Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Pff, dramatische wedstrijd, snap er totaal niks van. Zodra Ajax ook maar een beetje aan zet zijn ze gelijk veel beter en gevaarlijk, maar dat doen ze een aantal keer en voor de rest is het k*t. Die 2-0, wat was Blind aan het doen daar?! Die blijft gewoon rustig er naast lopen, kan net zo goed langs de zijlijn gaan zitten!

Wat een ellende weer.

Vermeer
VD Wiel Alderweireld Vertonghen Boilesen
Eriksen Anita Janssen
Sulejmani Sightorsson Boerrigter

Lachend kampioen.

Het is te hopen voor Twente dat Ruiz blijft en daarbij is Heerenveen natuurlijk erg zwak achterin. De komende week zal het nog spannend worden op de transfermarkt.

het word tijd dat dit waardeloze systeem eens word aangepakt
jullie moeten toch ook niet aan denken dat eind augustus bijv vertongen + vd wiel weggaan - heereveen is idd leuk voorin

het word tijd dat dit waardeloze systeem eens word aangepakt
jullie moeten toch ook niet aan denken dat eind augustus bijv vertongen + vd wiel weggaan - heereveen is idd leuk voorin

Ja precies. In de 1e helft kwam het meeste gevaar notabene van Vd Wiel. Maar Ajax zal wel meer punten gaan verspelen als Anita niet als controleur wordt opgesteld. Ja Feyenoord moet daar zonder al te veel moeite van kunnen winnen volgende week.

Frank is he-le-maal de weg kwijt. Echt onbegrijpelijk wat hij allemaal aan t doen is.

Echt iedereen heeft ondertussen door wat de ideale opstelling is maar Frank ziet het niet...

Ik zat vanmiddag in de Koel en Ajax verbaasde me inderdaad. Het was heel duidelijk te zien dat zij met een instelling gekomen waren van ''gaan we 5 of 6x scoren?''
VVV had vanmiddag (voor de verandering) geen zin om daaraan mee te werken. Blind werd binnenste buiten gespeeld door Mousa op rechts.
Theo Jansen ook afwezig (behalve de goal)

Uitslag was terecht uiteindelijk en inderdaad met Anita is Ajax veel dreigender.

knap van vvv - gevoelsmatig had ik gisterenavond al het idee dat ik de nieuwe kampioen aan het werk zag - de twente-trein haperde niet

De Twente-trein? :roflol: 4 Blinde, lange ballen naar voren en het was 4x raak. Ik ben nog niet onder de indruk van het spel van Twente.

Over VVV - Ajax wil ik eigenlijk niet eens veel zeggen. De Boer zei na afloop dat hij hoopte dat de spelers hun lesje hadden geleerd. Ik hoop dat de Boer zijn lesje heeft geleerd, al is dat tegen beter weten in.

Vanaf het moment dat de wedstrijd begon wist ik gewoon dat het k*t zou gaan en dat Blind zou worden weggespeeld.
Bij die 2e goal van Musa blijft ie maar naar achter lopen, als Musa niet geschoten had was die volgens mij zo naar achter de goal ingelopen.. Keertje uitstappen zou niet verkeerd zijn.
Janssen moet niet als controleur spelen, maar juist wat aanvallender.. dan kan je Anita erin zetten in plaats van De Jong want die heb ik ook niet gezien.
Maarja Blind moet erin vanwege zijn naam natuurlijk.

Ajax begon vandaag met de verkeerde enb te makkelijke instelling naar venlo. blind en de jong hadden vandaag beter niet kunnen starten. blind deed het leuk als centrale verdediger tijdelijk voor vertongen maar op de flanke is het echt slecht. en de jong is dit hele seizoen ook al redelijk onzichtbaar. volgende week weer de drie punten thuis houden:)

De Twente-trein? :roflol: 4 Blinde, lange ballen naar voren en het was 4x raak. Ik ben nog niet onder de indruk van het spel van Twente.

Over VVV - Ajax wil ik eigenlijk niet eens veel zeggen. De Boer zei na afloop dat hij hoopte dat de spelers hun lesje hadden geleerd. Ik hoop dat de Boer zijn lesje heeft geleerd, al is dat tegen beter weten in.

kan je nagaan Rock , als ze met deze simpele maar doeltreffende manier van spelen er 5 maken , is twente dan nog wel te verslaan als ze aan de hand van co - adriaans voetbal gaan spelen :D be where

Bizot schijnt het bij Cambuur echt fantastisch te doen. Probleem bij Ajax is dat je altijd (bewust of onbewust) wordt vergeleken met wereldtoppers als Stekelenburg en vd Sar. En dat betekent dat je al snel afgezeken wordt, terwijl je een hele degelijke doelman bent zoals bijvoorbeeld Vermeer.

