- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog iemand een artikel te posten? Eenmaal...andermaal...

. Daarnaast je resultaten iedere week bijhouden, dat werkt ook motiverend!
<h3>8 obstakels in de cut en hoe ze te overwinnen</h3>
Je wordt ziek: een verkoudheid, griep, ontsteking - of een combinatie! Wat kan jij allemaal voor tips geven om hier het beste door te komen? Tips mbt voeding bijv.
Je raakt je motivatie kwijt, en/of voelt je niet lekker door bijv. low carbs. Wat kan je het beste doen om hier door te komen?
Je eetlust is TE groot, je kan het niet volhouden om je aan je schema te houden. Hoe kan je dit probleem het beste aanpakken? Welke oorzaken en oplossingen zijn er?
Je verliest geen gewicht meer na enkele weken, maw je bent op een plateau. Wat kan je dan het beste doen?
Je bent een week bezig, maar nog helemaal niets aan gewicht verloren. Is dit reden tot paniek? Wat is het beste wat je nu kan doen?
Door je werk heb je op een bepaalde dag of dagen te weinig tijd over om te gaan trainen, hoe kan je dit compenseren?
Je wilt wel eten volgens je schema, maar door omstandigheden heb je niet de juiste voeding ter beschikking. Wat is het beste alternatief?
Je dieet valt samen met de feestdagen, je wilt je wel houden aan je voeding, maar de verleiding is groot. Hoe ga je hiermee om en kom je er het beste door?
BONUS vraag: wat vind jij het moeilijkst te overwinnen obstakel in de cut? Kan je tips geven om er beter op voorbereid te zijn?

BONUS vraag: wat vind jij het moeilijkst te overwinnen obstakel in de cut? Kan je tips geven om er beter op voorbereid te zijn?
Moeilijkste obstakel vind ik dat je last heb van te weinig energie, en dan toch proberen het uiterste uit je training te halen. Je kan hier wat tegen doen door caffeine te nuttigen of aanvullen met andere supplementen. Daarnaast kan je best wel eens een keer een training skippen, maar zorg wel dat je voeding en cardio op pijl blijven!!!
Succes!!

hier ben ik het niet mee eens, als jij serieus aan het cutten bent dan sla je geen training over!
je MOET elke training gaan, als jij een schema hebt van 3 dagen per week moet je ook 3 dagen gaan.
want als je 1 x denkt ik skip deze training wel even dan gebeurt dit vaker.
je moet gewoon zorgen dat je genoeg motivatie hebt want ik verheug me juist op elke training, elke x weer heb ik der zin in en als je dat niet hebt dan moet je aan je motivatie werken
en zoals je al aangaf als je geen energie hebt heb je hier supplementen voor.

Uitgriepen en niet forceren met eten. Als je maag overhoop is en niets binnen kan houden niets eten. Uitzieken en langzaam beginnen met het eten van thee met een beschuitje, vervolgens een week nadat je ziek bent geweest op onderhoudsniveau eten om aan te sterken en dan verder gaan.
Refeeden:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-2-a-18233/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-1-a-16423/
Motivatie kwijt? Ga experimenteren in je training en voeding. Kennis = motivatie.
Oorzaken: te hoge cortisol als gevolg van een slecht dieet (teveel suikers, slechte verhoudingen, te weinig Kcal, te weinig Kh's)
Oplossing: suikers minimaliseren, minimaal om de 3 uur een maaltijd eten met voldoende (onvz.) vetten en eiwitten en sommige maaltijden complexe Kh's. Verder niet te snel te laag in je Kcal.
Oplossing 2: refeeden.
KH's (suikers) verlagen. Sim-pel.
Als dit de eerste week is, misschien wat minder KH's / onverz. vetten eten en iets lager in je Kcal gaan zitten.
De dag erna te trainen? iig niet de week erop 7x gaan trainen omdat je de week ervoor 2x niet hebt kunnen trainen. Probeer de 'schade' in te halen, maar het is echt geen ramp. je verliest echt geen kg's spiermassa door 2x niet te trainen.
Niet de juiste voeding ter beschikking? Wil je elke dag kaviaar eten ofzo? Ik kan me geen situatie bedenken dat je niet gewoon goed kunt cutten. Ik haal nu voor nog geen 20 euro per week eten. Mocht geld wel een issue zijn, kun je gaan cutten op voornamelijk op blikken tonijn, diepvries voer en aardappelen.
Er is niets wat ik kan zeggen waardoor jij geen taart gaat eten als jij dat echt wilt. Ik eet het gewoon niet omdat ik m'n gedachte op lange termijn instel. Mocht je een dagje toch hebben gezondigd, ga je gewoon verder. Wat gebeurd is is gebeurd.
Moeilijkste is om je sociale leven er niet teveel onder te laten leiden maar toch goed te kunnen eten. Mijn tips:
- ga niet lopen muggeziften, als je vanwege 'sociale verplichting' een biertje oid moet drinken, doe dat gewoon en ga de dag erna 30 min hardlopen ofzo.
- probeer creatief om te gaan met je eten.. ga je naar school en wil je je tonijnsalade eten? Stop het gewoon in een boterhammentrommeltje en steek een vork in je tas.. tupperwear is ook een goed hulpmiddel![]()
.True, maar toch ik merk soms dat ik gewoon moeilijk herstel in de cut. Dan ben ik nog kapot van de vorige training. Dan pak ik gewoon mijn rust hoor, maar ik zorg wel dat mijn voeding en cardio in lijn blijven. In de cut ben je toch geen spieren aan het opbouwen, je moet alleen zorgen dat je ze niet afbreekt!

en wat als je beide wilt, dus vet afbreken en spieren opbouwen?
![]()
Hard trainen en precies zoveel energie eten als je verbruikt.
maar dit vereist veel rekenwerk
.Hard trainen en precies zoveel energie eten als je verbruikt.
dat wist ze al, maar mijn vrouw heeft veel overgewicht, dus hard trainen zal ze in eerste instantie moeten opbouwen.............ook denk ik dat ze eerder baat heeft bij veel cardio en MINDER eten dan dat ze verbruikt!

High-intensity interval training (HIIT) is an exercise strategy that is intended to improve performance with short training sessions.
A HIIT session involves a warmup period, several short, maximum-intensity efforts separated by moderate recovery intervals, and a cooldown period. The period of alternating effort and recovery intervals typically lasts a total of 15 minutes.
Studies by Tabata ,Tremblay, and others have shown this method to be more effective at burning fat and maintaining, or building, muscle mass than high-volume, lower intensity aerobic work-outs. According to a study by King , HIIT increases the RMR (resting metabolic rate) for the following 24 hours due to EPOC (Excess post-exercise oxygen consumption), and may improve VO2 max. Traditionally, long aerobic workouts have been promoted as the best method to reduce fat, as fatty acid utilization usually occurs after at least 30 minutes of training. HIIT is somewhat counter intuitive in this regard, but has nonetheless been shown to burn fat more effectively. There may be a number of factors that contribute to this, including an increase in RMR, and possibly other physiological effects.