XXL Nutrition

9kg kwijt op 18 weken

KOTF

Cool Novice
Waardering
14
Lengte
1m78
Massa
94kg
toen ik begon heb ik hier enkele vragen gesteld en men voedingsschema (ondertussen iifym) opgesteld met de info op de site, nu zijn we ongeveer 18 weken verder en zijn er al 9kg af

ik dacht even vergelijk fotos plaatsen ook al ben ik nog lang niet klaar, toch al een beetje trots aangezien het de eerste keer is in men leven dat ik er echt voor ga en de schaamte aan het overwinnen ben

enige dat ik doe is ongeveer 500kcal onder mijn onderhoud eten en stronglifts, ik ben tot nu wel tevreden met het gewichtsverlies (vetverlies?) ook al wil ik het soms vlugger zien gaan maar besef dat dit niet ideaal zou zijn

ik zie zelf wel nog geen gigantisch verschil

112kg
112kg-1a_zpsryg5jhjb.jpg

103kg
103kg-1a_zpso6t7iliu.jpg

nog even een slechte pose :-/
103kg-4a_zpszvfxeen9.jpg

Je kan wel iets sneller als je wilt met je huidige vetpercentage. Maar prima resultaat, volhouden!

netjes man! alles is beter dan aankomen en stilstaan! ga zo door, ik raad het je aan om nog 30min op de crosstrainer gaat staan, dat kan makkelijk en is ook nog gezond voor je hart.

Het begin is gemaakt, nu blijven volhouden en binnen een jaar kun je ons verbazen met je nieuwe update foto's :)

Yow ho... good go... keep it up bro ;)

goed bezig !

Zou wat cardio toevoegen om het wat sneller te laten gaan allemaal.

je kan het al goed zien. zal inderdaad ook wat cardio er in gooien zodat je net wat meer calorien verbrand maar 9 kilo in 18 weken is oke hoor ! op naar onder de 100 dat is een mentale overwinning als je voor het eerst de weegschaal in de dubbele cijfers ziet !

je kan het al goed zien. zal inderdaad ook wat cardio er in gooien zodat je net wat meer calorien verbrand maar 9 kilo in 18 weken is oke hoor ! op naar onder de 100 dat is een mentale overwinning als je voor het eerst de weegschaal in de dubbele cijfers ziet !
Ik zou niet te snel tevreden zijn met ook al is het onder het 3 cijfer... nog lange weg te gaan dus stel die tevredenheid maar uit.

In my opinion you should be happy when you are there not when you just moving to that place.

Goed resultaat!

Als we kritisch zijn zou het inderdaad iets sneller kunnen. Je valt nu gemiddeld 0,5kg/week af. 0,5kg/week is een goede richtlijn maar des te
meer je weegt (met hoog vet percentage) des te meer je per week kan afvallen.

Tip: Voor sneller resultaat zou ik richting de -1kg/week te gaan. Verlaag je voedingsinname
of begin/verhoog de cardio tot je gemiddeld zon -1kg per week aan gewicht verliest.

Tip: Doe een aantal CM metingen; heup/taille/borst/bovenbeen etc. Aangezien je aangeeft zelf geen verschil te zien kan je zo zwart op wit jouw resultaat bekijken :)

Je bent zeker goed bezig en goed op weg maar onthoud dat consequentie de sleutel is tot succes. Keep it up!

Ik zou niet te snel tevreden zijn met ook al is het onder het 3 cijfer... nog lange weg te gaan dus stel die tevredenheid maar uit.

In my opinion you should be happy when you are there not when you just moving to that place.

Halverwege de berg is het uitzicht ook mooi.

Goed bezig trouwens ts, maar het kan wel sneller zoals de meesten zeggen hier.

Halverwege de berg is het uitzicht ook mooi. Goed bezig trouwens ts, maar het kan wel sneller zoals de meesten zeggen hier.
Ok klopt... maar ik ben van mening dat je die volledige tevredenheid hebt bovenaan. Is niks mis mee met mijn mening. Maar redelijkerwijze zie ik dat redelijk persoon als jij dat wel begrijpt dat het hier om motivering gaat.

Die andere 2 paljassen kraken mijn mening af zodat de TS in kwestie gaat denken dat wat ik zeg kritiek is. Ze schetsen dus een beeld van een opinie die perfect te slikken valt en formaliseren ze naar een opinie die bedoeld is om de TS starter te kwetsen wat niet het geval is. Wat die 2 kwasten wel PROBEREN is mij te kwetsen en ik vind de maar zielige personen die zich achter hun toetsenbordje verstoppen zoals al die halfgebakken personen met hoogwaardigheidscomplexen terwijl ze het EQ van een verwaarloosd kind hebben.

whammy.

https://www.youtube.com/watch?v=8XH_HxapMA4

Super gedaan. Eindelijk ook iemand die de tijd neemt om af te vallen en niet in dezelfde periode 20kg afvalt.
Gewoon op dezelfde weg doorgaan.

Super gedaan. Eindelijk ook iemand die de tijd neemt om af te vallen en niet in dezelfde periode 20kg afvalt. Gewoon op dezelfde weg doorgaan.
Ben ik het eens mee die crashdieëten zijn enkel goed voor jezelf blauw te betalen aan plastische chirugen... tip voldoende vit C voor je huid innemen. Zelfs overvloedig naar het schijnt. Maar je zal zelf wat moeten opzoeken in verband met deze zaak want ik heb het niet zo erg ik kom van wat minder kg's.

;) succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal voor de tips en de motiverende woorden, kijk er nog meer naar uit om binnen een jaar te kunnen tonen waar ik sta

ik besef ook dat het goed mogelijk is om vlugger te gaan maar denk dan langs de andere kant, ik ben ook niet op een jaar naar 112kg gegaan dus lekker kalm en rustig voort doen, er is geen haast bij

Ik weet nog niet waar ik uiteindelijk ga uitkomen maar dat zien we wel, heb geen specifiek doel voor ogen buiten vetverlies en sterker worden

ik gebruik momenteel enkel een multivitamine van bodylab, is dit voldoende naar losse huid toe?

Bedankt allemaal voor de tips en de motiverende woorden, kijk er nog meer naar uit om binnen een jaar te kunnen tonen waar ik sta ik besef ook dat het goed mogelijk is om vlugger te gaan maar denk dan langs de andere kant, ik ben ook niet op een jaar naar 112kg gegaan dus lekker kalm en rustig voort doen, er is geen haast bij Ik weet nog niet waar ik uiteindelijk ga uitkomen maar dat zien we wel, heb geen specifiek doel voor ogen buiten vetverlies en sterker worden ik gebruik momenteel enkel een multivitamine van bodylab, is dit voldoende naar losse huid toe?
Zoals ik al zei, ik weet het niet en om eerlijk te zijn denk ik van niet. Ik zou zelf wat meer research doen. Maar ik denk dat vooral vitaminen en bepaalde mineralen daarbij helpen. Wel opletten for snake oil salesman.

Voeg cardio toe, zal jouw hart ook ten goede komen.
Zal wel een hoop orgaanvet ook aanwezig zijn, pak je niet aan met 500kcals minder te eten.

Bedankt allemaal voor de tips en de motiverende woorden, kijk er nog meer naar uit om binnen een jaar te kunnen tonen waar ik sta ik besef ook dat het goed mogelijk is om vlugger te gaan maar denk dan langs de andere kant, ik ben ook niet op een jaar naar 112kg gegaan dus lekker kalm en rustig voort doen, er is geen haast bij Ik weet nog niet waar ik uiteindelijk ga uitkomen maar dat zien we wel, heb geen specifiek doel voor ogen buiten vetverlies en sterker worden ik gebruik momenteel enkel een multivitamine van bodylab, is dit voldoende naar losse huid toe?

Zorg dat je hoog in eiwitten blijft en zwaar traint en dan heb je zometeen nog een gespierd lichaam ook ;)

Een specifiek doel hebben kan wel helpen om jezelf te motiveren en om niet zo meteen als je vet percentage iets lager is (maar nog steeds redelijk hoog)
de motivatie afneemt omdat je steeds meer tevreden wordt met hoe je eruit ziet.

Zolang je elke weeg +- 0,5kg gewicht verliest, lekker zo door gaan maar als het stagneert niet te lang wachten met om hulp te vragen
(indien je zelf niet weet wat te doen -> kcal verlagen of cardio verhogen)

Jij komt er wel! Ben benieuwd naar de foto's over 1 jaar.

Uiteraard gaat het al prima zo, maar met een 1/2 kg p.w kan het afvallen gaan tegenstaan op een gegeven moment.
Dat gaat zo goed als zeker gebeuren.
Zeker met een hoger vetpercentage merk je dat, omdat het aardig lang zal gaan duren.
Dus hoe eerder je je doel bereikt, hoe beter.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben zeker van plan na alle tips hier om een beetje cardio te beginnen doen, ik train wel niet in een gym maar thuis, bankje, squatrack dus een kleine homegym

nu ga ik kijken om tweedehands een crosstrainer of spinningfiets te kopen, wat raden jullie aan?
Mijn voorkeur gaat uit naar een spinningfiets maar ik vermoed dat een crosstrainer beter is

train ik dan best op een lage hartslag of hiit (moet nog eens opzoeken wat dit is)?

Ik moet inderdaad ook eens werk maken van een specifiek doel te stellen

Terug
Naar boven