Er zijn helemaal geen keepersproblemen. Eigenlijk zijn er helemaal geen problemen. Alleen een linksback en Frank de Boer, die bij het invullen van het wedstrijdsheet dronken is.

---------- Post toegevoegd Tue 23 Aug 2011 om 13:22 ----------

Bekijk even de 3-0.

http://www.youtube.com/watch?v=6ECmnsx50WM

De pass van Brama was prima bij de 1-0, maar de manier waarop Heerenveen verdedigt is echt Jupiler League niveau. Hoeveel van de goals waren uitgespeelde kansen? Volgens mij 1, de goal van Janssen. Leg de twee wedstrijden van Heerenveen naast elkaar, die tegen Twente en die tegen Ajax, en je ziet direct het verschil in veldspel.

Feit blijft dat wedstrijden tegen Heerenveen gewoon helemaal niets betekenen, omdat ze op het moment even slecht als een Excelsior spelen.

Bekijk even de 3-0.

De pass van Brama was prima bij de 1-0, maar de manier waarop Heerenveen verdedigt is echt Jupiler League niveau. Hoeveel van de goals waren uitgespeelde kansen? Volgens mij 1, de goal van Janssen. Leg de twee wedstrijden van Heerenveen naast elkaar, die tegen Twente en die tegen Ajax, en je ziet direct het verschil in veldspel.

Net alsof het uitmaakt hoe je de doelpunten maakt :p Je had het over 4 blinde, lange ballen naar voren en dat was zeker niet het geval. Daar ging het mij om.

Feit blijft dat wedstrijden tegen Heerenveen gewoon helemaal niets betekenen, omdat ze op het moment even slecht als een Excelsior spelen.

+1 Beide wedstrijden waren niet echt een graadmeter.

Net alsof het uitmaakt hoe je de doelpunten maakt :p Je had het over 4 blinde, lange ballen naar voren en dat was zeker niet het geval. Daar ging het mij om.

Ik heb het over het veldspel van Twente. Dan maakt het zeker wel uit hoe je de doelpunten maakt. Ajax heeft ook weinig uitgespeelde kansen gecreëerd, maar het veldspel en de opbouw is wel compleet anders.

Pot 1
Manchester United, Barcelona, Chelsea, Bayern München, Arsenal, Real Madrid, FC Porto, Internazionale.

Pot 2
AC Milan, Olympique Lyon, Shakhtar Donetsk, Valencia, Benfica, Villarreal, CSKA Moskou, Olympique Marseille.

Pot 3
Zenit St. Petersburg, AJAX, Bayer Leverkusen, Olympiakos Piraeus, Manchester City, Lille, Basel, BATE Borisov.

Pot 4
Borussia Dortmund, Napoli, Dinamo Zagreb, APOEL Nicosia, Trabzonspor, Racing Genk, Viktoria Plzen, Otelul Galati.

Waar hopen we op?

Ik hoop:
Porto, Marseille, Otelul

Dan is er zeker nog een kans om 2e te worden in deze groep

Mooiste Affiche zou zijn:
Man utd, Valencia, Genk

Maar we zullen vast wel zoiets loten:
Arsenal, Shaktar, Dortmund/Napoli(Zou een kansloos verhaal betekenen haha)

Shaktar en Napoli KAN Ajax wel hebben

Shaktar en Napoli KAN Ajax wel hebben

Denk het niet. Dat dachten veel mensen ook over Benfica van Twente.
Ajax heeft het traditioneel moeilijk tegen Oostblokkers. Ze hebben beren van verdedigers achterin en voorin hebben ze paar heel erg technische Brazilianen lopen. Dan kom je aan met je Daley Blind, Eriksen, Siem De Jong en Janssen op het middenveld. Kansloos verhaal wordt het. Shaktar heeft vorig jaar Arsenal helemaal van de mat gespeeld.

Napoli met Cavani, Lavezzi en Hamsik voorin wordt ook een lastig verhaal, maar Ajax zou thuis moeten kunnen winnen.

Verdomme. Weer Madrid. En Lyon is ook niet ideaal.

Lyon is gelukkig niet meer zo sterk als voorgaande jaren. Een derde plek moet zeker haalbaar zijn. Hopelijk ook een tweede met wat geluk.

Wel hopen dat Real Madrid rustig aan doet :o

Terug
Naar boven