XXL Nutrition

3kg in 20 dagen

Arrie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Hallo,

Ik ben Sinds 4 weken aan het trainen om naar mijn streef gewicht te komen van 106kg (eerste weging 20 dagen terug) dat was op 31 juli voor het fitnissen. 19 augustus voor het trainen woog ik 103kg.. Mijn ideaal gewicht is rond de 80-85 kg. Ik sport 3 maal weeks en dan doe ik cardio en splitschema voor de spiertjes. Op de rustdagen probeer ik terug naar de sportschool te gaan voor cardio en mijn vetverbranding te stimuleren.

Ik heb een grove bouw dus ik kom gemakkelijk aan en verlies heel langzaam gewicht. Ik gebruik als middag eten na het sporten een smart protein shake ( body en fit Huismerk), voor de rest let ik veel op mijn eten en mijdt ik zo veel mogelijk frisdranken en vet eten. Dit is een hele verandering in mijn leven want eerst at ik elke dag te veel en nu eet ik elke dag net genoeg.. Ik let niet echt op hoeveel calorieën ik binnen krijg maar ik heb een ruwe schatting dat ik zo'n 300 kcal onder de dagelijkse aanbeveling zit.

Vanaf 1 September ga ik ook stoppen met alcohol drinken en stappen om sneller af te vallen. Ik ben op internet bezig met uitzoeken wat helpt om de vetverbranding zo hoog mogelijk te krijgen. Nu heb ik fat burners gevonden.. Zou ik die kunnen gebruiken om het afvallen nog sneller te laten gaan? Ik wil ook vanaf maandag de smart protein die ik gebruik na mijn training vervangen tot mijn ontbijt met een stuk fruit en mijn lunch en 's avonds eten wat de pot schaft.

De vragen waar ik mee zit:

Staat dit in de goede thread?
Hoe verbrand ik optimaal vet?
Wat voor 'supplementen' kan ik het best gebruiken?
Moet ik persè een voeding schema opstellen?

Alvast bedankt,

Armando

Beste Armando,

Het is een fabel dat je aankomt van vet.
Je komt aan van koolhydraten en van tarwe.
Dit is niet het algemene standpunt,dat weet ik maar laat me het uitleggen.

De tarwe van vandaag is genetisch gemanipuleerd en zet in ons lijf een keten van ongewenste reacties in gang.
Het beïnvloed de suikerspiegel nog meer dan koolhydraten!

Mijn advies:
Schrap zoveel mogelijk uit je dieet: brood,aardappelen (zetmeel wordt suiker), frisdranken, bier, pasta en aanverwante zaken.

Vervang brood door zuurdesem of speltbrood.
Eet vooral eiwitrijk !
Vis, vlees, kaas, andere zuivelproducten allemaal prima.
Eiwitshake is uiteraard zeer aan te bevelen.
Zorg ook dat je de essentiële vetten binnenkrijgt, daar wordt je niet dik van hoor.

Verder: om af te vallen moet je het lichaam zover zien te krijgen dat het ook daadwerkelijk in de vetverbrandingsrand komt te staan.
De meeste mensen verbranden enkel de koolhydraten die ze ook dagelijks veel te veel binnenkrijgen !

Train progressief en intens met gewichten.
Om spieren in stand te houden is het lichaam energie nodig, door krachttraining-en bodybuilding gaat je stofwisseling in een hogere stand, en dat is wat we willen.

Ik train nu zelf een jaar en 4 maanden en ben van 90 naar 77 kilo gegaan en bouw tegelijkertijd spieren op.
Ik train zelf 3x per week full-body.

10-20 minuten cardio - crosstrainer -intervaltraining 2 minuten rustig, 2 minuten voluit, 2 minuten rustig, 2 minuten voluit enz.
Hier gaat je hartslag lekker van omhoog.
Dan: 10-15 minuten rekken en buikspieren.
Dan: een uur kracht.

Zorg dat de squat,de deadlift en de lunches een prominente plek krijgen in de routine.
Dit zijn grote spiergroepen.
Van deze oefeningen vliegt je hartslag (ook) als een raket omhoog,je moet natuurlijk ook de biceps en triceps enzovoort trainen maar daar gaat je hartslag echt niet van omhoog, en dat is nodig om die stofwisseling aan te jagen.

Je moet je suikerspiegel vlak zien te krijgen, dit bereik je door je dieet als bovenstaand aan te passen.

Laat die fatburners maar zitten eerst zou ik zelf zeggen.

Probeer verder ook kant- en klaar maaltijden en dergelijke rommel te vermijden.
Dit zit allemaal stikvol smaak,geur en kleurversterkers en weet ik niet wat niet allemaal.
Als ik de naam op een etiket amper kan uitspreken dan kan mijn lichaam er vast ook weinig mee,gevolg: ook die stoffen worden opgeslagen als vet.
Vooral als visceraal vet (rond je middel) en dit willen we echt niet :eek:

Je zult zien dat je na een jaar er heel anders bij staat!

Ik drink wel rustig een biertje in het weekend hoor en ook wel fris.
Ik zondig best af en toe.
Maar als je voeding voor 80% op orde is en je traint regelmatig en toegewijd kun je je dit best permitteren.
Het leven moet wel leuk blijven toch?

Ik hoop dat je d'r wat aan hebt.

Succes man!

Beste Elia64,

Het is een fabel dat je aankomt van koolhydraten.
Je komt aan van een calorieoverschot.

Ik hoop dat je d'r wat aan hebt.

Succes

Training: http://stronglifts.com/5x5/
Voeding: bereken je kcal behoefte en macro's, hoe je dit moet doen is te vinden in de sticky's.
Je kan een voedingsschema maken of via een app als fatsecret je voeding loggen, en zo dagelijks een bepaald aantal kcal, grammen eiwitten, vetten en koolhydraten eten.
Zorg dat je 500kcal onder je onderhoudsniveau qua energie (kcal) zit. Je cardio moet je bij je onderhoud optellen. Doe je 500 extra kcal verbranden eet je ook 500kcal extra die dag. Dit om te zorgen dat je niet een te groot tekort creert.
Val je niet af (halve kg per week met een tekort van 500kcal) verlaag je je inname. Je onderhoud is dan waarschijnlijk te hoog berekend.

getypt op mijn telefoon, fouten negeren aub.

Om af te vallen is het belangrijker hoeveel je eet dan wat je eet, al betekend dat niet dat wat je eet niet belangrijk is..

• Topic Starter Topic Starter
Hartstikke bedankt voor de informatie, dit is nuttig. Hier ga ik zeker wat mee doen..
Ik dacht dat Kaas niet goed voor je was.. Want dat is toch best vet?

Ik heb een uitdaging met mijn vrienden dat als ik tot oudjaars dag niet meer drink betalen hun mijn avond stappen op oud en nieuw.. Moet wel lukken toch?!

Hartstikke bedankt voor de informatie, dit is nuttig. Hier ga ik zeker wat mee doen..

Ik heb een uitdaging met mijn vrienden dat als ik tot oudjaars dag niet meer drink betalen hun mijn avond stappen op oud en nieuw.. Moet wel lukken toch?!

Vet is niet per definitie slecht voor je. Nogmaals, ga de sticky's (vast gezette topics bovenaan de pagina) in de voedingssectie lezen.

---------- Toegevoegd om 17:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------

En of dat lukt ligt aan jou doorzettingsvermogen, kunnen wij moeilijk over oordelen he.

Kaas kan je gewoon eten, vetten heb je ook nodig namelijk.
Zoals webby al aangeeft, aankomen komt door een calorieoverschot.

Ga uit van 2-2.5 gram per kilogram lichaamsgewicht eiwitten, 1 gram per kilogram lichaamsgewicht vetten en de rest kun je opvullen met koolhydraten.

Vet heb je dus ook nodig, en dit kun je prima uit kaas halen, of noten, of eieren, of vis, etc.

Hey Arrie,

zelf ben ik over 2 weken ( 5 september ) 4 maanden bezig met afvallen.

Op je vragen kijk ik naar wat ik zelf doe:

Wat voor 'supplementen' kan ik het best gebruiken? -> Op het moment nog geen. Je kan de smart protein shake natuurlijk wel erin houden.

Moet ik pers een voeding schema opstellen? -> MOET niet. Het is wel handig om te doen, omdat je, je dan aan schema's leert houden. Dit komt later van pas als je op je streefgewicht zit en spiermassa wilt aankomen.
Verder kun je nu het beste een full-body split doen of een upper/lower body split. -> ook met schema.

''Vanaf 1 September ga ik ook stoppen met alcohol drinken en stappen om sneller af te vallen.''
Dit kun je het beste niet doen. Je moet niet TE snel resultaat willen zien. Zeker zul je iets meer afvallen zonder alcohol, maar zoveel scheelt 't nu ook weer niet.
Je moet je niet alles onthouden!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel in een PM ;).

Verder nog een dank aan Daryl, die mij ook op weg geholpen heeft en waar ik nog steeds met al mijn vragen terecht kan!
Neem eens een kijkje in de topics van Daryl, hij heeft al zijn jaar transformatie begaan van 87,8kg -> 69 kg:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f292/daryls-fotolog-361580/

Verder nog eens: als je vragen hebt, het liefste via PM.

P.S. Over de fatburners: Zelf ben ik nu 15kg afgevallen en gebruik ze nog steeds niet. Ik wil ze in principe ook niet gebruiken. Misschien als ik rond de 12 BF zit en echt niet meer lager kom, dus op een *''plateau''* zit dat ik ze toch eens erin ga gooien en kijken of het een gunstig effect heeft om door het plateau heen te komen.

*''plateau''* = als je je goed aan je voedingsschema houdt, genoeg traint, maar toch niks afvalt.

Laatst bewerkt:
pas fat burners toe wanneer je mentaal verzwakt door je dieet. het houdt je scherp, alert en geeft je een goed/gevult gevoel. sommige zeggen dat het zelfs je hartslag verhoogd voor een betere verbranding(zal wel). door de hoge cafene opname en andere zooi dat erin zit raad ik het af. begin er aan wanneer je mentaal naar de klote gaat ;)

Echt he, wijs doen met je 20 procent manlet en dan ook nog epic bro science gebruiken :D

Geen idee wat epic broscience is.
Ik wil ook beslist niet wijs doen.

