MuscleMeat

Aantal vragen met betrekking tot supplementen rondom de training

Dolce

Novice
Waardering
0
Ik heb vorige week een aantal supplementen gekocht naar aanleiding van de stickies op dit forum, maar ben er niet zeker van of het helemaal in orde is..

Het schema dat ik gebruik:

20-30 min. before exercise
0.2 g/kg whey

Directly before exercise
0.4 g/kg Vitargo
15 g Xtend

Immediately following exercise
0.4 g/kg vitargo
15 g Xtend

20-30 min. following exercise
0.2 g/kg whey

20-30 min later volledige maaltijd

Mijn stats:
Lengte 180
Gewicht 80
Vetpercentage +- 12%

Mijn vraag was of het verstandig is voor de trainig vitargo te nemen en of Xtend het juiste product is voor de nodige bcaa's.

Daarnaast vroeg ik me af of het verstandig is om wanneer je op staat snelle suikers ( vitargo ) te nemen in combinatie met whey of alleen whey en iets later je volledige ontbijt.

Ook vroeg ik me af of het verstandig is om snachts als ik wakker word om naar het toilet te gaan een dosering Xtend te nemen ( ik eet voor het slapen een bak kwark of een casseine shake )

Ik wil mijn vetpercentage iets verlagen en zit met mijn voedingsschema net iets onder mijn behoefte inclusief trainen etc.

Alvast bedankt!!

• Topic Starter Topic Starter
niemand?

Holy 2006!

Neem wat whey of een maaltijd voor en na de training. Kies een koolhydraatbron (of niet) die jou het best bevalt en gaan met die banaan. Niet te moeilijk doen en als je geld teveel hebt kun je beter naar de h**ren gaan.

Holy 2006!

Neem wat whey of een maaltijd voor en na de training. Kies een koolhydraatbron (of niet) die jou het best bevalt en gaan met die banaan. Niet te moeilijk doen en als je geld teveel hebt kun je beter naar de h**ren gaan.

lol
Maar inderdaad, hoe moelijk kan je t maken?!?!?!

wake up!!!!!!!!!!!

ziet er niet slecht uit,
xtend is goed alleen is de glutamine erin nutteloos

Als je traint voor vetverbranding dan GEEN carbs rondom je cardiosessies nemen (lees 45 min voor en 30 min na) anders ben je alleen maar bezig carbs te verbranden ipv vet, btje jammer anders ai ;)

Neem voor tijdens na je cardio wat BCAA...

het maakt toch niets uit of hij carbs neemt voor of na zijn cardiosessie, het zijn de kcal over de dag dat het verschil zal maken en niet of je nu vet of carbs gaat verbranden.

Carbs voor de cardio zorgen ervoor dat je zelf dieper kan gaan en meer kcal zal verbranden, dus zeker de carbs niet laten als ze in je voedingsplan passen. Ik vind die praatjes van low carb voor cardio zo achterhaald.

• Topic Starter Topic Starter
Allen dank voor jullie reactie!

Mij ging het er vooral om of de tijdstippen en hoeveelheden correct zijn..

Ik heb de supplementen al in huis dus probeer er het meeste uit te halen, maar dit schema zou ik dus aan kunnen houden?

ik zou enkel erbij willen zeggen dat ,

als je bv al een maaltijd hebt 2 uur voor de training met voldoende eiwit, dan hoef je niet nog een whey shake 20 min voor de training in te nemen

na de training neem je ook al xtend en dan kan je uw whey shake gewoon bij een maaltijd nemen 20-30 min na de training

Terug
Naar boven