XXL Nutrition

9kg kwijt op 18 weken

Goed begin, lekker doorgaan zo!

Ik ben zeker van plan na alle tips hier om een beetje cardio te beginnen doen, ik train wel niet in een gym maar thuis, bankje, squatrack dus een kleine homegym

nu ga ik kijken om tweedehands een crosstrainer of spinningfiets te kopen, wat raden jullie aan?
Mijn voorkeur gaat uit naar een spinningfiets maar ik vermoed dat een crosstrainer beter is

train ik dan best op een lage hartslag of hiit (moet nog eens opzoeken wat dit is)?

Ik moet inderdaad ook eens werk maken van een specifiek doel te stellen

Als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan lopen buien het weer heb je op het moment mee. 5 dagen in de week een uurtje lopen mp3 speler op je hoofd beetje leren tegelijk en naar luisterboeken luisteren. Dan als je richting de 95 zit goede schoenen (voor zware lopers misschien pronerend?!)halen en (Rustig!) aan beginnen met joggen om je botten wat sterker te maken voor uiteindelijk interval misschien voor meer kracht. Maar voordat je zover bent dan zit je al rond de 85 of eronder denk ik.

Heb het niet zo op spinningfietsen en crosstrainers.. Lopen en vooral afstand is waar mensen voor gemaakt zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Thx voor de tip, heb even gelopen en moet zeggen dat ik daar echt een hekel aan had, kan het overwegen maar als ik realistisch ben ga ik dat nooit lang volhouden

is elke dag geen overkill?

Zwemmen doe ik graag en kan ik nog goed, ga daar maar weer eens mee beginnen denk ik en dan zie ik wel weer

heb twee honden dus ga dagelijks wandelen, deze wandelingen wat groter maken een goed idee of maakt dit niet veel uit?

Netjes man , proficiat met je huidige progressie !

Volhouden is mijn advies haha , #komtvastinorde

Denk dat jij beter begint met 30 min dagelijks lage hartslag 50-60% van je max.
Max = 190 - leeftijd dacht ik, maar kun je zelf ook even opzoeken.

HIIT is kapot gaan, dus lijkt me (nog) niet aangewezen voor jou
Lopen voor iemand met 100 kg is ook niet zo'n geweldig idee voor de knieën en andere blessures.

Je kunt starten met wandelen idd ook, elke dag 45min - 1u bvb.
Zwemmen geeft meestal meer honger nadien, dus zolang je dat onder controle kunt houden is dat ook wel ok.

Ik ben zeker van plan na alle tips hier om een beetje cardio te beginnen doen, ik train wel niet in een gym maar thuis, bankje, squatrack dus een kleine homegym

nu ga ik kijken om tweedehands een crosstrainer of spinningfiets te kopen, wat raden jullie aan?
Mijn voorkeur gaat uit naar een spinningfiets maar ik vermoed dat een crosstrainer beter is

train ik dan best op een lage hartslag of hiit (moet nog eens opzoeken wat dit is)?

Ik moet inderdaad ook eens werk maken van een specifiek doel te stellen

crosstrainer werkt het beste, werkt op je gehele lichaam en is als je voluit gaat intensiever dan fiets waarmee je alleen benen traint.
Korte intensieve sessies doen als je kan. En zodra je kan hiit toevoegen, werkt optimaal.

Ik zou persoonlijk ook een aantal trainingen op massa gaan trainen ipv alleen maar op kracht met lange rust tussen de setjes.

Ik zag dat je ook honden moet uitlaten?
Honden vinden stevige looppas en rennen fijn om te doen. Paar keer per week op nuchtere maag direct de honden uitlaten en joggen met je honden een half uurtje werkt lekker.(beginnen met kwartier joggen en dan rustig uitbouwen)

Gewoon op je eten letten en 5 x per week 8km lopen in normale pas , heb ik ook gedaan in combi met zwemmen en fitnes .

Laatst bewerkt:
Gewoon op je eten letten en 5 x per week 8km lopen in normale pas , heb ik ook gedaan in combi met zwemmen en fitnes , in 18 weken was ik 17 kilo kwijt .

En hoeveel uur per week was je dan wel niet aan sporten en wandelen kwijt?
Het moet ook wel leuk blijven natuurlijk, zeker als je werkt of op school zit.
Ik ben 15 kg afgevallen in 16 weken zonder extreem te cardioën (beetje LIT) en iedere dag gewoon lekker een stroopwafel ofzo te eten.
+/- 800 kcal onder onderhoud.
Er wordt vaak redelijk overdreven over gedaan, maar je hoeft echt niet alles te laten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet ook soms iets ongezonds maar reken het altijd in, anders hou ik het gewoon nie vol, er zal binnenkort eencrosstrainer bijkomen, staan er veel 2dehands voor niet teveel geld te koop

ik ken mezelf en lopen gaat het niet worden dus beter realistisch zijn he

Wat betreft die cardio maakt het echt weinig uit wat je doet. Gaat om de hoeveelheid kcal die je verbrandt.

