MuscleMeat

Abel's log

Zoals WLB al zegt zeker doen, altijd een leuke ervaring, spreekt mensen met dezelfde interesses etc. en de hype voor je lifts is heerlijk

Neem de gok gewoon en doe mee.
Het is een leuke ervaring en je zal ook leuke aanspraak vaak krijgen. Denk ook dat je best heel veel positieve steun bij zo een groep kan krijgen.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik deed mijn eerste gewichthefwedstrijd mee na pas twee maanden liften. Op advies van onze coach, maar ik had alsnog twijfels. Achteraf volkomen onnodig. Mijn medelifters hielpen me enorm, moedigden me aan en vonden het alleen maar tof.

Dus als je weet hoe de lifts gaan, wat de cues zijn en de richtlijnen en de meet is ook voor beginners bedoeld: niet twijfelen maar gewoon meedoen.

En anders vraag je het de organisatoren gewoon eerlijk. Zeker als het voor alle niveaus is, weten de meeste lifters ook nog wel hoe zij ooit begonnen, of hoe andere lifters begonnen zijn. Bovendien is de powerlift community zoals ik hem tegen gekomen ben enorm sportief en behulpzaam.

• Topic Starter Topic Starter
Als het je plezier brengt gewoon doen. Die lui zullen er ook wel respect voor hebben dat je er alsnog staat ondanks je situatie.

Zoals WLB al zegt zeker doen, altijd een leuke ervaring, spreekt mensen met dezelfde interesses etc. en de hype voor je lifts is heerlijk

Neem de gok gewoon en doe mee.
Het is een leuke ervaring en je zal ook leuke aanspraak vaak krijgen. Denk ook dat je best heel veel positieve steun bij zo een groep kan krijgen.

Ik deed mijn eerste gewichthefwedstrijd mee na pas twee maanden liften. Op advies van onze coach, maar ik had alsnog twijfels. Achteraf volkomen onnodig. Mijn medelifters hielpen me enorm, moedigden me aan en vonden het alleen maar tof.

Dus als je weet hoe de lifts gaan, wat de cues zijn en de richtlijnen en de meet is ook voor beginners bedoeld: niet twijfelen maar gewoon meedoen.

En anders vraag je het de organisatoren gewoon eerlijk. Zeker als het voor alle niveaus is, weten de meeste lifters ook nog wel hoe zij ooit begonnen, of hoe andere lifters begonnen zijn. Bovendien is de powerlift community zoals ik hem tegen gekomen ben enorm sportief en behulpzaam.
Bedankt allemaal! Heb er ook even over nagedacht en over gehad met een paar mensen: ga het gewoon doen. Heb niks te verliezen want ik heb de meet nu ook niet gedaan. Ik ga nu SBD weer introduceren en kijken hoe dat gaat, verder niet veel veranderen. Let's gooooo 🚀

Nice, alvast veel plezier gewenst!

Drukke dagen: gisteren en vandaag wel getraind. Morgen een rustdag (maar moet wel werken).

Morgen log ik de trainingen nog even. En ik ben van plan om toch aan de slag te gaan met een meer powerlifting focused trainingsschema, dus die wil ik ook gaan maken. Heb wel zin om hier full autistic mode in te gaan duiken.

Fijne avond allen!

TRAININGEN VAN VRIJDAG EN ZATERDAG

VRIJDAG: LEGS B

Seated leg curl
20x10 (warm up)
42,5x13
42,5x11

RDL
70x6
60x6

Leg press
70x13
70x9

Hack squat
10x8
10x7

Abductor
65x8
65x7

Adductor
47,5x12
47,5x8

ZATERDAG: PULL B

Seated row (neutral grip)
35x8 (warm up)
60x7
60x6

Lat pulldown (wide grip)
42,5x9
42,5x8

Iso Lateral row
49,5x13
49,5x10

Unilateral lat pulldown machine
30x6
30x3

Een of andere pannenkoek had bij de tweede set een plaat eraf gejat zonder dat ik het doorhad; daarna totaal uit m'n focus

Rear delt fly
37,5x10
37,5x10

Bicep curl machine
27,5x5
25x8

Barbell bicep curl
15x8
15x11

Even geen zin om de progressie tov vorige week op te zoeken.

Vandaag een rustdag. Vanochtend wel gewerkt, maar verder een 'typische' zondag. Wil wel m'n schema voor het powerliften gaan samenstellen. Als iemand tips of advies heeft: altijd welkom!

Qua gewicht deze week gemiddeld 0,3 kg aangekomen; houd nog even dit voedingsschema aan, maar als ik in de loop van de week nog meer stabiliseer, gooi ik er wat extra carbs tegenaan.

1000023419.jpg

Ik heb nu dit: zou iemand met een powerlifting achtergrond hier een blik op kunnen werpen?

Wanneer is de wedstrijd überhaupt en hoeveel trainingen heb je tot die tijd?

13 weken dus, voldoende om te kijken naar diverse blokken lijkt me (van kracht, hypertrofie, peaking en deload)

Misschien kan @SP1988 meedenken?

