Zondag 2 juni 2013
De laatste kwalificatiewedstrijd. Dit moest hem voor mij worden.
Echter was ik net 1,5 week ziek geweest waardoor ik al de kwalificatie in gaanderen had gemist. En helemaal fit was ik nog steeds niet. Hoesten en kokhalzen etc..
Vanochtend ook te weinig kunnen eten helaas...maar toch op weg naar Brunssum om te knallen
Cardeadlift
7 reps. En toen schoot ineens iets niet goed met m'n maag ofzo. Ik had achteraf gewoon m'n riem niet zo strak moeten doen denk ik. Ik had nog heel veel over namelijk. Helaas... ik lag op de grond voor ik het wist.
Ergens een plek in de lage middenmoot.
Loglift 110kg op reps
Een extra band onder m'n riem gedaan, de riem laag en niet zo strak.
8 reps binnen de minuut. Op de press had ik nog best wat over, maar kwa conditie op de clean lukt me dit niet sneller. Wel een PR hierop en erg tevreden!
Wheelflip medley
4x380kg en 4x420kg
Nou, wat had ik me hier op verkeken zeg. Bij de 380 kreeg ik m'n vingers er niet goed onder waardoor ik echt heel veel tijd heb verloren. Door de 420 ales een dolle te flippen nog wel wat goed gemaakt, maar hier ook weer een tijd in de middenmoot. IEts van 45 seconde ofzo. Niet slecht, maar ik kan veel beter.
Fronthold 17,5kg
37 seconde en een beetje. Een 4e plek geloof ik. Ook niet volledig tevreden. Ik moest van de scheids steeds zakken.. Op een gegeven moment zat ik zo laag dat ik 'm moest lossen. Helaas, want hier zit normaal wel meer in.
Stones
De keuze uit 200kg. 180kg en 160kg. De zwaardere stone is dus altijd meer dan de lichtere. Maar je mocht nog wel nog door op de lichte na een zware of andersom.
1 rep op 200kg (PR)
Toen nog 1 rep op de 180kg en 2e fail. Ik kon 'm net niet meer loaden helaas. Gedeeld 2e plek hierop.
Al met al dus een 4e plaats. Ik heb goed mee kunnen draaien, maar echt tevreden ben ik niet.
De eerste kwalificatie heb ik rustig aan meegedaan, had ik wat foutjes en er zat hooggooien in

De 2e: Uitgevallen door m'n voetblessure
De 3e: Niet meegedaan ivm griep
De 4e: Net aan beter (of net niet) en voor het eerst wat kunnen laten zien, maar nog steeds niet 100%
Op naar volgend jaar en dan meer over hebben. Een 4e plek op dit niveau is niet slecht, maar het voelt toch wat dubbel.
Erg zuur overigens voor JP die oppersterk was, maar op de tire z'n biceps waarschijnlijk heeft gescheurd. En ook heel zuur voor Dennis die nu voor de 3e keer 3e is geworden. Ik hoop echt dat hij volgend jaar weer meedoet, want ik gun het hem van harte.
Rick verdiend een eerste plek en Teun heeft eindelijk z'n berserk-mode gevonden en daarmee 2e geworden.
Prachtig om Frank ook weer te zien vechten op zijn eigen niveau.