Als je zwemmen leuk vindt moet je gewoon lekker gaan zwemmen. Stuk beter voor je gewrichten ook dan lopen en rennen.

IK woog in januari net zo zwaar als jij. Bij mij ook de knop om. 3x in de week krachttrainen en goed op mijn voeding letten. Ook +- 500 kcal onder mijn onderhoud gezeten. Resultaat. Na 7 maanden 30 kilo en een herboren man! Ik logde in op My Fitness Pall en noteerde alles wat ik at. Woog alles netjes af en zodoende hield ik inzichtelijk wat ik wel en niet binnen kreeg. Ook had ik als doel om iig zoveel eiwitten per dag binnen te halen wat we nog steeds prima afgaat. Door krachttraining is mijn overtollig vel minimaal gebleven! (cardio? Vind ik zelf niets aan dus ga ik ook niet doen. ik weet dat ik dat dan niet vol ga houden! Krachttraining? Daar heb ik serieus ontzettend veel plezier in en dat heb je toch wel nodig als je de strijd met jezelf aan wil gaan) Suuces ermee !

Wat betreft die cardio maakt het echt weinig uit wat je doet. Gaat om de hoeveelheid kcal die je verbrandt.

Als je zwemmen leuk vindt moet je gewoon lekker gaan zwemmen. Stuk beter voor je gewrichten ook dan lopen en rennen.

Dat ligt er maar net aan.
Je zal nog opkijken hoeveel blessures er ontstaan door zwemmen.
Vooral bij borstcrawl en vlinderslag waarbij de arm boven de schouder uitkomt.

Ik ben zeker van plan na alle tips hier om een beetje cardio te beginnen doen, ik train wel niet in een gym maar thuis, bankje, squatrack dus een kleine homegym nu ga ik kijken om tweedehands een crosstrainer of spinningfiets te kopen, wat raden jullie aan? Mijn voorkeur gaat uit naar een spinningfiets maar ik vermoed dat een crosstrainer beter is train ik dan best op een lage hartslag of hiit (moet nog eens opzoeken wat dit is)? Ik moet inderdaad ook eens werk maken van een specifiek doel te stellen

Mooi resultaat man! zeker niet slecht. Ik moet je wel vertellen dat begin altijd makkelijk gaat, je zult merken dat het met de tijd moeilijker zal worden en voor vermindering van vetpercentage moet je toch echt cardio erbij gaan doen. Let wel op! Zorg ervoor dat er bij beweging geen gewenning ontstaat, zorg voor variatie in training en laat je lichaam voortdurend schrikken, dat hoeft niet eens zozeer zwaar te zijn. De ene keer zwemmen, de andere keer lange afstand lopen, de andere keer tafeltenissen, etc. Hou het leuk, ook belangrijk.

Wat betreft cardio, 130-140 per minuut aan hartslag is wel mooi. Minimaal 45 min, 1 uur is netjes. Fietsen, skywalker is ideaal voor vetverbranding, roeien is ook niet slecht. Hardlopen zou ik nog niet doen met die gewicht, zal je rug en je knie slopen.

Je bent goed bezig, suc6!

Mooi resultaat man! zeker niet slecht. Ik moet je wel vertellen dat begin altijd makkelijk gaat, je zult merken dat het met de tijd moeilijker zal worden en voor vermindering van vetpercentage moet je toch echt cardio erbij gaan doen. Let wel op! Zorg ervoor dat er bij beweging geen gewenning ontstaat, zorg voor variatie in training en laat je lichaam voortdurend schrikken, dat hoeft niet eens zozeer zwaar te zijn. De ene keer zwemmen, de andere keer lange afstand lopen, de andere keer tafeltenissen, etc. Hou het leuk, ook belangrijk.

Wat betreft cardio, 130-140 per minuut aan hartslag is wel mooi. Minimaal 45 min, 1 uur is netjes. Fietsen, skywalker is ideaal voor vetverbranding, roeien is ook niet slecht. Hardlopen zou ik nog niet doen met die gewicht, zal je rug en je knie slopen.

Je bent goed bezig, suc6!

Ik ben van mening dat cardio absoluut niet nodig is om af te vallen.
Dat het andere voordelen biedt, is wel zeker.
Als je op een gegeven moment vastloopt met cutten, moet he gewoon wat andere aanpassingen in je voeding maken.
Misschien dat het bij een extreem laag vetpercentage zou kunnen, maar voor ts is dat niet aan de orde.

Zou je misschien kunnen uitleggen wat je bedoelt met'je lichaam laten schrikken'?.

Ik ben van mening dat cardio absoluut niet nodig is om af te vallen. Dat het andere voordelen biedt, is wel zeker. Als je op een gegeven moment vastloopt met cutten, moet he gewoon wat andere aanpassingen in je voeding maken. Misschien dat het bij een extreem laag vetpercentage zou kunnen, maar voor ts is dat niet aan de orde. Zou je misschien kunnen uitleggen wat je bedoelt met'je lichaam laten schrikken'?.

