MuscleMeat

acne door voeding of creatine?

majesticzero

Cool Novice
Waardering
0
Beste leden,

Sinds eind januari ben ik gestart met een nieuwe voedingsschema.
Ik ben voor het grootste gedeelte gestopt met het eten van vlees.
Dus ik eet veel meer groente en fruit.

Ik ben rond de zelfde tijd gestart met het innemen van creatine (cellmass en no-xplode). Tevens eet ik aan het einde van de dag een bakje kwark (ook dit deed ik eerst niet).

Ik merk dat ik veel meer energie heb. Tevens is de acne op de achterkant van mn schouders aan het weg trekken.

Echter wordt het nu in mijn gezicht erger. Weet iemand waar dit door zou kunnen komen?

Hormonen ?

Ja, maar wat is de oorzaak dat het opeens zo veel erger word.

verlate pubertijd ? Of ben je ineens meer eiwit gaan eten (gezien het feit dat je vleesloos bent lijkt dat me niet, maar wellicht ben je een whey-supplement gaan gebruiken).

Kan ook iets met vitamine's van doen hebben.. Vitamine A en B hebben beide effect op talgproduktie meen ik me te herinneren.

En het kan iets van voeding zijn waar je heftig op reageert... dat moet je ook proefondervindelijk uitsluiten.

ik kreeg van kwark dikke rode puisten in me gezicht, mee gestopt en puisten waren ook weg(hoewel ze 2 weken bleven zitten). Toen ik erg veel gehakt at(halve kilo per dag) kreeg ik wederom puisten in mijn gezicht, geminderd naar 250gram en puisten ook geminderd. Nog een interessant iets is dat ik toen ik aan het cutten was ook gewoon gehakt at maar totaal geen puisten meer had. At toen veel tomaten, brinta/water, rijst, vis, gekookte kip, gegrilt gehakt, whey poeder, brocolli.

Beste leden,

Sinds eind januari ben ik gestart met een nieuwe voedingsschema.
Ik ben voor het grootste gedeelte gestopt met het eten van vlees.
Dus ik eet veel meer groente en fruit.

Ik ben rond de zelfde tijd gestart met het innemen van creatine (cellmass en no-xplode). Tevens eet ik aan het einde van de dag een bakje kwark (ook dit deed ik eerst niet).

Ik merk dat ik veel meer energie heb. Tevens is de acne op de achterkant van mn schouders aan het weg trekken.

Echter wordt het nu in mijn gezicht erger. Weet iemand waar dit door zou kunnen komen?

Wat hoop je hier mee te bereiken??
Je stelt een voedingsschemaop en schrapt de belangrijkste eiwitbronnen en begint meer fruit en groenten te eten??

Het wordt tijd om je nog wat in te lezen vrees ik.

OT: Puisten zullen wel hormonaal zijn. Minder vet eten kan ook helpen.

• Topic Starter Topic Starter
Wat hoop je hier mee te bereiken??
Je stelt een voedingsschemaop en schrapt de belangrijkste eiwitbronnen en begint meer fruit en groenten te eten??

Het wordt tijd om je nog wat in te lezen vrees ik.

OT: Puisten zullen wel hormonaal zijn. Minder vet eten kan ook helpen.

Er zijn mensen die graag wat minder vlees eten :)
En ik krijg zeer weinig vet binnen, dus daar zal het niet aan liggen.

Misschien ligt het inderdaad aan de kwark. Ik zal eens een weekje zonder doen.

Er zijn mensen die graag wat minder vlees eten :)
En ik krijg zeer weinig vet binnen, dus daar zal het niet aan liggen.

Misschien ligt het inderdaad aan de kwark. Ik zal eens een weekje zonder doen.

Heb hier zelf ook te maken mee gekregen. Ben toen naar een instituut geweest om een voedings test af te laten nemen. Daar is uit gekomen dat ik geen caffeine,varkensvlees,zure room(zit in kwark,yoghurst etc) en noodmuskaat meer mocht eten.

Dat was behoorlijk k*t om te horen en kon gelijk de lekkere broodjes achterham in de prullenbak gooien. Sinds dien vrij weinig last meer bij het vermijden van de producten en heb toen nog wat biergist tabletten,vit B5(pathantheenzuur) en zink tabletten genomen.

