Fitness Seller

80% TDEE voor een ouwe dikz*k.

Ik probeer een foto te uploaden van mij voor ik weer begon, zo was ik een jaar geleden nog en afgelopen januari was het niet veel beter dan dit, je vindt jezelf een dikz*k? zie mij, Boeddha, hahahaha.
Er is nu 15 tot 20% bf vanaf. Het boeddha mannetje is iets lichter dan dat ik nu ben. Toen 108kg nu al aardig gecut, 112kg.

DSCF0108.jpg

• Topic Starter Topic Starter
@martinnoppert
Die hele hopen pasta e.d. zie ik sowieso niet zitten hoor, veels te veel gedoe imo.
Een verhoogde stofwiseling zou wel mooi zijn natuurlijk!
Maar dat probeer ik dan liever voor elkaar te krijgen door wat meer te bewegen.
Ik zal wat meer gaan fietsen en lopen, vindt mijn hond ook niet erg.

Die Bambix ga ik gewoon eens doen denk ik.
Vroeger kreeg ik het ook van mijn moeder, en toen was ik niet dik! ;)
Ik vind dat zo handig als ontbijt, met wat melk en whey, f als ik tijd heb wat eieren.
Maar wanneer ik werk heb ik na een telefoontje van mijn werk maar een 1/2 uurtje de tijd om echt aan het werk te zijn, dus je snapt dat er dan niet veel tijd overschiet om even uitgebreid te ontbijten...
En met die opmerking over vezels heb je me nu gelijk allergisch gemaakt voor vezels!
Voor mij geen vezels meer, ik wil meer testosteron!
'S avonds snoepen kan ik wel laten, maar ik heb wel vaak zin in iets.
Maar wat gekookte ei(witten) vind ik dan ook prima.
Kaas eet ik wel, maar niet veel eigenlijk.
Inderdaad meer kalkoenfilet enzo van de Aldi (die gerookte is best goed, ook om 'zo" te eten)
Groente eet ik wel voldoende, ik maak altijd het pannetje leeg zeg maar. ;)
Rijst vind ik wel lekker als ik er nassie van gemaat heb, en dan eet ik waarschijnlijk weer snel te veel...
Bananen eet ik ook graag maar die vermijd ik nu eigenlijk voornamelijk.
Tot ik zie dat niemand ze opeet, en dan eet ik ze even op... :o
En een appel is gewoon makkelijk als je da toch iets van fruit wilt eten.
De intensiteit van mijn trainingen omhoog doen is toch al in de planning.
Ik heb gisteren weer voor het eerst sinds weken eens kunnen trainen ivm een blessure, maar ben van plan om de eerste tijd blessures maar weer eens te negeren. ;)
Dat dieet van mijn vrouw werkt wel hoor, maar dan zal je toch wat spiermassa verlis voor lief moeten nemen denk ik.
Het spreekt me tot op een bepaald punt wel aan, maar ik ben er niet 100% weg mee.

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen Martin. :thumb:

Wat zag ik net in mijn log Hum ... ben je wezen fietsen? Toch maar cardio dan? ;)
Ze noemen me "hier" ook wel "Johnny fiets"! :roflol:
Ik probeer een foto te uploaden van mij voor ik weer begon, zo was ik een jaar geleden nog en afgelopen januari was het niet veel beter dan dit, je vindt jezelf een dikz*k? zie mij, Boeddha, hahahaha.
Er is nu 15 tot 20% bf vanaf. Het boeddha mannetje is iets lichter dan dat ik nu ben. Toen 108kg nu al aardig gecut, 112kg.
Oh trouwens, ik ben nog wel wat dikker als jij toen hoor... :o

Nog dikker? Dus jij bent de enige echte Boeddha ? Ik was zo trots...boeddha te zijn, haha.

weer serieus.
de vezels, ja klinkt wat allergisch makend, maar ik zit met dat artikel daarover wel met een dilemma.
Vezels opzich doen vrij weinig voor de voedign, de meesten worden nkiet afgebroken namelijk. Maar ze hebben wel een goed doel waarvoor we ze wel nodig hebben. Dus helemaal uitbannen nooit doen.
De vezels kunnen door hun vorm en onverteerde geheel slijmresten en eiwitresten uit de darmen mee transporteren naar buiten toe.
Slijmlagen door melk en eiwitten zorgen voor verstoppingen in de darmwand, dus worden voedingstoffen weer minder goed opgenomen.
Er zijn stoffen die weer voor testosteronaanmaak goed zijn en zoals melk een drager is van IGF1.
Dus we moeten de darmen, of het hele voedingskanaal schoonhouden met o.a. vezels.

Testbooster en GH booster is ook o.a. de banaan. Als je die te lang laat liggen voor je die eet dan is het al gauw puur suiker wat je eet.
Eet de banaan daarom als die nog geel is zonder bruine plekjes. Er zitten ook vezels in banaan en andere fruitsoorten. Ook in brood, groentes enz.
Het is alleen onzinnig dus om nog extra vezelrijk te gaan zoeken als dat niet echt nodig is.

's avonds snoepen, neem een glas water. Of een komkommer oid. Als het water je de neus uitkomt gooi er een klein scheutje citroensap in, hebben ze ook bij de Aldi, groene glazen flesjes. En anders die kleine gele plastic flesjes. Ik ben er zelf van overtuigd dat citroensap vet afbreekt en niet alleen in de afwas. Dus ik gebruik het gemengd met water, ook tijdens de training, met nog een flinke scheut sinaasappelsap er doorheen.

Blessures nooit zomaar negeren, als je last hebt kan je wel proberen er omheen te trainen, andere oefeningen voor die bepaalde spieren, waarbij je dan geen last hebt.

Intensiteit omhoog is altijd goed om extra vet te verbranden.

Gebruik je verder nog supps?

Ik denk dat het misschien het best is om 's morgens bij het ontbijt, of in mijn geval gewoon de eerste maaltijd, mijn fruit en meeste koolhydraten te nemen.
Dan misschien tijdens het avondeten, voor de training, nog wat koolhydraten, en tussendoor en daarna proberen te vermijden...

Ik neem trouwens op wat whey, multivitamine, vitamine C, B complex, en kalk en vitamine D na, geen supps. (en nu natuurlijk de Naproxen voor de ontsteking, en een pilletje tegen de hooikoorts) ;)
En dat ook pas sinds kort hoor.
Maar ik voel me de laatste tijd wel goed eigenlijk.
Als ik koolh. probeer wat te vermijden zoals vandaag, heb ik wel meer energie, en zin om "dingen" te ondernemen.
Dat is na een koolhydraatrijke maaltijd wel eens anders...

Water met citroensap drink ik inmiddels enkele liters per dag van. :thumb:
Dat drinkt lekker weg en is niet zo saai als alleen water.

Leuk spul, ook g-star shirtjes voor een lage prijs.
Foutje van mij, verkeerde thread

Laatst bewerkt:
Zo te horen ben je koolhydraatgevoelig ;)
Verder denk ik dat je goed op weg bent (je laatste post te lezen).

Zo te horen ben je koolhydraatgevoelig ;)
Verder denk ik dat je goed op weg bent (je laatste post te lezen).
Thanks Dwarfie. :thumb:

Terwijl ik daarnet wat lepels lijnzaadolie, zonnebloemolie en tarwekiemolie liep te slurpen, besefte ik me opeens weer hoe goed ik me nu voel.
Ik kan het niet alleen daarop steken want ik ben vorige week een hele week thuis geweest ipv te werken in de meest onregelmatige ploegen/oproepdienst die er is, maar toch. ;)
Normaal heb ik nogal wat herstel nodig van mijn werkweek, maar nu had ik slechts 1 1/2 dag gewerkt voor ik "ziek" naar huis toe ging.
Toch denk ik dat de behoorlijke reductie in koolhydraten er flink aan mee werkt.

Ik krijg al een beetje een idee van hoe ik het kan/ga doen in de toekomst, maar moet het nog een beetje uitwerken.
Natuurlijk plaats ik dat dan hier om even te laten checken door jullie. ;)

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Trouwens sinds kort "opeens" 0,3% vet minder volgens mijn weegschaal. :thumb:
Misschien kun je die weegschalen niet echt vertrouwen, maar de meting is steeds hetzelfde, en nu geeft hij ineens minder aan.
Het lijkt me een goed teken.

Ondanks dat ik gisteren wel een beetje frites had gegeten... :o

Nieuwe poging....

Het is veel moeilijker dan ik dacht om "even" een voedingsschemaatje te maken...
Ik heb nog wat dingen geintegreerd die me gezond lijken, zoals een glaasje rode wijn en koffie en de diverse olieën.

Als iemand nog eens wil kijken. ;)

Bijlagen

1200 kcal voor je ontbijt?!
Waarom in godesnaam zonnebloem olie bij je ontbijt nemen?

---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

waarom geen kwark als laatste maaltijd trouwens?

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Daarbij vind ik dat je best 'normale' kleine maaltijden mag eten ipv tussendoortjes die niet vullen...

Ofwel: ik was meer gecharmeerd van je vorige schema.

1200 kcal voor je ontbijt?!
Waarom in godesnaam zonnebloem olie bij je ontbijt nemen?

---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

waarom geen kwark als laatste maaltijd trouwens?

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Daarbij vind ik dat je best 'normale' kleine maaltijden mag eten ipv tussendoortjes die niet vullen...

Ofwel: ik was meer gecharmeerd van je vorige schema.
Meer gecharmeerd van mijn vorige schema..?
Hmmm, ik dacht dat dit wat beter was eigenlijk.
Ik heb begrepen dat die gezonde olieën juist, ja... gezond zijn om te eten. ;)
Kwark heeft best veel koolhydraten. :D
Ik heb ooit al eens op mijn eten gelet, en toen at ik echt heel weinig tussen de 3 grote maaltijden door.
Dat werkte best wel goed eigenlijk.
Nu heb ik er meer op gelet dat ik tussendoor wat extra eiwitten binnen krijg.

Tnx. anywayz Dwarfie! :thumb:

Als je alles wilt eten 'omdat het gezond is' dan zit je lepels olie, vitaminepillen en dergelijke naar binnen te werken wat je niet nodig hebt. Lepel lijnzaad door de kwark 's avonds is voldoende voor je vetten (om toe te voegen dan). Je bakt je vlees ook al, en anders een handje noten?

De pindakaas is natuurlijke biologische, en verder zijn het toch niet zo heel veel lepels olie die ik neem.
Over kokosolie lees ik ook niets dan goeds eigenlijk.

Hummer jij traint en dieet natuurlijk net iets anders dan een bodybuilder, vandaar dat jouw verdeling in voedingswaardes iets anders zijn dan dat ik gewend ben.
Oke ff kijken;
In principe volstaat kokosolie alleen wel hoor, zit bomvol met mct's (wat dus je energie uit je vetreserves haalt) en is een van de gezondste vetten.
Ik zou niet 3 soorten olie nemen s'ochtends. 1 eetlepel lijnzaadolie is meer dan voldoende.
Als je kan zou ik s'ochtend de boterhammen eruit gooien en dit vervangen door rijst of bambix.
Is het rijst, snij dan je stukjes vleeswaren in blokjes en gooi dit door je rijst heen, een tomaatje erbij en smullen maar.
Neem je bambix, meng dit dat met je favoriete wheysmaak en warm water en een theelepel kaneel en rozijnen en je hebt een supergezonde ontbijt.
Voor de rest zie ik eigenlijk geen gekke dingen in je dieet, jij moet ook niet te vetarm gaan, omdat jij die ook nodig hebt voor je trainingen. Kijk als je zegt dat je de komende tijd meer wilt gaan cutten, dan kunnen we nog hier en daar wel wat aanpassingen aanbrengen.

Bedankt Ibo,

Die olieën die ik wil(de) nemen was naar aanleiding van "Burn the fat, feed the muscle" van Tom Venuto, en wat andere artikelen die ik had gelezen.
De kokosolie hou ik er sowieso in om mee te bakken enzo.
Ik zal eens kijken om rijst te eten ipv boterhammetjes 's morgens...
Da's wel heel onHollands éh..? :D
Ik heb begrepen dat de optimale hoeveelheid vet in mijn eten tussen de 15 en 20% moet zijn.
"Cutten" moet je bij mij natuurlijk niet zien als bij jou, want ik zit nog op zo'n 30% denk ik... :o
Nee, ik wil een leidraad zodat ik iig niet dikker wordt, en liefst op het gemakje in vet% wat naar beneden ga.

Bedankt voor je aandacht in ieder geval. :thumb:

Ik dacht dat zonnebloem olie net helemaal niet zo gezond was ???
Kijk eens voor koolzaadolie, walnootolie, etc ... ;)

Ik dacht dat zonnebloem olie net helemaal niet zo gezond was ???
Kijk eens voor koolzaadolie, walnootolie, etc ... ;)
Het DIY alternatief voor "Udo's Choice" volgens Tom is toch: 1 deel zonnebloemolie en 3 delen lijnzaadolie, ofnie..?
Ik begin dit "cutten" nu al beu te worden, en ik ben nog niet eens begonnen! :rolleyes:
Hahaha, wat mijn vrouw doet is makkelijker. ;)

De Nederlandse overheid begon in de zelfde periode met een campagne om de bevolking minder verzadigd vet en meer onverzadigd vet te laten eten. Dierlijk vet werd in de ban gedaan en plantaardig vet werd gezond verklaard. De industrie reageerde op dit credo met een aantal op plantaardige zonnebloemolie gebaseerde producten. Voorbeelden zijn: zonnebloemolie en plantaardige margarine die werd aangeprezen met: “linolzuur goed voor hart en bloedvaten”. Ook dit advies had rampzalige gevolgen. Door een overmatige consumptie van plantaardige olie steeg de inname van ontstekingsbevorderende omega-6 vetzuur en werd de balans tussen omega-6 en omega-3 verstoord. Deze verschuiving in de balans van de omega-6 / omega-3 essentiële vetzuur verhouding heeft de afgelopen 30 jaar duizenden mensen het leven gekost, voornamelijk aan, cynisch genoeg, hart en vaatziekten. Bovendien heeft deze verstoring in de essentiële vetzuren balans ernstige gezondheidsproblemen zoals hoge bloeddruk, borstkanker, dikkedarmkanker, prostaatkanker astma, artritis, de ziekte van Crohn, depressie, schizofrenie, agressie, bipolaire depressie en ADHD veroorzaakt.

Maar idd, misschien door de omega3 in de lijnzaad olie dat de balans in orde blijft.

Maar idd, misschien door de omega3 in de lijnzaad olie dat de balans in orde blijft.
Dat was inderdaad de reden.
Het schijnt dat veel mensen die er op letten goede vetten te eten, op een gegeven moment te veel van het één en t weing van het andere binnen krijgen.
Het is ook makkelijk om lekker aan de zalm te gaan enzo, maar dan loop je weer het gevaar dat je de balans verstoort...
Het is toch een stuk makkelijker om er maar gewoon op los te vreten en te zuipen! :D

Terug
Naar boven