjes gedeeld.
Onderdeel 5 Stond tot hier 5e in het eindklassement en kon me niet meer kwalificeren dus met een rustig gevoel de powerstairs gedaan. 185kg en 225 allebei 6 treden in 43 sec. PR en de 225 niet eens op volle snelheid gedaan, wilde geen risico nemen met komende donderdag in het achterhoofd. Gevolg was trouwens wel dat de techniek met deze rust heel mooi was.
Uiteindelijk 6e of 7e geworden alleen de eerste 3 werden bij de prijsuitreiking bekend gemaakt dus ben niet helemaal zeker. Zeker tevreden en weer lekker kunnen meedraaien op dit niveau.
en Jarno idd blessure nu aan het andere been rechts. Zal wel kleine verrekking/scheurtje zijn. En die squatmachine was gewoon hilarisch die discussie vooraf. Eric niet geblesseerd Skinnie maar heeft de stairs gewoon niet gedaan omdat hij geen risico wilde nemen voor donderdag.