MuscleMeat

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom mag de beste man geen vragen over de islam beantwoorden? Wat verlies je ermee dat hij hier zijn kijk op de zaken geeft :)
Je bent trouwens niet ingegaan op mijn vraag over apostasie TheDeen. Beetje jammer dit.

EDIT: Oh kut, wrong thread :roflol:

sinds wanneer is moraliteit en ethiek relevant?

ik zeg enkel dat er een verband is tussen IQ en geloof, dat verband komt ergens vandaan. Ik zeg dat slimme mensen minder geloven, wat is jouw verklaring?

Dat IQ een willekeurig getal is onafhankelijk van intelligentie klopt niet want anders zou er geen sterk verband zijn. Denk jij dat IQ testen bepaalde vooroordelen hebben over religieuzen en dat daarom het verband bestaat?

Iq =/= intelligientie.
Welk sterk verband heeft iq met intelligentie?

---------- Toegevoegd om 02:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:23 ----------

hoe verklaar jij een negatieve correlatie van het IQ en de proportie van gelovigen in een land?

Een derde variabele die beiden veroorzaakt, zoals vb een precaire omgeving.

Vriend als je het in Nederland al verzaakt om jezelf fatsoenlijk te ontwikkelen dan gaat het je nergens lukken.
Alle kansen liggen voor het grijpen hier maar je staart je liever blind op die ene "racistische" leraar of medeleerling.
M.a.w. 'omgeving' is een excuus die je hier niet kan gebruiken. De staat discrimineert zelfs positief t.o.v. allochtonen. Nu nog.

Vriend als je het in Nederland al verzaakt om jezelf fatsoenlijk te ontwikkelen dan gaat het je nergens lukken. Alle kansen liggen voor het grijpen hier maar je staart je liever blind op die ene "racistische" leraar of medeleerling. M.a.w. 'omgeving' is een excuus die je hier niet kan gebruiken. De staat discrimineert zelfs positief t.o.v. allochtonen. Nu nog.
Ik snap echt niet waarom mensen van buitenlandse afkomst altijd samenhokken op scholen. Tijdens pauzes gaan ze altijd bij "soortgenoten" (hoe moet ik het anders zeggen?) gaan staan. Zelf paar keer tijdens het verlaten van de lokalen met iemand van buitenlandse afkomst praten en uiteindelijk stond ik in een groepje van +/- 10 waarvan ik de enige melkmuil was. Dat zijn de betere maar zij zonderen zich dus ook af van de rest, njah, dan wordt het natuurlijk moeilijker voor anderen om hen "gelijk" / "niet anders" te zien.

Ze mogen natuurlijk doen wat ze willen, als ze zich willen afscheiden van de rest is dat hun keuze. Maar in the end merk je toch vrij grote verschillen tussen zij die altijd samenhokken en de enkelingen die zich wel met rest mengt.

Ik snap echt niet waarom mensen van buitenlandse afkomst altijd samenhokken op scholen. Tijdens pauzes gaan ze altijd bij "soortgenoten" (hoe moet ik het anders zeggen?) gaan staan. Zelf paar keer tijdens het verlaten van de lokalen met iemand van buitenlandse afkomst praten en uiteindelijk stond ik in een groepje van +/- 10 waarvan ik de enige melkmuil was. Dat zijn de betere maar zij zonderen zich dus ook af van de rest, njah, dan wordt het natuurlijk moeilijker voor anderen om hen "gelijk" / "niet anders" te zien. Ze mogen natuurlijk doen wat ze willen, als ze zich willen afscheiden van de rest is dat hun keuze. Maar in the end merk je toch vrij grote verschillen tussen zij die altijd samenhokken en de enkelingen die zich wel met rest mengt.
Dat is iets wat bij elke cultuur gebeurd..
Mensen gaan met 'hun eigen soort' eerder om (gevangenissen zijn hier altijd een mooi voorbeeld van)

Er zijn vast genoeg studies naar gedaan.

Dat is iets wat bij elke cultuur gebeurd.. Mensen gaan met 'hun eigen soort' eerder om (gevangenissen zijn hier altijd een mooi voorbeeld van) Er zijn vast genoeg studies naar gedaan.
Is vooral zo bij degene die moslim zijn (wat niet per se betekend dat het omwille van religie is, maar best mogelijk). Aziaten zie je het bv niet doen, die mengen zich perfect op scholen. Gevangenissen is een heel ander verhaal, daar zit een heel ander volkje dan op hoge scholen / universiteiten.

Is vooral zo bij degene die moslim zijn (wat niet per se betekend dat het omwille van religie is, maar best mogelijk). Aziaten zie je het bv niet doen, die mengen zich perfect op scholen. Gevangenissen is een heel ander verhaal, daar zit een heel ander volkje dan op hoge scholen / universiteiten.
Ik ben helaas geen psycholoog en ik ga dus ook niet claimen dat ik het allemaal weet :p
Maar het ligt niet zozeer aan de Islam denk ik. Zet turken niet bij koerden bijvoorbeeld

Somaliërs en Marokkanen zie je ook niet al te vaak samen

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090711181606AApzX3h
Vraag met daarbij 3 studies gelinkt (als je zin hebt)

Iq =/= intelligientie.

---------- Toegevoegd om 02:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:23 ----------

Wat zou het intelligentie quotient met intelligentie te maken hebben?

Geen idee

je gaat toch niet met waterpoloers staan als je met medelifters kunt staan
zo moet je het zien

Iq =/= intelligientie.

Het IQ
Het intelligentiequotiënt of IQ is een van de meest gangbare maten voor de intelligentie.

ja

Iq =/= intelligientie.

thefuck.png

Brotoscience is een superieur wezen waaraan wij niet kunnen tippen.

Mijn vraag is waar je in de koran en hadith de informatie over de ziel haalt.

De ziel bestaat volgens de islam.

Koran:

And they ask you concerning the soul. Say: "The soul is one of the things, of which the knowledge is only with my Lord. And of knowledge, you (mankind) have been given only a little."] (Al-Israa' 17:85)

Hadith (Bukhari):

"I knew that he was receiving revelation, so I stayed where I was. When the revelation was complete, the Prophet said, 'And they ask you concerning the soul…'" (Al-Bukhari).

Al-Bukhari recorded in his Tafsir of this Ayah that Abdullah bin Mas`ud said:
"While I was walking with the Prophet on a farm, and he was resting on a palm-leaf stalk, some Jews passed by.
Some of them said to the others, `Ask him about the Ruh.'
Some of them said, `What urges you to ask him about that?'
Others said, `Do not ask him, lest he gives you a reply which you do not like.'
But they said, `Ask him.'
So they asked him about the Ruh.
The Prophet kept quiet and did not give them an answer, and I knew that he was receiving revelation, so I stayed where I was.
When the revelation was complete, the Prophet said:
"And they ask you concerning the Ruh (the spirit). Say: "The Ruh (the spirit) is one of the things, the knowledge of which is only with my Lord..."
Al-Awfi reported that Ibn Abbas said:
"This was when the Jews said to the Prophet, `Tell us about the Ruh and how the Ruh will be punished that is in the body - for the Ruh is something about which only Allah knows, and there was no revelation concerning it.'
He did not answer them at all, then Jibril came to him and said:
Say: "The Ruh (the spirit) is one of the things, the knowledge of which is only with my Lord. And of knowledge, you (mankind) have been given only a little."
So the Prophet told them about that, and they said, `Who told you this'
He said: Jibril brought it to me from Allah.
They said, `By Allah, no one has told you that except our enemy (i.e., Jibril).'
De overgrote meerderheid van de geleerde is van mening dat kennis over de natuur van de ziel alleen bij Allah (swt) is.

De meerderheid gelooft met zekerheid dat de mens een ziel heeft. De consensus is dat alles dat leeft een ziel heeft, alleen verschilt de ziel van de mens met die van de anderen organismen. (Concept van ziel in islam is een heel anders dan die van het westen. Wat ik onder een ziel versta versta jij niet onder een ziel).

Dieren zullen net als mensen ook berecht worden bijvoorbeeld:

all animals are assembled on the Day of Judgment, just like man will be. God says in the holy Quran, describing the Day of Judgment, “And when beasts are assembled.” (81:5)
Another verse that makes this clear is, “And there is no living creature within the earth nor a bird that flies with its wings but are communities like you. We have not neglected in the Book a thing. Then unto their Lord they will be gathered.” (6:38)
But does that mean they will be questioned and tried? The answer is yes! Sheikh Al-Munajjid quotes an authentic hadeeth, reported by Muslim and narrated by Abu-Hurayra, “You shall certainly pay off all dues to their rightful owners; even a stricken lamb will be given its compensation from the horned lamb that struck it!”

God’s justice is comprehensive, which brings up the question, “Will man be judged by his treatment of animals?” The answer to that question is also yes! Two famous authentic hadeeths give us the two flip sides of this question. The Prophet (PBUH) told us that “A woman entered Hellfire because of a cat that she tormented: neither did she feed it, nor let it out of the house to graze.” Narrated by Ibn `Umar and reported by Al-Bukhaari. On the flip side, the Prophet (PBUH) told us that a woman entered Paradise because of a dog: She was very thirsty and found a well. She took off a shoe and reached down in the well and filled the shoe with water then drank it. Then she saw a dog which also looked very thirsty, so she reached down into the well one more time, filled her shoe with water and gave it to the dog to drink How beautiful is that? And get this.. the woman was a prostitute! That hadeeth was narrated by Abu-Hurayra and reported by Al-Bukhaari.

Haidth over de ziel bij dieren:

Tabaqat Al Hanabilah, 1/115, Dar Al Ma’rifah, Beirut.

Ishaq ibn Mansur said: Ishaq ibn Rahwaih said: As for the taking of animal’s souls, both predatory and domesticated, as well as all other creatures, then Baqiyyah informed us from the hadith of Ibn Abbas ((that he was asked about the souls of animals, who takes them? So he replied: The Angel of Death.))

Heb het snel gedaan met wat gericht knip en plak werk gedaan (geen tijd als je in-depth antwoord wilt verzoek ik je naar een islam forum te gaan).

Ik wil even het volgende kwijt. Ik geef toe dat je waarschijnlijk een heel hoog IQ hebt (en hoge opleiding heb genoten) en dus inteligenter bent in bepaalde vakgebieden dan mij. Je hebt de papieren die dat kunnen bewijzen.

Maar ik stel ook vast dat je keer op keer claimt of laat zien dat je dingen denk te beter te weten. Je moet begrijpen dat dit (niet eerlijk is tegenover jezelf) en onjiust is. Een imam of geleerde kent de islam beter dan jouw. Geef dat gewoon toe (zoals ik zonder problemen toegeef dat jij slimmer bent in jouw vakgebied).

Ik heb gemerkt dat je beperkingen heb op EQ gebied (emotionele kwaliteiten).
Ik wil nogmaals benadrukken dat je vast geen problemen heb op IQ gebied (rationele kwaliteiten).

Ik zie in je antwoorden dat je door je emotionele gebreken hierdoor met moeite emphatie kan tonen. Je kan je niet verplaatsen/inleven in anderen en trekt daardoor compleet verkeerd conclusies of je hebt verkeerde aannames.

Je maakt dus fouten door je lage EQ.

Daarom is IQ niet per se een maatstaf voor juistheid/intelligentie. ;)

We kunnen een computer niet als psychiater inzetten of gebruiken om een kind op te voeden. Wij mensen zijn gevoelsmatige wezens en hebben elkaar nodig. Daarom heeft Allah (swt) ons ook afhankelijk van elkaar gemaakt. Je kan niet alles in je eentje doen je hebt die dokter of geleerde nodig (zodat je kan praten en vrienden kan maken). De mens heeft behoefte aan sociaal contact. We kunnen niet zonder elkaar leven. We vinden het nodig om met elkaar te praten etc.

Dat is hoe Allah (swt) het heeft gewild.

Allah (swt) knows best.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven