MuscleMeat

3kg in 20 dagen

Ik mag volgens mij niet adverteren.
Het is een boek geschreven door een Amerikaanse arts.
Hij schrijft over het feit dat de hedendaagse tarwe zo enorm veel ongewenste reacties in ons lijf in gang zet , de tarwe van vandaag is genetisch gemanipuleerd.

Visceraal vet (zo schrijft hij) wordt voor het grootste deel door inname van tarweproducten veroorzaakt.
Aangezien ons geleerd wordt om vooral veel "gezonde vezels" binnen te krijgen eten krijgen we allemaal ongemerkt veel van die rommel binnen.
Daar zit ook een hele industrie achter waar gewoon heel veel geld verdient wordt.
Tarwe beïnvloed de suikerspiegel nog veel erger dan de verkeerde snelle koolhydraten.
Grootste oorzaak ook volgens hem voor insuline- resistentie (suikerziekte) en allerlei auto-immuunziekten.

Ik weet niet of ik hier zonder meer de naam en auteur van het boek mag geven.....

Ja, je mag je bron vermelden.

Dus in 1 jaar ben jij 9 kg aan vet verloren en 1 kg aan spiermassa aangekomen? Ik denk dat als je het had gedaan zoals de meeste hier het zeggen, je hetzelfde was afgevallen, maar meer in spiermassa was aangekomen.

Dat is best mogelijk, ontken ik beslist niet.
Het accent ligt bij mij ook niet puur op toename spiermassa.
Ik wil eerst een combinatie: spermassa + laag verpercentage
Fit worden en fit blijven.

1 keer in de week train ik echt als een bodybuilder momenteel
de andere 2 keren is het meer krachttraining.
Langere sets en minder gewicht.

Zoals ik nu train bevalt me heel goed ,maar best mogelijk dat in later stadium echt ga focussen op toename van spiermassa

Ik mag volgens mij niet adverteren.
Het is een boek geschreven door een Amerikaanse arts.
Hij schrijft over het feit dat de hedendaagse tarwe zo enorm veel ongewenste reacties in ons lijf in gang zet , de tarwe van vandaag is genetisch gemanipuleerd.

Visceraal vet (zo schrijft hij) wordt voor het grootste deel door inname van tarweproducten veroorzaakt.
Aangezien ons geleerd wordt om vooral veel "gezonde vezels" binnen te krijgen eten krijgen we allemaal ongemerkt veel van die rommel binnen.
Daar zit ook een hele industrie achter waar gewoon heel veel geld verdient wordt.
Tarwe beïnvloed de suikerspiegel nog veel erger dan de verkeerde snelle koolhydraten.
Grootste oorzaak ook volgens hem voor insuline- resistentie (suikerziekte) en allerlei auto-immuunziekten.

Ik weet niet of ik hier zonder meer de naam en auteur van het boek mag geven.....

Ja dat mag, een wetenschappelijk artikel zou ook fijn zijn.

William Davis toevallig?

Ja dat mag, een wetenschappelijk artikel zou ook fijn zijn.

Deze arts heeft zijn vermoedens in zijn eigen praktijk getoetst.
De uitkomsten waren verbijsterend.
Toen heeft hij dit boek geschreven.

Uiteraard behoort hij tot een minderheid met zijn bevindingen en worden dit soort mensen vanuit de voedingsindustrie stevig tegengewerkt want als iedereen hier mee aan de slag gaat dan kelderen de inkomsten natuurlijk!

De belangen zijn groot en de macht van de lobby achter de voedingsindustrie zeer groot.

Ik zie het als een wetenschappelijk artikel, de resultaten die hij beschrijft spreken wat dat betreft voor zich.

"That informal experiment doesn’t prove that wheat alone made the difference, but it inspired Davis to write the book. In fact, a review published in the Journal of Cereal Science found that there isn't enough evidence to support many of Davis's claims about wheat, including the link to the obesity epidemic." -http://www.webmd.com/diet/wheat-belly-diet-review

Nou is mijn abonnement op het Journal of Cereal Science net verlopen, maar het voorspelt weer niet veel goeds

Deze arts heeft zijn vermoedens in zijn eigen praktijk getoetst.
De uitkomsten waren verbijsterend.
Toen heeft hij dit boek geschreven.

Uiteraard behoort hij tot een minderheid met zijn bevindingen en worden dit soort mensen vanuit de voedingsindustrie stevig tegengewerkt want als iedereen hier mee aan de slag gaat dan kelderen de inkomsten natuurlijk!

De belangen zijn groot en de macht van de lobby achter de voedingsindustrie zeer groot.

Ik zie het als een wetenschappelijk artikel, de resultaten die hij beschrijft spreken wat dat betreft voor zich.

Hoe ik z'n onderzoek lees: hij zegt tegen een groep mensen dat ze een hele lijst dingen niet meer mogen eten, vervolgens komen ze bij 'm terug en wegen ze minder... baanbrekend onderzoek

"That informal experiment doesn’t prove that wheat alone made the difference, but it inspired Davis to write the book. In fact, a review published in the Journal of Cereal Science found that there isn't enough evidence to support many of Davis's claims about wheat, including the link to the obesity epidemic." -http://www.webmd.com/diet/wheat-belly-diet-review Nou is mijn abonnement op het Journal of Cereal Science net verlopen, maar het voorspelt weer niet veel goeds

Zoals ik al zei: dat wordt vanuit de voedselproducentenhoek uiteraard heftig ontkent.
Ik heb zelf in mijn leven vaker de conclusie getrokken dat de mening van de meerderheid niet altijd de waarheid hoeft te zijn.

---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

Hoe ik z'n onderzoek lees: hij zegt tegen een groep mensen dat ze een hele lijst dingen niet meer mogen eten, vervolgens komen ze bij 'm terug en wegen ze minder... baanbrekend onderzoek

De resultaten zijn er toch, en niet een paar....

He Elia, ben jij die voetballer?

Zoals ik al zei: dat wordt vanuit de voedselproducentenhoek uiteraard heftig ontkent.
Ik heb zelf in mijn leven vaker de conclusie getrokken dat de mening van de meerderheid niet altijd de waarheid hoeft te zijn.

---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

De resultaten zijn er toch, en niet een paar....

Zou je het onderzoek met de resultaten willen plaatsen?

Met dat boek "broodbuik" zal wel een beetje hetzelfde zijn als met het boek "voedselzandloper" Daar is ook veel discussie over geweest. Daarin gebruikt de auteur ook te pas en te onpas allerlei cijfers en onderbouwingen uit andere onderzoeken, maar dan totaal uit het verband getrokken.

Neemt niet weg, dat je met dieten uit zulke boeken wel resultaten kunt behalen, maar pas op met alles wat er staat als waarheid te verkondigen.

Ik lees ze uit interesse en probeer soms wat uit. Kijken hoe mijn lijf erop reageerd.

Allemaal leuk en aardig dat het met jullie het broscience noemen, maar buiten dat tarwe-verhaal waar ik helemaal geen weet van heb is het eten van minder koolhydraten of carbcycling wel degelijk een ''dieet'' dat gericht is om vet mee kwijt te raken en dat ook gewoon werkt. Zelf heb ik een tijd lang onder mijn normale koolhydraten inname gegeten voordat de zomer aanbrak dit jaar, en dit heeft me geholpen een stuk droger te worden.

En at je doordat je kh ging schrappen in totaal ook minder kcal of bleef je totaalinname gelijk?

kcal was gewoon rond onderhoud

Beste Arrie,

De Heren hier hebben weer een geweldige discussie opgang geholpen, uiteindelijk komt het eigenlijk allemaal op het volgende neer:

1 Meer bewegen
2 Minder eten

Dat is de basis de rest hoewel niet onbelangrijk zijn wel details.
De mode op dit moment is minder koolhydraten, in de jaren 90 was het minder vet.
komt er nog steeds op neer dat je minder moet eten.

Terug
Naar boven