AndroidHealthClinic

2x daags of 1x per dag naar gym

wat werkt het beste?

  • 2x per dag 45 min

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1x 1,5 uur

    Stemmen: 9 60,0%
  • 2 spiergroepen

    Stemmen: 4 26,7%
  • full body

    Stemmen: 4 26,7%

  • Totaal stemmers
    15

Bezoekers in dit topic

Jackylux

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
43
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
97kg
Vetpercentage
11%
gisteren lange discussie gehad met 2 trainers tegen elkaar nu wil ik hier de meningen is over horen.
er zijn de volgende 2 stellingen.

Trainer A beweert dat je best 45 min max powerlift en kiest voor 2 x per dag. omdat als je volgens hem langer dan 45" traint nutteloos is omdat je lichaam vanaf dit punt cortisol aanmaakt. + hij beweerd dat hij veel meer resultaat ziet van een full body workout 3x in de week dan een 2 spiergroepen workout.

Trainer B beweert dat 1u 30 training over 2 spiergroepen perfect mogelijk is omdat cortisol in het lichaam verspreid en je daardoor wanneer je BV borst en Triceps neemt je na 45 min je borst training voorbij is en je weer 45 hebt voor triceps. ook was hij meer fan van de spiergroepen work out .

wat is nu volgens jullie het best werkende als het op spiermassa aankomt .

ikzelf train in spiergroepen 5 keer per week 1,5 uur op ongeveer met 2 keer borst en triceps. gedurende 3 jaar nu ongeveer en merk dat ik qua kracht weinig meer vooruitga. kan het handig zijn van mss eens even over te schakelen naar full body?
 
Vergeet verhaal over cortisol. Dat hij (met name bij beginners) meer resultaat ziet van fb 3x p.wk bij de meesten geloof ik. Je kunt ook denken om ub/ lb split of iets van een push/ pull 4x p.wk te gaan doen. Waar het om gaat is dat er richtlijnen zijn, schema's zijn niet in steen geschreven. Er is een hoop dat werkt maar het gaat om wat er in deze fase het beste werkt voor jou. Dat kan in een andere fase minder effectief zijn.
 
Trainer B beweert dat 1u 30 training over 2 spiergroepen perfect mogelijk is omdat cortisol in het lichaam verspreid en je daardoor wanneer je BV borst en Triceps neemt je na 45 min je borst training voorbij is en je weer 45 hebt voor triceps. ook was hij meer fan van de spiergroepen work out .

Lees ik hier nu tussen de regels dat hij er van uit gaat dat cortisol aanmaak lokaal is?
 
45 minuten voor triceps? Wat doet hij dan 35 setjes?
 
full body 3 tot 4 x per week voor 1.5-2 uur. Thank me later.
 
Lees ik hier nu tussen de regels dat hij er van uit gaat dat cortisol aanmaak lokaal is?
neen dat bedoelde hij niet echt . want dat zou natuurlijk echte zever zijn maar wou zijn standpunt denk ik maken over het feit van 2 spiergroepen trainen voor ongeveer een uur en half.
 
Back
Naar boven