Fitness Seller

5x5 schema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Minder vragen , meer doen

Hoelang denk je dat het duurt voordat ik resultaat ga zien ik snap dat dit per persoon verschilt maar een ruwe schatting?

Valt zo over het internet niet te zeggen. Zal eerder denken in weken, wellicht enkele maanden. Hangt ook beetje van beginpunt af.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb momenteel geen elastiek in huis(zie filmpje voor info over die oefening) helpt het ook als ik alleen stretch pull ups en barbell row doe? Deze doe ik namelijk standaard in het 5x5 schema.

Zorg ervoor dat je je eigen brace creëert (ontwikkel je spieren). Daar heb je veel meer aan.

Ik heb er moeite mee om buiten de sportschool mijn houding aan te houden en mijn spieren doen echt zeer. Ik hoop met een brave die belasting weg te kunnen halen en die spieren dan goed opbouwen.

Ik ben nu 55 kilo. Ik heb de brace besteld(komt over een paar weken) en doe dagelijks oefeningen voor mijn apt.

IMG_20181104_174743.jpg

IMG_20181104_174707.jpg

IMG_20181104_174814.jpg

Geen reacties?

Je staat al een stuk rechter op.
Nu gewoon goed eten en trainen want je bent echt mager.

Je hoeft ook echt niet de hele dag op te letten met je houding als t niet lukt.
Probeer er gewoon zoveel mogelijk op te letten. Op den duur went t en zal t meer vanzelf gaan.
Nadeel van een brace is dat je niet zelf meer goed erop focust. Dus liefst niet of zo min mogelijk gebruiken maar echt met aandacht erop letten.

• Like
Waarderingen: Inb4
Het rechtop staan heb ik voor de foto extra opgelet. Merk overigens wel dat het beter gaat. De brace wil ik vooral op school gebruiken omdat ik dan automatisch voorover ga zitten om te schrijven.

Lekker bezig jongeman!

Tip: foto's in de spoiler vergroten de leesbaarheid van dit topic;
Tip: wekelijks gewicht en buikomtrek melden + die van de weken ervoor;
Tip: start een log en log daar bovenstaande + je trainingen;
Tip: begin op z'n minst op trainingsdagen chins en push ups toe te voegen.

Succes!

Buikomtrek enzo heb ik nog nooit gemeten dus voorgaande weken gaat niet... Push en pull ups ga ik toevoegen. Fotos in spoiler vergroten???

Buikomtrek enzo heb ik nog nooit gemeten dus voorgaande weken gaat niet... Push en pull ups ga ik toevoegen. Fotos in spoiler vergroten???
[foto's in een spoiler] = [betere leesbaarheid]

Hier plaats je je foto

Dat leest prettiger = de leesbaarheid wordt vergroot.

Oké, enkele vraagjes en "statistieken"

Squat: 45 kilo (hoop zonder te verlagen 50 kilo te halen) is het mogelijk om voor de kerst 60 kilo te squatten?
Deadlift: 45 kilo( hoop nog een keer te kunnen verhogen maar denk het niet)
Shoulder press 20 kilo maar die ga ik de volgende keer verlagen
Bench press 35 kilo ik hoop 40 kilo te halen maar denk het niet
Barbell row 27.5 kilo ik hoop 32. 5 te halen.
Ik ben nu 55 kilo en vraag me af hoe lang het ongeveer duurt om 60 a 65 kilo te wegen.

Oké, enkele vraagjes en "statistieken"

Squat: 45 kilo (hoop zonder te verlagen 50 kilo te halen) is het mogelijk om voor de kerst 60 kilo te squatten?
Deadlift: 45 kilo( hoop nog een keer te kunnen verhogen maar denk het niet)
Shoulder press 20 kilo maar die ga ik de volgende keer verlagen
Bench press 35 kilo ik hoop 40 kilo te halen maar denk het niet
Barbell row 27.5 kilo ik hoop 32. 5 te halen.
Ik ben nu 55 kilo en vraag me af hoe lang het ongeveer duurt om 60 a 65 kilo te wegen.

Waarom zo negatief over jezelf ? Hier staken velen de strijd en heeft er helaas alle schijn van dat jij ditzelfde pad op gaat ..

Waarom zou je voor kerst geen 60 kg Squat kunnen halen ?
"Hoop " nog meer te kunnen ...
"denk het niet "

Enz enz .. 0,0 doorzettingsvermogen

Hoelang het duurt om 60 a 65 kg te wegen is niet te zeggen , hangt allemaal af van jouw doorzettingsvermogen, voeding en trainingsritme

Ik geef zeker niet op naar probeer haalbare doelen te stellen. Ik kan wel zeggen dat ik voor kerst 100 kilo Squat maar dat gaat simpelweg niet lukken. Als jullie zeggen dat 60 onmogelijk is ga ik 55 proberen als jullie zeggen dat 60 makkelijk moet kunnen ga ik 65 proberen. Ik eet nu iedere dag rond de 3000 calorieën en sport 4x in de week het 5x5 schema.

Ik geef zeker niet op naar probeer haalbare doelen te stellen. Ik kan wel zeggen dat ik voor kerst 100 kilo Squat maar dat gaat simpelweg niet lukken. Als jullie zeggen dat 60 onmogelijk is ga ik 55 proberen als jullie zeggen dat 60 makkelijk moet kunnen ga ik 65 proberen. Ik eet nu iedere dag rond de 3000 calorieën en sport 4x in de week het 5x5 schema.

4x per week? Dan mis je ergens een rustdag en kan je juist je gains tegen werken. Om de dag zou nog wat voor te zeggen zijn, maar t is een beproefd schema met 3x in de week, dus zou er niet teveel mee modderen
Ik zou als realistische eindejaars doelen op BW squat en deadlift richten. Daar loop ke relatief wat mee achter. Bench en rows op 2/3 BW is ook niet verkeerd en zou haalbaar moeten zijn.
Shoulderpress lijkt niet je oefening te zijn, ga daar dan ook geen gewichtsdoel op zetten maar aan je techniek werken. Wellicht filmpje van plaatsen?
Verder moet je getalletjes echt los gaan laten. Je bent zelf echt enorm licht dus je doelen in %bodyweight stellen gaat je ego en daarmee motivatie helpen :)
Daarnaast zou ik eerder lekker doortrainen dan een trainingsdag verliezen aan 1rep max bepalen, je moet gewoon je aannje trainingen houden, en daarnaast maximaal eten en rusten :)
Nog update omtrent pullups/chinups etc?

Ik train om de dag dus dat is 4x in de week, meestal komt er wel iets tussen dus het is 3a4 dagen per week. Mijn schouders zijn overbelast door mijn slechte houding dus daarom een lager gewicht. Bodyweight lijkmg me inderdaad een goed doel. Ik doe bij training a pull ups en bij training b push ups. Ik doe 3x max

Hou je nou gewoon 3x per week aan Stronglifts 5x5 en maak je niet druk om hoever je komt en maak je al zeker niet druk om wat anderen zeggen. Laat het programma zijn werk doen. Op wat voor gewichten we uiteindelijk over moeten stappen op een intermediate programma is voor iedereen verschillend en dat heeft zeker niet altijd met doorzettingsvermogen en eetgewoonten te maken.

Hou je nou gewoon 3x per week aan Stronglifts 5x5 en maak je niet druk om hoever je komt en maak je al zeker niet druk om wat anderen zeggen. Laat het programma zijn werk doen. Op wat voor gewichten we uiteindelijk over moeten stappen op een intermediate programma is voor iedereen verschillend en dat heeft zeker niet altijd met doorzettingsvermogen en eetgewoonten te maken.
Dit!

En pull ups & push ups na OHP+DL, en chin ups & push ups na BP+ROW.

Kan je ook doen als superset/circuitje, eventueel zou je iets voor core (en/of airsquats) kunnen toevoegen.
(Hoewel het ook zou kunnen dat je er momenteel meer aan zou hebben om Wall Squats, Air Squats en (lichte) Goblet Squats als een, deel van de, warm up en oefening op techniek te doen)

Hoe lang neem je rust tussen de sets van de 5 oefeningen uit SLs?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven