XXL Nutrition

Absolution's Road to Perfection

Absolution

Nec Temere Nec Timide
Elite Member
Waardering
1
:wave:

Toch maar eens een logje beginnen. Dit om mijn motivatie een boost te geven en om alles een beetje bij te houden.

Train nu 2 jaar, begonnen op ca. 55-60 kg bij 1.80 m. Na 2 jaar bloed, zweet en tranen zit ik nu op de 100-105 kg bij 1,90 m. Zeker tevreden over mijn gains tot nu toe, wil nu langzaam toewerken naar 100 kg @ 8-10 %. Mijn BF zal nu rond de 18% liggen.

Mijn uiteindelijke doel is om de krachtsport volledig te gaan combineren met een baan bij Defensie. Aangezien ik van vrij weinig mensen ervaringen heb kunnen opdoen inzake de combinatie van KT en Defensie weet ik niet precies wat realistisch is. Toch ga ik er van uit dat met veel inzet en kennis een mooi evenwicht bereikt kan worden. Mijn genen zullen daarin ook een rol in gaan spelen, aangezien ik makkelijk massa aanzet en nog makkelijker vasthoud.

Dit logje zal ik regelmatig updaten en zal daarbij niet altijd de standaard oefeningen met setjes x herhalingen geven, maar bijvoorbeeld mijn eigen ervaring en vooruitgang.

Momenteel train ik aan de hand van een 3-daagse split (heerlijk:D), waar ik meestal een lichte FB-training aan toevoeg (vind ik lekker):

Dag 1: Rug, schouders, triceps
Dag 2: Buik en benen
Dag 3: Borst en biceps
Dag 4: lichte FB workout

Voedingsschema spreekt voor zich, al moet ik zeggen dat ik nu rond de 2500 kcal zit en daarmee zeer lichtjes afval. Terwijl mijn kracht nog steeds langzaam toeneemt. Mijn ambities liggen niet bij het kuren en ik gebruik momenteel geen supplementen (nooit gedaan ook). Binnenkort ga ik wel whey in mijn schema doen om na mijn training te nemen (wellicht i.c.m. dextrosine).

Nu nog hopen dat mijn log een beetje bezocht wordt:o:D

Zozo, 40 KG in 2 jaar en dan 105 KG bij 18%. Respect hoor! Succes met je cut man :)

Gr

• Topic Starter Topic Starter
Veel succes! Ziet er goed uit, lekker aangekomen. Ik wil ook richting de 100, kijken of dat net zo snel kan als jij.

Zou jij een UB/LB schema niks vinden? Je moet eens in de trainingschema's sticky kijken, daar staat echt een goeie. Ik vond het iig heel leuk om te doen (omdat je FB ook leuk vind).

Leuk dat je ook een log gaat bijhouden.
Ik heb je vaker zien schrijven over KT combineren met een baan bij Defensie, post hier eens over hoe dat gaat.

Ben tevens benieuwd naar je eerste training in dit log,en de oefeningen en dergelijke.

Keep it up!

GRT Friso

Veel succes! Ziet er goed uit, lekker aangekomen. Ik wil ook richting de 100, kijken of dat net zo snel kan als jij.

Zou jij een UB/LB schema niks vinden? Je moet eens in de trainingschema's sticky kijken, daar staat echt een goeie. Ik vond het iig heel leuk om te doen (omdat je FB ook leuk vind).

Mwa, zou is een optie kunnen zijn om later te proberen. Heb eerste maanden FB gedaan en ben daarna op splitschema's, zoals mijn huidige, overgegaan. Moet zeggen dat het me erg goed bevalt.

Als je gedisciplineerd te werk gaat, weet ik zeker dat je binnen opzienbarende tijd je doel kan bereiken:thumb:

Leuk dat je ook een log gaat bijhouden.
Ik heb je vaker zien schrijven over KT combineren met een baan bij Defensie, post hier eens over hoe dat gaat.

Ben tevens benieuwd naar je eerste training in dit log,en de oefeningen en dergelijke.

Keep it up!

GRT Friso

Het is voor mij een extra uitdaging om nou bij te gaan houden hoe het is om serieus KT te doen i.c.m. een baan waar weinig mensen die hobby hebben. Zal in de loop van volgend jaar pas aan de bak kunnen, ik moet eerst nog wat andere dingen afwerken.

Morgen staan borst en biceps op het programma, zal wel even verslag posten dan.

Vandaag borst en biceps gepakt. Voelde me niet helemaal fit, beetje hoofdpijn. Toch maar alles gegeven. Als warming-up doe ik altijd een stuk fietsen (10 min. van huis naar gym:)) en rekoefeningen, voordat ik begin.

Borst

Benchpress
10 x 65kg
10 x 75 kg
8 x 80kg
8 x 85kg

DB Flyes
10 x 18kg
10 x 18kg
10 x 20kg
10x 22kg

Incline benchpress
4 x 10 x 60-65kg

Biceps

Seated DB curls
4 x 10 x 20kg

Cable curls
4 x 10 x 45kg

Triceps (toch maar even, bij het benchen vielen ze tegen)

Cable pushdown (toch maar even een oefening voor m'n triceps)
10 x 35kg
10 x 40kg
10 x 45kg
10 x 45kg

Al met al toch een vrij lekkere training. Mijn bench gaat steeds beter (paar maanden niet kunnen doen i.v.m. drukte in sportschool, kon destijds enkel 's avonds trainen en er is maar één drukbankje:()

Mooie training hoor :thumbs:

sterke borst!

Laatst bewerkt:
Om je borst c.q. tepels omhoog te krijgen. Of was dat niet wat je bedoelde?

Edit: Excuus voor het vervuilen van je log, mijn grappigheidsfactor is vandaag beneden alle peil. Ga zo voort.

:roflol:
Nee, dat was inderdaad niet wat ik bedoelde. Mijn reply op nicolas24 zijn post valt misschien zo te interpreteren, ik bedoelde echter mijn kracht.

Kan gebeuren;)

Zo, net terug uit de gym. Vandaag waren rug en schouders aan de beurt (triceps voelde nog wat zwaar aan, die pak ik woensdag mee). Het was ontzettend druk (daarom train ik niet graag 's avonds), dus ik heb vandaag niet kunnen deadliften:sad:

Rug

Seated rows
10 x 80kg
10 x 85kg
10 x 90kg
8 x 95kg

Lat pulldown
10 x 70kg
10 x 70kg
8 x 75kg
8 x 80kg

Back extension
10 x 102kg
10 x 108kg
10 x 108kg
8 x 114 kg

BOR
10 x 70kg
10 x 80kg
10 x 80kg
10 x 70kg

Barbell shrugs
10 x 60kg
10 x 65kg
10 x 65kg
8 x 75kg

Schouders

Shoulder press
10 x 45kg
10 x 50kg
8 x 55kg
8 x 55kg

Side raises (moest op apparaat i.v.m. drukte)
10 x 170Lbs
10 x 180Lbs
10 x 190Lbs
8 x 190Lbs

Was niet echt tevreden met de oefeningen die ik kon doen, dit kwam door de drukte. Woensdag ga duik ik de gym weer in, overdag dit keer, zodat ik lekker kan knallen:)

Groetjes:kiss:

Laatst bewerkt:
Ik vind dat je lekker de rug hebt aangepakt, en zeker die BOR na die Seated Row.
Heb je een oefening ipv Deadlift gedaan?

Shoulder shrugs is bovenkant Rug.

Misschien oefening voor achterkant schouders erbij, bijvoorbeeld Bent-over side raises?

Keep it up!

GRT Friso;)

Mwa, ik heb back extensions gedaan voor m'n onderrug. je hebt trouwens gelijk dat die shrugs bij mijn rug horen te staan, ik was ze echter vergeten, zal het even aanpassen;)

Bent-over side raises doe ik wel vaker, maar aangezien het ontzettend druk was heb ik mijn schema wat moeten aanpassen. M'n side raises/deadlift/bent-over side raises zijn in het water gevallen. Vandaar een wat ander schema dan normaal.

Thanks;)

Ondanks dat ik weinig ervaren ben, vind ik je training er goed uitzien.
Zoals verwacht een overzichtelijke log. Hoop dat je dit weet te behouden.
Keep up the good work :thumbs:

no deads??? Back extension is niet echt een massabouwer lijkt me.

Wel respect dat je 2 jaar voluit bent gegaan en flink hebt gegained. Zijn maar weinigen die de eerste twee jaar volledig gemotiveerd blijven (ik inclusief).

Succes met je log:thumb:

Zo, net terug uit de gym. Vandaag waren rug en schouders aan de beurt (triceps voelde nog wat zwaar aan, die pak ik woensdag mee). Het was ontzettend druk (daarom train ik niet graag 's avonds), dus ik heb vandaag niet kunnen deadliften:sad:

no deads??? Back extension is niet echt een massabouwer lijkt me.

Wel respect dat je 2 jaar voluit bent gegaan en flink hebt gegained. Zijn maar weinigen die de eerste twee jaar volledig gemotiveerd blijven (ik inclusief).

Succes met je log:thumb:

Motivatie is belangrijk jongen, gewoon gaan;)

Thanks!

Ondanks dat ik weinig ervaren ben, vind ik je training er goed uitzien.
Zoals verwacht een overzichtelijke log. Hoop dat je dit weet te behouden.
Keep up the good work :thumbs:

Zelf train ik ook pas 2 jaar. Ook nog gewoon een beginner, eigenlijk:p Zal m'n best doen om mijn log up-to-date te houden:)

Terug
Naar boven