Jahoor, de eerste powerlifting focused training zit er op. Deze week wil ik vooral weer aan de bewegingen wennen, rustig beginnen en kijken waar ik ongeveer zit. SBD op een lage RPE.

Comp Squat
45x6
45x6
45x6

RPE 6 - voelde goed!

Comp bench
35x6
35x6
35x6

Voelde nóg beter. RPE 6. En reality check: de vorige keer dat ik benchte was een aantal maanden geleden. Toen was dit m'n 1RM.

Dumbell shoulder press
14x6
14x5

Seated cable row
50x11
50x8

Tricep pushdown
18,75x12
18,75x9

Uhh ja ik kan er wel wat van zeggen maar weet te weinig van TS verder.
Zou persoonlijk niet met RPE's gaan werken als je nog zulke relatieve beginners krachtstats hebt maar dat moet je zelf weten. Ik weet ook niet hoe de progressie in dit schema er verder uit ziet.
Verder natuurlijk tof dat je een pl meet gaat doen!

DAG 2: deadlift testen

Ging beter dan verwacht! Ook een goed realisatiemoment voor mezelf dat massa echt massa verplaatst. De laatste keer dat ik de SBD deed, was ik ruim 10 kilo lichter en wat toen m'n absolute 1RM was, gaat nu makkelijk op RPE 5/6 voor 6 tot 7 reps. Heerlijk!

Comp deadlift
70x6
70x6
70x6

@ RPE 5

Sumo geprobeerd
70x3

@RPe 5

Seated leg curl
45x10
45x10

Leg extension
60x10
60x9

Hyperextension
14x9
14x8

Seated calf raises
35x10
35x9

Cable bicep curl
15x13
15x12

Uhh ja ik kan er wel wat van zeggen maar weet te weinig van TS verder.
Zou persoonlijk niet met RPE's gaan werken als je nog zulke relatieve beginners krachtstats hebt maar dat moet je zelf weten. Ik weet ook niet hoe de progressie in dit schema er verder uit ziet.
Verder natuurlijk tof dat je een pl meet gaat doen!
Thanks! Ik ga waarschijnlijk ook binnenkort beginnen met een coach om naar de meet toe te werken. Nu is het eigenlijk vooral weer 'wennen' aan de bewegingen en accessoires blijven pushen.

Vanochtend wel even getraind, log volgt later. Drukke dag gehad en een nieuwe baan aangeboden gekregen, dus moet het allemaal ff laten bezinken

Leuk nieuws deze week! Het is wel iets anders gelopen dan vooraf gedacht.

Waarschijnlijk binnenkort een nieuwe baan waar ik mijn ervaringen kan inzetten, maar ook maandag een technieksessie met een coach en ik ga beginnen met coaching!

Heel enthousiast over, ik zie dit namelijk als een plan voor de lange termijn. Ik zie het als volgt voor me:

Elk jaar de mockmeet die mijn gym organiseert, als meetmoment voor mezelf. En gewoon jaar na jaar blijven bouwen aan kracht. En voorlopig blijft de bulkfase ook nog lekker doorgaan en hoop ik de komende paar jaar, elk jaar ook een gewichtsklasse omhoog te kunnen.

Dit weekend volledig rust, zodat we maandag weer kunnen knallen, maar het grootste wat ik deze week geleerd heb, is dat massa echt massa verplaatst. Ondanks dat ik SBD ruim een halfjaar niet had gedaan, voelde m'n toenmalige 1RM's nu als een RPE 5/6 op werksets van 6-8 reps. Bizar eigenlijk.

Al met al: heel blij. Geniet van jullie weekend!

Dit weekend volledig rust, zodat we maandag weer kunnen knallen, maar het grootste wat ik deze week geleerd heb, is dat massa echt massa verplaatst. Ondanks dat ik SBD ruim een halfjaar niet had gedaan, voelde m'n toenmalige 1RM's nu als een RPE 5/6 op werksets van 6-8 reps. Bizar eigenlijk.

Al met al: heel blij. Geniet van jullie weekend!
Alleen als dit ook echt spiermassa is, of bij bijv een bench de massa zo veel is dat je door een dikke (vette)chest of buik je ROM vermindert

Succes en veel plezier met je mockmeet

Vandaag een technieksessie en PT gehad met een van de powerliftcoaches waar ik train.

Al met al: heel positief. Hij gaat me coachen naar de mockmeet en daarna. Ik wil namelijk doelen voor zowel korte- als lange termijn.

Inhoudelijk zag m'n techniek er goed uit en hebben we een paar tweaks gemaakt. Waar ik zelf nog erg onzeker ben, was hij heel enthousiast over hoe het zal verlopen.

Zin in!

Eerste training van het nieuwe schema, vanaf nu naar 5 dagen per week ipv 6:

Comp bench
37,5x4 @ RPE 5
35x8 @ RPE 6
32,5x8 @ RPE 5 (2 sets)

Cable lat pulldown
50x10
50x9

Incline db press
16x7