Succes.

maar werkte het ook?

ik kreeg van kwark dikke rode puisten in me gezicht, mee gestopt en puisten waren ook weg(hoewel ze 2 weken bleven zitten). Toen ik erg veel gehakt at(halve kilo per dag) kreeg ik wederom puisten in mijn gezicht, geminderd naar 250gram en puisten ook geminderd. Nog een interessant iets is dat ik toen ik aan het cutten was ook gewoon gehakt at maar totaal geen puisten meer had. At toen veel tomaten, brinta/water, rijst, vis, gekookte kip, gegrilt gehakt, whey poeder, brocolli.

Waar slaat dat op homo

Creatine zal het niet aan liggen lijkt mij. Ik merk zelfs dat ik minder puisten krijg als ik creatine inneem, wellicht omdat ik bijna 3 keer zoveel water drink als zonder crea..

• Topic Starter Topic Starter
Heren,

Ik heb mijn bakje kwark (500gr) gehalveerd en dit lijkt effect te hebben, langzaam aan begint het weer weg te trekken. Als alles helemaal weg is ga ik langzaam verhogen op de hoop dat mijn lichaam er aan kan wennen.

Creatine houd vocht vast, soms wel tot 2 kg.
Maar zuivel kan inderdaad puisten veroorzaken, net als varkensvlees trouwens.
Van varkensvlees kunnen ze ook nog eens maanden blijven zitten.

Ik merk ook dat in mij geval puisten en zuivel een soort van evenredig verband met elkaar hebben, maar is er ooit iets dergelijks bewezen???

ga gwn eens naar de dokter achter pilletjes zoals ik, na een week nergens geen puisten meer..

en wat voor pillen waren dat dan wel niet? Geloof niet zo vaak in dat soort dingen.

Excuus voor de topic kick maar ik wilde even melden dat er wel degelijk meerdere studies zijn die aantonen dat voeding heel sterk in verband staat met acne. Net als slaap en sporten trouwens. Beter slapen, beter eten, goed slapen, allemaal gunstig om acne te verminderen. Een van de grootste boosdoeners voor acne is MELK of andere zuivel producten. Dit komt met name door de hoeveelheid hormonen die in melk zit (ook magere melk, soms wel meer dan in halfvolle). Die hormonen zijn ook al in ons lichaam aanwezig en zijn oa verantwoordelijk voor het voorzaken van acne. Meer van dit hormoon zorgt dus voor meer acne, bij bepaalde mensen.

Japan is een mooi voorbeeld, 50 jaar terug aten zij voornamelijk nog een traditioneel Japans dieet met veel rauwe vis en groenten. In een korte tijd zijn er steeds meer westerse invloeden in het land gekomen (fastfood/melk/vlees), en is het nu in vele opzichten te vergelijken met Amerika. Meer overgewicht en ja, ook veel meer acne dan 50 jaar terug.

http://www.amazon.com/Clear-Skin-Di...=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1239397180&sr=8-1
In dit boek staan veel wetenschappelijk studies en de uitkomsten daarvan gerelateerd tot acne. Ook wordt er verklaard waarom twee bepaalde studies, die aantonen dat voeding en acne geen verband hebben (alleen getest met chocolade trouwens), niet als een goede studie beschouwd mogen worden omdat het onprofessioneel en onzorgvuldig is aangepakt (en tevens uit het jaar 1960 stamt). Vele dermatologen gaan jammer genoeg alleen op deze studies uit, dan wel hun eigen opleidingsinstituten die het ze zo geleerd hebben.

Persoonlijk ben ik gestopt met melk drinken, en merk ik een heel groot verschil. Probeer het voor jezelf een maandje ofzo en kijk of je verschil ziet.

Koop zink + biergist pillen, dat werkte wel voor mij. Het beste is zink in capsule vorm maar dat is wel duurder dan gewone pilvorm, en dat dan direct na training. En de biergist pillen gewoon tijdens iedere maaltijd. Probeer het een paar weken, en kijk of het werkt. Meningen verschillen nog al hierover, maar bij werkte het in ieder geval aardig goed toen ik creatine gebruikte en eiwitten shakes.

Terug
Naar boven