AndroidHealthClinic

Advies cutten/onderhoud eten

massai1981

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
92kg
Beste Bb`ers,

Ik ben al een tijdje met afvallen bezig en wil dit nu om gaan zetten in cutten.
Dus ik wil niet meer koste wat het kost kilo`s kwijtraken maar alleen mijn vetpercentage verlagen met spierbehoud.
Mijn stats: 1.81m, 92kg, vetpercentage is 23%. Ik eet nu gemiddeld 1880kcal.
Vaak, zeker op dagen dat ik sport, kom ik wel rond de 2000 kcal (soms ietsje meer) juist als ik dit een paar dagen heb merk ik dat mijn lichaam daar perfect op reageert en dat ik afval.
De weken dat ik wel sport maar soms nog niet eens aan de 1880 kcal zit dan val ik juist niet af.
Mijn onderhoud is rond de 3000 kcal. Ik doe 4 keer per week aan krachttraining en 2 keer per week cardio. Voor mijn cutten zal ik deze eigenlijk 2500 kcal moeten eten.

Is het gewoon niet dat ik te ver onder mijn onderhoud zit en dat mijn lichaam daardoor gaat protesteren?
Moet ik gewoon op een `clean` manier minimaal aan mijn onderhoud komen?

Beste,

Onderhoud van 3000kcal is wel heel hoog!?
Welke formule heb je gebruikt?

Gebruik anders even de zoekfunctie om even opnieuw je onderhoud uit te rekenen.

• Topic Starter Topic Starter
Beste,

Onderhoud van 3000kcal is wel heel hoog!?
Welke formule heb je gebruikt?

Gebruik anders even de zoekfunctie om even opnieuw je onderhoud uit te rekenen.

Verschillende formules gebruikt die rondgaan op het web. Kom iedere keer boven de 3000 uit.
Heb je een tip voor me?

Kcals omhoog (rond de 2500)
Eiwitten op 200-250
vet rond de 75
rest kh.

Kijk dit een weekje aan, geen gewicht verlies?----> kcals 200 naar beneden (minder KH) of cardio omhoog. Wat jij wilt.

vp is hoog... maar 2500 eten weet niet of dat nodig is. zit zelf op restdays 2600 kcal en 2800 op niet restdays. Is een lichte cut omdat ik niks extreems wil doen. Men onderhoud is 2950 kcal. En ik merk dat ik niet bijkom of afval maar dat men lichaam steviger en minder vet is. Dus ik houd dat lichtjes aan totdat ik 12-15 % ben geraakt en dan ga ik lichtjes boven onderhoud eten.

Mijn doel is toch tegen eind oktober dat te behalen... als ik er niet geraak dan ga ik wat harder cutten. Train nu ook gewoonweg harder laatste dagen. xD

Ik heb met 95 kilo 18% vet en 1.91 een onderhoud van om en nabij de 2800, denk dat je t iets omlaag bij moet stellen idd. op 2100~ zou je in principe prima moeten afvallen.

Ik zit zelf op 1800 kcal tijdens cut en ben 68 kg.. wat jij doet is een crash dieet.. zeg maar dag tegen je spieren.

Ik heb met 95 kilo 18% vet en 1.91 een onderhoud van om en nabij de 2800, denk dat je t iets omlaag bij moet stellen idd. op 2100~ zou je in principe prima moeten afvallen.

Als je heel de dag op de bank ligt en niet eens beweegt om een toiletbezoek te doen zou ik idd op de 2100 gaan zitten.
Ben zelf 1.92, 91kg met 12% en cut op 2600. Op cardio dagen eet ik 2800. Hiermee val ík 0,5kg per week af.
Zou als ik jou was niet meer dan 500kcal te kort gaan, dus op 2500 gaan zitten, aangezien je ook al cardio erbij doet.

Terug
Naar boven