Fitness Seller

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kan je het idd niet in zijn algemeen trekken. Als ik slangengif krijg in plaats van een tictac, dan overleef ik het niet. Mijn punt is meer dat een placebo in 'sommige situaties' meer voordelen met zich meebrengt dan de werkelijkheid zelf. In die zin is het ook discutabel waarom sommigen naar ''de werkelijkheid'' moeten streven, als hun in een positie zitten waarbij ''de placebo'' op langer termijn effectiever is.

Het grote probleem met dit soort redeneren is dat je je in "possible world"-logica begeeft. Je begint letterlijk te "what iffen" om uitzonderingen te zoeken, en dit kan je tot in het extreme trekken, tot je een batman-comic of rambo-film krijgt.

Als je naar een principe wil zoeken, moet je net het omgekeerde doen.

Het grote probleem met dit soort redeneren is dat je je in "possible world"-logica begeeft. Je begint letterlijk te "what iffen" om uitzonderingen te zoeken, en dit kan je tot in het extreme trekken, tot je een batman-comic of rambo-film krijgt.

Als je naar een principe wil zoeken, moet je net het omgekeerde doen.

Is er uiteindelijk iets mis met gematigde ''possible world'' logica? Ik snap best dat het in extreme nadelig kan uitwerken, maar mijn punt was nou net niet het extreme.

Als je iedere dag ontspanning vind d.m.v bidden, snap ik niet waarom je dat niet zou doen.

Maar als het werkt, is het dan echt een placebo?

Ja, want de effecten en symptomen die een placebo teweeg kan brengen zijn wel degelijk echt, enkel de oorzaak is niet wat men denkt dat het is. Dat mensen echt genezen van een placebo, maakt niet dat het plots geen placebo meer is. :)

Is er uiteindelijk iets mis met gematigde ''possible world'' logica? Ik snap best dat het in extreme nadelig kan uitwerken, maar mijn punt was nou net niet het extreme.

Wat bedoel je met "gematigde" possible world logica?

Als je iedere dag ontspanning vind d.m.v bidden, snap ik niet waarom je dat niet zou doen.

Sure. Maar als je bid voor eten en daardoor je akker niet oogst, you're gonna have a bad time.

Ik ga even nadenken om het in een ander kader dan dit te schetsen, want je core-argument blijft "in this world with this circumstances x is beneficial" en het mijne dat het omgekeerde ook mogelijk is. Zo blijft het vrij nutteloos qua discussie.

Moet even naar de bank though.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "gematigde" possible world logica?

Alles behalve het extreme.

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------

Ja, want de effecten en symptomen die een placebo teweeg kan brengen zijn wel degelijk echt, enkel de oorzaak is niet wat men denkt dat het is. Dat mensen echt genezen van een placebo, maakt niet dat het plots geen placebo meer is. :)

Het ''werkt'' niet, het werkt afhankelijk van je situatie.
Iemand die er niet in geloofd, heeft er geen profijt van.

Hollywood mogul Harvey Weinstein has compared the attack on French satire magazine Charlie Hebdo to the Kristallnacht in Nazi Germany.

The 62-year-old said the Charlie Hebdo attack and the hostage taking at a kosher supermarket in Paris last week 'draws a parallel to the horrors of the Nazis'.

:roflol:

Alles behalve het extreme.

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------

Het ''werkt'' niet, het werkt afhankelijk van je situatie.
Iemand die er niet in geloofd, heeft er geen profijt van.

Daarom zei ik ook dat het kan werken. Inderdaad afhankelijk van hoe je je hier tegenover opstelt. En het zal natuurlijk zoals Calyptus aanhaalde geen schijnbaar onmogelijke resultaten opleveren.

Echt achterlijk hoe 'celebrity driven' die maatschappij is.

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Wednesday's Charlie Hebdo magazine will include cartoons of the Prophet Mohammed

21csgsw.jpg

Hoe meer gegronde kritiek hoe beter idd, maar blijf erbij, spotprenten ivm met islam die provoceren, seksueel, pervers getint zijn en zo getuigt imo van zeer slechte smaak, als je zoiets grappig vind heb je allesbehalve een voorname, smaakvolle natuur. Die spotprenten komen bij mij zoiezo allesbehalve positief over. Zou me trouwens niet verwonderen moesten die cartoonisten een gigantisch ego gehad hebben. Gebeurt gewoon vrij vaak dat mensen met een groot ego die bij andere mensen veel conflictgevoelens en zo veroorzaken zichzelf op die manier onbewust richting zelfvernietiging voeren. Misschien is dit ook een manier van het universum om zich in evenwicht te houden, of het evenwicht te herstellen.

Hoe meer gegronde kritiek hoe beter idd, maar blijf erbij, spotprenten ivm met islam die provoceren, seksueel, pervers getint zijn en zo getuigt imo van zeer slechte smaak, als je zoiets grappig vind heb je allesbehalve een voorname, smaakvolle natuur. Die spotprenten komen bij mij zoiezo allesbehalve positief over. Zou me trouwens niet verwonderen moesten die cartoonisten een gigantisch ego gehad hebben. Gebeurt gewoon vrij vaak dat mensen met een groot ego die bij andere mensen veel conflictgevoelens en zo veroorzaken zichzelf op die manier onbewust richting zelfvernietiging voeren. Misschien is dit ook een manier van het universum om zich in evenwicht te houden, of het evenwicht te herstellen.

Welkom in een wereld met het recht op vrije meningsuiting. Ik vind die cartoons ook totaal niet 'grappig' of wat dan ook, vaak zelfs kinderachtig provocerend. Het mooie aan onze samenleving is (was) net dat je mocht zeggen of tekenen wat je wilt, ook als anderen het niet grappig vinden. Dat een provocerende of kritische mening hebben volgens jou het pad is naar zelfvernietiging, is precies wat er fout is met de maatschappij.

A French police commissioner has reportedly taken his own life after meeting the relatives of a victim murdered in the Charlie Hebdo massacre. Helric Fredou, 45, shot himself in his office with his police-issue gun on Wednesday night in Limoges, a city in central France, according to France 3.

U-WOT-M8.jpg

Die spotprenten komen bij mij zoiezo allesbehalve positief over.
Spotprenten zijn wat het woord zegt: spot. Normale mensen kunnen ermee lachen of tenminste ermee omgaan als ze het onderwerp zijn van spot. Ze zijn natuurlijk niet bedoelt om 'positief' te zijn, als je zo graag wilt dat je geloof alleen maar geprezen wordt moet je ze maar niet bekijken.

"Het einde van een tijdperk", noemt cartoonist Kamagurka de gebeurtenissen vandaag in een reactie aan de Nederlandse krant NRC. Hij publiceerde zijn werk vele jaren lang in Charlie Hebdo. "Het blad zal nu wel ophouden te bestaan want de tekenaars zijn dood", vreest hij.

Straks hebben we hier weer een halve zool die hem ook vermoord.

corleone en ree allebei terug op dezelfde dag? hebben ze vandaag allemaal een dagje vrij in het gesticht.

:roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven