carbonfibre
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 58
- Lengte
- 1m66
- Massa
- 79kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe stel je dat dan voor. Die paar weken cutten drastisch je kcal inname verlagen of een beetje en dan veel extra cardio??
In de bulk ga ik tot max 18%. in de cut zak ik dan tot 12%.

t*ring jantje ik zit al jaren op 20 % whehe....nu maar eens voor het eggie begonnen om dat in eerste instantie naar 15 te brengen...maar kennelijk ben ik dan nog steeds niet "droog" getraind.....
overigens....gaat cutten (oftewel het naar beneden brengen van je vet%) altijd gepaard met gewichtsverlies? of hoeft dat niet per se....?

Er vanuitgaande dat je netjes Cut; Ja, tenzij je net zo snel gained als dat je vetmassa verliest.![]()
dat is redelijk....vervelend.....omdat ik kwa gewicht niet onder mijn psychologische grens van 80 kg wil komen, maar wel naar een bf% van 14 wil/probeer te gaan.....
dan kom ik waarschijnlijk ergens in de buurt van de 77 kg ofzo?!
****....
de reden waarom ik een lager bf% wil zijn (uiteraard standaard):
-meer zichtbare buikspieren
-meer detail rondom de spiergroepen, zodat ik iets atletischer ga ogen. (buffed en klerenkast achtig vind ik niet mooi)
Ik zou nog wel op wat lager dan dat rekenen, onder de 75.

toch raar, mn broertje is 4 cm groter, weegt iets meer dan ik (83 kg) maar heeft een bf van 12......
ik zit mooi in de val op deze manier!!!!!! OF ik ga trainen en goed eten maar houd een hoog bf OF ik ga veel cardio doen waardoor bf omlaag gaat maar ook het risico dat ik wat ielig begin te worden!![]()
toch raar, mn broertje is 4 cm groter, weegt iets meer dan ik (83 kg) maar heeft een bf van 12......
ik zit mooi in de val op deze manier!!!!!! OF ik ga trainen en goed eten maar houd een hoog bf OF ik ga veel cardio doen waardoor bf omlaag gaat maar ook het risico dat ik wat ielig begin te worden!![]()
Als je dan ielig bent ga je gewoon weer licht bulken om toch zwaarder te worden maar niet echt vetter te worden, of nu gewoon blijven bulken en dat je wat meer overhoud als je gaat cutten.
tis zo'n elektronische weegschaal....maar ja, ook al klopt die niet, dan nog geilt....eh, geldt dat voor ons allebei, ja toch!
klopt maar dat ene snap ik niet goed....bulken en toch hetzelfde bf % houden?
maar bf omlaag terwijl je je gewicht ongeveer hetzelfde houdt kan niet?
---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:36 ----------
tis zo'n elektronische weegschaal....maar ja, ook al klopt die niet, dan nog geilt....eh, geldt dat voor ons allebei, ja toch!
Ja klopt allebei. Je moet een keuze maken, ielig worden maar minder vet, of vet blijven en minder ielig.
en toch....als ik goed blijf eten, verlies ik als het goed is geen spiermassa.....je zou dus ook kunnen denken dat mn spieren dan eerder zichtbaar worden waardoor je gespierder overkomt dan voorheen....
anyway, thanks voor de feedback!