- Waardering
- 95
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben zeker van plan na alle tips hier om een beetje cardio te beginnen doen, ik train wel niet in een gym maar thuis, bankje, squatrack dus een kleine homegym
nu ga ik kijken om tweedehands een crosstrainer of spinningfiets te kopen, wat raden jullie aan?
Mijn voorkeur gaat uit naar een spinningfiets maar ik vermoed dat een crosstrainer beter is
train ik dan best op een lage hartslag of hiit (moet nog eens opzoeken wat dit is)?
Ik moet inderdaad ook eens werk maken van een specifiek doel te stellen
Ik ben zeker van plan na alle tips hier om een beetje cardio te beginnen doen, ik train wel niet in een gym maar thuis, bankje, squatrack dus een kleine homegym
nu ga ik kijken om tweedehands een crosstrainer of spinningfiets te kopen, wat raden jullie aan?
Mijn voorkeur gaat uit naar een spinningfiets maar ik vermoed dat een crosstrainer beter is
train ik dan best op een lage hartslag of hiit (moet nog eens opzoeken wat dit is)?
Ik moet inderdaad ook eens werk maken van een specifiek doel te stellen
Gewoon op je eten letten en 5 x per week 8km lopen in normale pas , heb ik ook gedaan in combi met zwemmen en fitnes , in 18 weken was ik 17 kilo kwijt .
Wat betreft die cardio maakt het echt weinig uit wat je doet. Gaat om de hoeveelheid kcal die je verbrandt.
Als je zwemmen leuk vindt moet je gewoon lekker gaan zwemmen. Stuk beter voor je gewrichten ook dan lopen en rennen.
Ik ben zeker van plan na alle tips hier om een beetje cardio te beginnen doen, ik train wel niet in een gym maar thuis, bankje, squatrack dus een kleine homegym nu ga ik kijken om tweedehands een crosstrainer of spinningfiets te kopen, wat raden jullie aan? Mijn voorkeur gaat uit naar een spinningfiets maar ik vermoed dat een crosstrainer beter is train ik dan best op een lage hartslag of hiit (moet nog eens opzoeken wat dit is)? Ik moet inderdaad ook eens werk maken van een specifiek doel te stellen
Mooi resultaat man! zeker niet slecht. Ik moet je wel vertellen dat begin altijd makkelijk gaat, je zult merken dat het met de tijd moeilijker zal worden en voor vermindering van vetpercentage moet je toch echt cardio erbij gaan doen. Let wel op! Zorg ervoor dat er bij beweging geen gewenning ontstaat, zorg voor variatie in training en laat je lichaam voortdurend schrikken, dat hoeft niet eens zozeer zwaar te zijn. De ene keer zwemmen, de andere keer lange afstand lopen, de andere keer tafeltenissen, etc. Hou het leuk, ook belangrijk.
Wat betreft cardio, 130-140 per minuut aan hartslag is wel mooi. Minimaal 45 min, 1 uur is netjes. Fietsen, skywalker is ideaal voor vetverbranding, roeien is ook niet slecht. Hardlopen zou ik nog niet doen met die gewicht, zal je rug en je knie slopen.
Je bent goed bezig, suc6!
Ik ben van mening dat cardio absoluut niet nodig is om af te vallen. Dat het andere voordelen biedt, is wel zeker. Als je op een gegeven moment vastloopt met cutten, moet he gewoon wat andere aanpassingen in je voeding maken. Misschien dat het bij een extreem laag vetpercentage zou kunnen, maar voor ts is dat niet aan de orde. Zou je misschien kunnen uitleggen wat je bedoelt met'je lichaam laten schrikken'?.
Variatie in training, je lichaam went op een gegeven moment aan de beweging die je beoefent. Net als dat je blaren begint te krijgen wanneer je lang loopt, je lichaam past zich aan de milieu en de omstandigheden waarin die bevindt. De zelfreguleringsproces van het lichaam als het ware. Hierdoor verminderen resultaten na een tijdje, zeker wanneer je voortdurend vasthoudt aan bepaalde trainingsmethodes, daarom is het laten schrikken, de shock effect, iets nieuws belangrijk voor vetverbranding en ook spieropbouw.
Zonder beweging is afvallen ook mogelijk, mee eens. Met beweging gaat het sneller en ook gezonder. Je lichaam ziet er vele malen beter dan uit dan zonder beweging afvallen. Tegelijkertijd krijg je met beweging meer spieren, wat ook datgene wat je in de spiegel ziet mooier maakt.
lichaam of spieren laten schrikken ..... pffffff die schrikken nergens van. Schrikken doe je in je hoofd. Misschien krijg je een lichamelijke reactie als je in ijskoud water springt, maar meer niet.
Spieren die wennen aan dezelfde beweging is ook BS. De spieren kunnen sowieso niets anders dan die ene beweging waar ze voor gemaakt zijn. Welke oefening je ook doet, de spieren blijven altijd hetzelfde kunstje doen: contractie en weer ontspannen.
Tegen gewenning aan een weerstand of intensiteit kan je wel wat doen. De weerstand verhogen en de intensiteit verhogen of alles variëren. Of oefeningen/trainingen aanpassen op intensiteit.
Goede cardio zorgt ervoor dat je meer verbrand, maar ook dat je een betere zuurstof en voedingopname krijgt, betere conditie en uiteindelijk effectiever kan trainen, herstellen en groeien. En dan weer beter kan cutten.
Maar doe geen mega lange cardio want daar heb je als bodybuilder weer niets aan. Werkt leuk om snel af te vallen, maar niet om effectief te cutten en massa te onderhouden of bouwen.