AndroidHealthClinic

33 LOG

Bezoekers in dit topic

  • 17/12/2020

    Mindere training van gisteren was wél op zijn plaats met hoe minder ik me nu voel. Gewoon moe, maar wel schouders getraind. Viel nog beter mee dan verwacht qua kracht, maar toch bewust enkel de paused OHP gedaan en gestopt.

    Paused OHP:
    20kg x ?
    30kg x 8
    40kg x 8
    50kg x 1

    Werkset:
    65kg x 5

    65kg x 5
    65kg x 5
    65kg x 5
    65kg x 5

    Na set 1 even mee dingen moeten verplaatsen onder de carport. Dus ong. 10 minuten denk ik pauze gehad. Na set 2 minder dan een minuut gewacht om set 3 te beginnen.
    Set 5 2 a 3 seconden paused, omdat ik daar zin in had. Echt tevreden met hoe deze oefening ging. Deze keer ook veel beter met het hoofd sneller onder de barbell te krijgen. Had nog gekeken naar de kostprijs van 0.5 schijfjes om te microloaden, maar zoveel euro de kilo is wat tegen mijn principes. Dus maar niet microloaden en hetzelfde stramien volgen als vorige keer :p.
     
    Paused OHP/MP had ik veel eerder mee moeten beginnen.
     
    Paused OHP/MP had ik veel eerder mee moeten beginnen.

    Ja daar zeg je iets haha. Vind ik zelf ook. Altijd te weinig schouders gedaan ook en nu die paused heeft me echt wel wat opgebracht in vgl met die halve momentum presses :p
     
    19/12/2020

    Ik zat al een paar dagen met een deload in mijn hoofd en het waren 7 interessante weken zonder riem :p, maar deze week merk ik de vermoeidheid wel fiks en de trainingen die ik toch niet meer rond krijg :p.

    Squat:
    20kg x ?
    60kg x 5
    60kg x 8
    pauze
    60kg x 5
    80kg x 5
    100kg x 5
    110kg x 1

    Werkset:
    135kg x 5
    135kg x 5 Beltless PR!

    Set 1: ongelofelijk trage reps. Dit is ook het meest zichtbare verschil tussen mij met of zonder belt zien squatten.
    Set 2: iets meer vertrouwen, maar vrij solid en de diepte heb ik sowieso gehit. Daarna even moeten spauwen met de tranen in de ogen :p

    Wou toch nog iets doen, maar reps maken zag ik allesbehalve nog zitten dus maar voor 1 reppers gegaan.

    140kg x 1
    heel traag en gecontroleerd, maar te traag beneden en er een paused van gemaakt :p

    147.5kg x 1 --> stiefbroer denk ik licht geholpen, dus niet laten meetellen. Dan een 1 a 1.5minuut rust gepakt.
    147.5kg x 1 --> beltless PR!

    Wou eerst 150kg, maar dan moesten er schijven weggehaald worden. Had ik geen zin in.
     

    Bijlagen

    • VID_20201219_160805_1248x702.mp4
      9,8 MB
    • VID_20201219_161008_1824x1026.mp4
      10 MB
    Laatst bewerkt:
    Lekker hoor! Blijft goedgaan hier
     
    Lekker hoor! Blijft goedgaan hier

    Ja al bij al mooie sets beltless kunnen voltooien. Enkel nu beetje frustrerend om te bepalen waar ik nu sta. Volgende keer dat ik een beltless cyclus ga doen heb ik dan wel vergelijkingsmateriaal :p. Wel ben ik tevreden met bijna geen 1 rep waarbij er druk is komen te staan op die onderrug. Had ik eigenlijk stilaan verwacht, maar moet zijn dat mijn core goed is meegegaan in deze cyclus.

    Nu tijd voor een verdiende deload. Enkel nog gefixeerd op een normal grip beltless pr met de deadlift. Doel op 170kg zou wel lekker zijn.
     
    170kg normal grip zou wel mooi zijn ja. Das een mooie grip strength al!
    Moet zijn dat je techniek gewoon op orde is. Je core goed geactiveerd, niet teveel verandering in lichaamsangles tijdens je squats etc... netjes man. Doe je mee aan de contest btw?
     
    170kg normal grip zou wel mooi zijn ja. Das een mooie grip strength al!
    Moet zijn dat je techniek gewoon op orde is. Je core goed geactiveerd, niet teveel verandering in lichaamsangles tijdens je squats etc... netjes man. Doe je mee aan de contest btw?

