Fitness Seller

Adidas Powerlift

Mijn Nike Savaleos zijn binnen, maat 45...............ik heb normaalgesproken Nike Air Max ook maat 45, zit perfect. Alleen deze Savaleos maat 45 zit bijzonder krap.....denk dat ik een half maatje groter moet hebben, jammer man.....

Dat wordt dus squatten op sokken straks......
Ik kan niet voelen wat jij voelt, maar volgens mij moeten lifters ook niet te ruim zitten. Aangezien je "bijzonder krap" schrijft zal het wel echt te klein zijn.

• Like
Waarderingen: K82
Ja, ik vind het wel fijn dat ze strak zitten maar dit is echt net iets te strak, mijn tenen zitten ook bijna tegen de voorkant van de schoen daar waar je normaal met een schoen wel iets ruimte zou moeten hebben. Ik las net dat de Nike Savaleos een halve maat grote gekocht dient te worden voor een ideale pasvorm......beetje jammer dat ik dit nu pas lees. Is namelijk wel een mooie schoen met een donders stabiele zool.....ik ga ze ruilen.

Mijn Nike Savaleos zijn binnen, maat 45...............ik heb normaalgesproken Nike Air Max ook maat 45, zit perfect. Alleen deze Savaleos maat 45 zit bijzonder krap.....denk dat ik een half maatje groter moet hebben, jammer man.....

Dat wordt dus squatten op sokken straks......
Ga je toch eerder barefoot dan je dacht ; )

Nou, op dit moment aan 't squatten op sokken, voelt goed, stabieler voor mijn gevoel.

Kan ook komen door extreem mooie sokken...
17056804375824184297400879725927.jpg

Altijd wel iets met de maatvoering van Nike. (of geen size guide nagekeken?)

• Like
Altijd wel iets met de maatvoering van Nike. (of geen size guide nagekeken?)
Ik ging er van uit dat maar 45 gewoon maar 45 is.....komt wel goed. Half maatje groter gaat goed zitten en tot die tijd op sokken squatten.... Bevalt trouwens prima.

• Haha
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag voor het eerst op de Reebok Lifter PR III getraind. Wat viel me op, de leest is iets smaller dan de Adidas Powerlift 3, maar met maat 43 is de Reebok wat langer dan de 43 2/3 Adidas, dus al met al past hij prima. De buitenzool is daarentegen wat breder, zeker bij de bal van de voet. De Reebok rolt wat spoeler af waardoor je er nog normaler mee kunt lopen, maar heeft meer zijdelingse steun, ter hoogte van de hiel en de bal van je voet zit een hard plastic schaal. Ik vind dat wel prettig en het lijkt erop dat het mij iets helpt om bij squats minder “knee cave in” te hebben omdat de binnenkant van mijn voorvoet beter ondersteund wordt. Wel voelt de hiel iets zachter en de verhoging marginaal iets minder.

Ik zou haast zeggen dat de Reebok Lifter PR III een iets meer allround schoen is dan de Adidas Powerlift 3 en dat maakt het eigenlijk de betere keuze want als je echt een squat / oly schoen zoekt is dat Adidas eigenlijk ook niet wat je wilt.

Ik zou haast zeggen dat de Reebok Lifter PR III een iets meer allround schoen is dan de Adidas Powerlift 3 en dat maakt het eigenlijk de betere keuze want als je echt een squat / oly schoen zoekt is dat Adidas eigenlijk ook niet wat je wilt.
Ik dacht dat de Adidas Powerlift 3 juist "de squatschoen" van Adidas was. En tevens, net als de Lifter PR en de Sol... (van Nike) het instapmodel?

Blijkbaar bevalt het model en de support van de Lifter PR jou beter, goede keuze geweest!

Ik dacht dat de Adidas Powerlift 3 juist "de squatschoen" van Adidas was. En tevens, net als de Lifter PR en de Sol... (van Nike) het instapmodel?

Blijkbaar bevalt het model en de support van de Lifter PR jou beter, goede keuze geweest!
Wat zijn nu echt squat schoenen? Ik bedoel dat imo de Lifter PR de betere allround schoen is en als je een meer squat specifieke schoen wilt hebben je de Powerlift waarschijnlijk moet laten voor wat het is beter kunt kiezen voor een Adipower of Romaleos oid.

Wat zijn nu echt squat schoenen? Ik bedoel dat imo de Lifter PR de betere allround schoen is en als je een meer squat specifieke schoen wilt hebben je de Powerlift waarschijnlijk moet laten voor wat het is beter kunt kiezen voor een Adipower of Romaleos oid.
Wat ik eigenlijk bedoelde was dat PL'ers en andere lowbar squatters veelal squatten met een lichte of geen verhoging, meer hebben ze niet nodig. Daarnaast zijn voor beginnende lifters de door mij genoemde schoenen het instapmodel.

Voor veel highbar squatters en/of mensen met mindere mobiliteit zijn de door jou genoemde, maar vergeet de Legacy Lifter (Reebok) niet waarschijnlijk de betere vatiant.

Wat ik eigenlijk bedoelde was dat PL'ers en andere lowbar squatters veelal squatten met een lichte of geen verhoging, meer hebben ze niet nodig. Daarnaast zijn voor beginnende lifters de door mij genoemde schoenen het instapmodel.
Dan is het enige voordeel van de Powerlift imo de iets hardere zool.

Conclusie: De Reebok Lifter PR 3 is een goede allrounder (?)

Intradasting :thinking:

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met deze? Nu we het toch over Reetbok hebben. Wel duurder dan de PR 3.
Heeft ook grotere heel drop.

Ik heb (zeer beperkte) ervaring met de LL2, zit en bevalt mij prima. Zo ongeveer alle recensies zeggen dat het pompsysteem meer een gimmick dan een functie is.

Net als de Powerlift en de Adipower, de Sava.. en de Romaleos is dit van Reebok het lagere of instapmodel en de premium lifter.

Laatst bewerkt:
Conclusie: De Reebok Lifter PR 3 is een goede allrounder (?)

Intradasting :thinking:
Ja, ik heb er nu twee keer op getraind en heb best wat kleine kritiek puntjes waarop ik de Powerlift 3 beter vind, maar overall vind ik de Reebok toch beter en dat heeft denk ik vooral met de zool te maken.

Laatst bewerkt:
Over het woud aan Nano's gesproken, was er ook een review die dat helemaal uit elkaar trok.

Reden: Link teruggevonden
Laatst bewerkt:
Voor iedereen die hoge lifters overweegt zou ik ook deze in overweging willen geven, zoals hier gedragen door de Italiaanse gewichthefster Gulia Miserendino.

Tegenwoordig een stuk makkelijker verkrijgbaar dan toen ik lifters wilde en ze zijn ook vaak verkrijgbaar bij evenementen en speciale trainingen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven