Fitness Seller

Aankomen hulp gezocht

Hoe doen jullie dat met weinig tijd hebben of een verminderde eetlust?
Wat betreft weinig tijd, goed voorbereiden (in één keer meerdere porties ergens van maken) of kiezen voor makkelijke opties (zoals een bak kwark, lepel erbij en je kan eten).

Wat betreft verminderde eetlust, persoonlijk helpt het mij om "op gevoel" te eten. Dat betekent voor mij een balans zoeken tussen eten waar ik zin in heb/me goed bij voel, en soms moeten eten terwijl ik geen zin heb (of te misselijk ben).
Dan gaat de keuze bijvoorbeeld naar voeding die wat hoger in kcal is of specifiek meer eiwitten bevat.

Om een voorbeeld te noemen, van die kleine proteïne toetjes (200 gram) eet je zo weg en dan heb je toch weer wat binnen. Of van die Nak'd bars of vergelijkbare repen.
Stapje voor stapje dingen proberen en rustig aan iets toevoegen.
Iemand noemde al een handje noten, dat zou een prima toevoeging voor je kunnen zijn.

In ieder geval succes gewenst!

• Topic Starter Topic Starter
Wat betreft weinig tijd, goed voorbereiden (in één keer meerdere porties ergens van maken) of kiezen voor makkelijke opties (zoals een bak kwark, lepel erbij en je kan eten).

Wat betreft verminderde eetlust, persoonlijk helpt het mij om "op gevoel" te eten. Dat betekent voor mij een balans zoeken tussen eten waar ik zin in heb/me goed bij voel, en soms moeten eten terwijl ik geen zin heb (of te misselijk ben).
Dan gaat de keuze bijvoorbeeld naar voeding die wat hoger in kcal is of specifiek meer eiwitten bevat.

Om een voorbeeld te noemen, van die kleine proteïne toetjes (200 gram) eet je zo weg en dan heb je toch weer wat binnen. Of van die Nak'd bars of vergelijkbare repen.
Stapje voor stapje dingen proberen en rustig aan iets toevoegen.
Iemand noemde al een handje noten, dat zou een prima toevoeging voor je kunnen zijn.

In ieder geval succes gewenst!
Ga het eens proberen meid! Denk dat ik minder moet nadenken en gewoon proppen😅

• Like
Waarderingen: Loca
Als je om wat voor reden dan ook geen eetlust hebt en deze niet kunt vergroten moet je iig niet dingen als magere kwark en een schepje whey met fruit eten. Dat klinkt als hardcore bodybuilding voedsel maar bevat een x wat, 3 a 400 kcal en verzadigd wrs enorm als je al geen eetlust hebt.

• Like
al eens getest welke voeding je makkelijker weg krijgt met een hoge kcal waarde?

Pindakaas, noten, advocados…

• Like
Waarderingen: BB_
Handje vol amandelen ed is toch niet veel ?
Beter dan bak vol kwark

• Like
Waarderingen: K82
al eens getest welke voeding je makkelijker weg krijgt met een hoge kcal waarde?
Ja shakes gaan redelijk en wraps met kipfilet avocado en philadelphia meestal eet ik dit dan ook als ontbijt vooral veel vloeibaar is makkelijker weg te krijgen maar na 2x weightgain shake hang ik nog net niet boven de pot😅

Reep chocola per dag.

Hoe doen jullie dat met weinig tijd hebben of een verminderde eetlust?
Juist als je druk bent en geen hongergevoel hebt, is het handig om vaste momentjes te creëren. Of dat gezette tijden zijn, of momenten die dagelijks terug komen (bv steeds als de kleine zijn/haar buikje vol heeft, maakt niet zoveel uit. Maar net wat voor jou werkt.

Als je eenmaal structuur/routine/vaste momenten hebt kan je vanuit daar makkelijker verder bouwen.

• Like
Wat noem jij een grote warme maaltijd?

Ja shakes gaan redelijk en wraps met kipfilet avocado en philadelphia meestal eet ik dit dan ook als ontbijt vooral veel vloeibaar is makkelijker weg te krijgen maar na 2x weightgain shake hang ik nog net niet boven de pot😅
misschien juist dat vloeibare heel rustig gaan vervangen voor vast voedsel. Doordat je zoveel vloeibaar voedsel neemt, presteert je systeem ook niet optimaal om te verteren.
Door het vloeibare is het zeg maar "lui" geworden, je moet dit weer rustig gaan stimuleren imo.

Ga dan niet direct alles omgooien, maar bijvoorbeeld een vloeibare "maaltijd" halveren en hier iets van vast voedsel bij nemen als vervanging van die halve maaltijd.

Voeding kauwen helpt ook ipv alles maar liquid. en na het eten gaan wandelen

100gr havermout fijn maken in de blender, en dit door je wheyshake doen met volle melk. Kun je altijd meenemen als je onderweg bent.

100gr havermout is 370 kcal. Probeer dit ergens in je dag in te plannen om op te drinken.

100gr havermout fijn maken in de blender, en dit door je wheyshake doen met volle melk. Kun je altijd meenemen als je onderweg bent.

100gr havermout is 370 kcal. Probeer dit ergens in je dag in te plannen om op te drinken.

Mag dit ook rauwe brinta zijn?

• Like
Waarderingen: K82
Tuurlijk, zou ik wat kCal betreft wel even kijken naar de hoeveelheid die je nodig hebt om aan je behoefte te voldoen. Ik weeg alles wat ik eet af, schrijf dit op en hou het elke dag bij.

Misschien overdreven volgens sommigen maar ik vind het leuk en motiveert me nog meer.

Er wordt best veel voorgesteld in hoog calorisch, laag volume voeding zoals noten oid.

Jij komt aan met brinta... waarom brinta?

100 gr brinta in 250 ml melk wordt een blok beton en vult heel erg. Zeker met kleine eetlust is dat niet handig.
Havermout wordt minder stevig, zeker als je het niet verwarmt.
Nog praktischer is rijstmeel. Hoeft minder vocht bij en is nog wat kcalrijker.
Dan kan je beter kiezen voor 30 gr rijstmeel met volle melk (of een blik kokosmelk) en 2 lepels pindakaas of 40 gram noten oid
Minder volume en wss hoger in kcal.

Maar nogmaals... wat noem jij een grote maaltijd?

Terug
Naar boven