    Al een paar dagen over aan het denken. Zou een mooie stimulans zijn om me extra te pushen en nog is concreet een datum te prikken op max efforts. Ook zitten denken wat ik dan fijn zou vinden om van schema te volgen. Sowieso al 1 reppers die erin komen met een mixed grip voor deads misschien, aangezien ik daar op suck :p
     
    Al een paar dagen over aan het denken. Zou een mooie stimulans zijn om me extra te pushen en nog is concreet een datum te prikken op max efforts. Ook zitten denken wat ik dan fijn zou vinden om van schema te volgen. Sowieso al 1 reppers die erin komen met een mixed grip voor deads misschien, aangezien ik daar op suck :p
    Ik ben ook nog naar een schema aan het zoeken :)
    deadlift zonder straps gaat een zware zijn
     
    Ik ben ook nog naar een schema aan het zoeken :)
    deadlift zonder straps gaat een zware zijn
    Zelf nog nooit problemen ervaren om van straps naar mixed grip te gaan. Jij lift wel zwaarder obviously. Zou zeggen blijven liften met straps en laatste 3-4 weken over gaan naar mixed grip, zou normaal gezien zeker genoeg moeten zijn om aan te passen.
     
    Al een paar dagen over aan het denken. Zou een mooie stimulans zijn om me extra te pushen en nog is concreet een datum te prikken op max efforts. Ook zitten denken wat ik dan fijn zou vinden om van schema te volgen. Sowieso al 1 reppers die erin komen met een mixed grip voor deads misschien, aangezien ik daar op suck :p
    Kga me vandaag inschrijven denk ik. Ik moet maxen over 3 weken denk ik. Dan ff lichter en dan opnieuw voor de meet werken. Wat extra stimulatie om goed te doen :)
     
    Ik ben ook nog naar een schema aan het zoeken :)
    deadlift zonder straps gaat een zware zijn
    Ja zou persoonlijk sowieso opwarmen zonder straps. Maar voor mij zal het sowieso anders zijn als voor jou :p heb nog nooit meer dan 187.5kg ge deadlift haha en zoek volgende week 170kg als normal grip te pakken, hopelijk :p
    Zelf nog nooit problemen ervaren om van straps naar mixed grip te gaan. Jij lift wel zwaarder obviously. Zou zeggen blijven liften met straps en laatste 3-4 weken over gaan naar mixed grip, zou normaal gezien zeker genoeg moeten zijn om aan te passen.
    Oke intéressant. Klinkt wel logisch. Powerlifter dat ik volg zegt ook niet strapless liften bij reppers. Enkel bij 1 reppers lift die zonder straps.
     
    Kga me vandaag inschrijven denk ik. Ik moet maxen over 3 weken denk ik. Dan ff lichter en dan opnieuw voor de meet werken. Wat extra stimulatie om goed te doen :)
    Zeker weten! Komt hier goed ! En misschien dat ik dan wel gwn meedoe en dan hopelijk kan PRen in de gym
     
    20/12/2020

    Benchpress:

    20kg x ?
    60kg x 5
    80kg x 5
    90kg x 1 paused
    100kg x 1 paused

    Werkset:
    115kg x 4
    115kg x 5
    115kg x 5 VID
    115kg x 3 VID
    115kg x 2 VID

    Set 1 veel te sloppy en de laatste set veel te traag in het algemeen om ook maar 3 reps nog te kunnen halen :p.
    Vooral blij met de 5 reps op de 2de en 3de set. Had hem ook graag voor die 1ste gehad, maar dit was technisch geen hoogvlieger.

    Afgerond met:
    100kg x 5
    80kg x 3

    Deze laatste sets waren nog het ergste en er zat gewoon weinig in :p. Dus gestopt en klaar voor een deload! :D
    De CGBP had géén nut meer vond ik.
     

    Bijlagen

    • VID_20201220_154551_1056x594.mp4
      8,9 MB
    • VID_20201220_154627_1056x594.mp4
      9,2 MB
    • VID_20201220_154708_960x540.mp4
      9,4 MB
    20/12/2020

    Benchpress:

    20kg x ?
    60kg x 5
    80kg x 5
    90kg x 1 paused
    100kg x 1 paused

    Werkset:
    115kg x 4
    115kg x 5
    115kg x 5 VID
    115kg x 3 VID
    115kg x 2 VID

    Set 1 veel te sloppy en de laatste set veel te traag in het algemeen om ook maar 3 reps nog te kunnen halen :p.
    Vooral blij met de 5 reps op de 2de en 3de set. Had hem ook graag voor die 1ste gehad, maar dit was technisch geen hoogvlieger.

    Afgerond met:
    100kg x 5
    80kg x 3

    Deze laatste sets waren nog het ergste en er zat gewoon weinig in :p. Dus gestopt en klaar voor een deload! :D
    De CGBP had géén nut meer vond ik.
    Nice :)

    ik wist niet dat jij ook een Belg bent :)
     
    Nice weer! Oh nog een belg? Wist ook niet dat ie belg was chrash zijn we al met 3 xD
     
    Btw vanwaar zijn jullie? chrash psycomantje

    Ik ben van meerhout provincie Antwerpen.
     
    Back
    Naar boven