Variatie in training, je lichaam went op een gegeven moment aan de beweging die je beoefent. Net als dat je blaren begint te krijgen wanneer je lang loopt, je lichaam past zich aan de milieu en de omstandigheden waarin die bevindt. De zelfreguleringsproces van het lichaam als het ware. Hierdoor verminderen resultaten na een tijdje, zeker wanneer je voortdurend vasthoudt aan bepaalde trainingsmethodes, daarom is het laten schrikken, de shock effect, iets nieuws belangrijk voor vetverbranding en ook spieropbouw.

Zonder beweging is afvallen ook mogelijk, mee eens. Met beweging gaat het sneller en ook gezonder. Je lichaam ziet er vele malen beter dan uit dan zonder beweging afvallen. Tegelijkertijd krijg je met beweging meer spieren, wat ook datgene wat je in de spiegel ziet mooier maakt.

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt:
Als je flink afvalt zonder krachttraining erbij , zal je er inderdaad 'anders'uitzien als dat je krachttraining beoefent.
Maar met cardio/geen cardio zal dat verschil veel kleiner zijn.
Spieren laten schrikken vind ik een beetje een loze kreet.

Variatie in training, je lichaam went op een gegeven moment aan de beweging die je beoefent. Net als dat je blaren begint te krijgen wanneer je lang loopt, je lichaam past zich aan de milieu en de omstandigheden waarin die bevindt. De zelfreguleringsproces van het lichaam als het ware. Hierdoor verminderen resultaten na een tijdje, zeker wanneer je voortdurend vasthoudt aan bepaalde trainingsmethodes, daarom is het laten schrikken, de shock effect, iets nieuws belangrijk voor vetverbranding en ook spieropbouw.

Zonder beweging is afvallen ook mogelijk, mee eens. Met beweging gaat het sneller en ook gezonder. Je lichaam ziet er vele malen beter dan uit dan zonder beweging afvallen. Tegelijkertijd krijg je met beweging meer spieren, wat ook datgene wat je in de spiegel ziet mooier maakt.

nice bro science.

Cardio voor vetbranding is gewoon een kwestie van kcal verbranden. En die kcal blijf je verbranden of je nou elke dag dezelfde cardio doet of varieert.

lichaam of spieren laten schrikken ..... pffffff die schrikken nergens van. Schrikken doe je in je hoofd. Misschien krijg je een lichamelijke reactie als je in ijskoud water springt, maar meer niet.
Spieren die wennen aan dezelfde beweging is ook BS. De spieren kunnen sowieso niets anders dan die ene beweging waar ze voor gemaakt zijn. Welke oefening je ook doet, de spieren blijven altijd hetzelfde kunstje doen: contractie en weer ontspannen.
Tegen gewenning aan een weerstand of intensiteit kan je wel wat doen. De weerstand verhogen en de intensiteit verhogen of alles variëren. Of oefeningen/trainingen aanpassen op intensiteit.

Goede cardio zorgt ervoor dat je meer verbrand, maar ook dat je een betere zuurstof en voedingopname krijgt, betere conditie en uiteindelijk effectiever kan trainen, herstellen en groeien. En dan weer beter kan cutten.
Maar doe geen mega lange cardio want daar heb je als bodybuilder weer niets aan. Werkt leuk om snel af te vallen, maar niet om effectief te cutten en massa te onderhouden of bouwen.

lichaam of spieren laten schrikken ..... pffffff die schrikken nergens van. Schrikken doe je in je hoofd. Misschien krijg je een lichamelijke reactie als je in ijskoud water springt, maar meer niet.
Spieren die wennen aan dezelfde beweging is ook BS. De spieren kunnen sowieso niets anders dan die ene beweging waar ze voor gemaakt zijn. Welke oefening je ook doet, de spieren blijven altijd hetzelfde kunstje doen: contractie en weer ontspannen.
Tegen gewenning aan een weerstand of intensiteit kan je wel wat doen. De weerstand verhogen en de intensiteit verhogen of alles variëren. Of oefeningen/trainingen aanpassen op intensiteit.

Goede cardio zorgt ervoor dat je meer verbrand, maar ook dat je een betere zuurstof en voedingopname krijgt, betere conditie en uiteindelijk effectiever kan trainen, herstellen en groeien. En dan weer beter kan cutten.
Maar doe geen mega lange cardio want daar heb je als bodybuilder weer niets aan. Werkt leuk om snel af te vallen, maar niet om effectief te cutten en massa te onderhouden of bouwen.

Ziet de topicstarter er uit als een bodybuilder dan? Met zijn vetpercentage en het feit dat hij nog niet vergevorderd is wat betreft spiermassa zal hij zich echt geen zorgen hoeven maken over zijn spiermassa/vvm. Het zal hem juist sneller naar zijn doel brengen.

Terug
Naar boven