Ik doe dit nu precies een jaar allemaal met dat voedingverhaal.

Op dit moment is mijn vetpercentage 11,6 % , allang geen 20 meer.

In een jaar van 22.3 naar 11,6 gegaan he?
Van 88,8 naar 79,4 kg
Spiermassa van 65.6 naar 66.7

Dit zijn de droge feiten, voor mij heeft dit meer dan afdoende gewerkt vind ik.
Dat vind ik een meer dan goed resultaat.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Natuurlijk is het zo dat je dik wordt van een calorieoverschot dat ontken ik ook niet.
Maar je kan dit dus ook anders bestrijden dan enkel te denken in termen van calorie-inname en verbruik.

Ik bedoel het gewoon allemaal goed en deel wat ik zelf ontdek in de hoop dat meer van jullie hun voordeel er mee kunnen doen.

Geen idee wat epic broscience is.
Ik wil ook beslist niet wijs doen.

Ik bedoel het gewoon allemaal goed en deel wat ik zelf ontdek in de hoop dat meer van jullie hun voordeel er mee kunnen doen.

Waar zijn je bronnen wat betreft dat tarweverhaal?

In een jaar van 22.3 naar 11,6 gegaan he?
Van 88,8 naar 79,4 kg
Spiermassa van 65.6 naar 66.7

Dus in 1 jaar ben jij 9 kg aan vet verloren en 1 kg aan spiermassa aangekomen?

Ik denk dat als je het had gedaan zoals de meeste hier het zeggen, je hetzelfde was afgevallen, maar meer in spiermassa was aangekomen.

Hallo,

Ik ben Sinds 4 weken aan het trainen om naar mijn streef gewicht te komen van 106kg (eerste weging 20 dagen terug) dat was op 31 juli voor het fitnissen. 19 augustus voor het trainen woog ik 103kg.. Mijn ideaal gewicht is rond de 80-85 kg. Ik sport 3 maal weeks en dan doe ik cardio en splitschema voor de spiertjes. Op de rustdagen probeer ik terug naar de sportschool te gaan voor cardio en mijn vetverbranding te stimuleren.

Ik heb een grove bouw dus ik kom gemakkelijk aan en verlies heel langzaam gewicht. Ik gebruik als middag eten na het sporten een smart protein shake ( body en fit Huismerk), voor de rest let ik veel op mijn eten en mijdt ik zo veel mogelijk frisdranken en vet eten. Dit is een hele verandering in mijn leven want eerst at ik elke dag te veel en nu eet ik elke dag net genoeg.. Ik let niet echt op hoeveel calorieën ik binnen krijg maar ik heb een ruwe schatting dat ik zo'n 300 kcal onder de dagelijkse aanbeveling zit.

Vanaf 1 September ga ik ook stoppen met alcohol drinken en stappen om sneller af te vallen. Ik ben op internet bezig met uitzoeken wat helpt om de vetverbranding zo hoog mogelijk te krijgen. Nu heb ik fat burners gevonden.. Zou ik die kunnen gebruiken om het afvallen nog sneller te laten gaan? Ik wil ook vanaf maandag de smart protein die ik gebruik na mijn training vervangen tot mijn ontbijt met een stuk fruit en mijn lunch en 's avonds eten wat de pot schaft.

De vragen waar ik mee zit:

Staat dit in de goede thread?
Hoe verbrand ik optimaal vet?
Wat voor 'supplementen' kan ik het best gebruiken?
Moet ik persè een voeding schema opstellen?

Alvast bedankt,

Armando

Niet gaan lopen schatten als je niet een heel goed beeld hebt van wat je allemaal binnenkrijgt. Over een hele dag zit je er zo 300kcal naast en dan eet je dus gewoon op onderhoud.

Waar zijn je bronnen wat betreft dat tarweverhaal?

Ik mag volgens mij niet adverteren.
Het is een boek geschreven door een Amerikaanse arts.
Hij schrijft over het feit dat de hedendaagse tarwe zo enorm veel ongewenste reacties in ons lijf in gang zet , de tarwe van vandaag is genetisch gemanipuleerd.

Visceraal vet (zo schrijft hij) wordt voor het grootste deel door inname van tarweproducten veroorzaakt.
Aangezien ons geleerd wordt om vooral veel "gezonde vezels" binnen te krijgen eten krijgen we allemaal ongemerkt veel van die rommel binnen.
Daar zit ook een hele industrie achter waar gewoon heel veel geld verdient wordt.
Tarwe beïnvloed de suikerspiegel nog veel erger dan de verkeerde snelle koolhydraten.
Grootste oorzaak ook volgens hem voor insuline- resistentie (suikerziekte) en allerlei auto-immuunziekten.

Ik weet niet of ik hier zonder meer de naam en auteur van het boek mag geven.....

Terug
Naar boven