Fitness Seller

AFCA Ajax topic

**** dat was een snelle omschakeling bij de 1-0. En die 2-0... waarom laten ze hem zo schieten, het is verdomme geen houterige middenvelder van VVV ofzo.

Maarja, vorig jaar hadden ze nu al 4x zoveel kansen gehad (Real) dus wat dat betreft gaat het beter. Denk alleen dat de uitslag wel hoger uitvalt, maar dat komt puur door meer scherpte bij Real... Vorig jaar miste ze allemaal kansen net zoals Benzema in de eerste helft.

Als Ajax de kansen nou eens benut... Nu ben je weer het lachertje van Europa...

Als Ajax de kansen nou eens benut... Nu ben je weer het lachertje van Europa...

je ziet duidelijk dat real problemen heeft om zich te concentreren op wedstrijden zoals deze waar er ze van uit gaan dat ze die makkelijk winnen - dat heeft ajax toch ook als ze tegen noordwijk spelen

Mee eens... Maar van Ajax zijde zou je toch wel wat meer strijd en passie verwachten. Er is niemand die even de toon zet door hard een duel in te gaan ofzo... Ik heb Vertonghen, Alderweireld en Vermeer heel knullig balverlies zien lijden alsof je tegen Noordwijk speelt. Ik snap niet waarom dat niet eens omgezet kan worden in 100% scherpte zeker niet tegen zo'n tegenstander.

Mee eens... Maar van Ajax zijde zou je toch wel wat meer strijd en passie verwachten. Er is niemand die even de toon zet door hard een duel in te gaan ofzo... Ik heb Vertonghen, Alderweireld en Vermeer heel knullig balverlies zien lijden alsof je tegen Noordwijk speelt. Ik snap niet waarom dat niet eens omgezet kan worden in 100% scherpte zeker niet tegen zo'n tegenstander.

Dat is 1 manier om het te bekijken, echter doe je Real dan tekort. De vergelijking met Noordwijk blijft gewoon staan mits is Ajax het Noordwijk is.

Real Madrid werd gewoon weggespeeld grote delen van de eerste helft. Dat Real Madrid niet voluit speelde (tot de 3-0) is gewoon gelul.

Ik was onder de indruk van Ajax in ieder geval. En wanneer je druk zet op de verdediging van Real Madrid valt meteen op wat een slechte voetballers het zijn.

anita en vertongen zijn gemaakte verdedigers - niet slecht maar ze missen de meedogenloosheid van echte verdedigers - op dit niveau en dan dekken op 2 a 3 meter ben je kansloos

Real Madrid werd gewoon weggespeeld grote delen van de eerste helft. Dat Real Madrid niet voluit speelde (tot de 3-0) is gewoon gelul.

Ik was onder de indruk van Ajax in ieder geval. En wanneer je druk zet op de verdediging van Real Madrid valt meteen op wat een slechte voetballers het zijn.

:roflol:

Op de eerste 10 min na had ajax jammer genoeg niks in te brengen. Real liet ajax het spel maken om vervolgens na een individuele fout hard toe te slaan. Geen schande natuurlijk tegen dit Real. Vind Ajax alleen de laatste tijd echt zwak verdedigen btw. waar dat aan licht is mij een raadsel, vorig jaar was dit toch een van de sterke punten.

:roflol:

Op de eerste 10 min na had ajax jammer genoeg niks in te brengen. Real liet ajax het spel maken om vervolgens na een individuele fout hard toe te slaan. Geen schande natuurlijk tegen dit Real. Vind Ajax alleen de laatste tijd echt zwak verdedigen btw. waar dat aan licht is mij een raadsel, vorig jaar was dit toch een van de sterke punten.

En toch had Ajax meer balbezit, meer kansen en veel meer corners... Dat Ronaldo veel beter is dan Boerrigter wist iedereen al. Maar als team speelde Ajax beter. Elke keer als Ajax vroeg druk zette op Real kregen ze het moeilijk en verloren ze de bal. Slechte voetballers zoals Arbeloa, Carvalho en in mindere mate Ramos, Varane, Alonso en Khedira moet je fouten laten maken. En dat doe je door vroeg druk te zetten. Dat heeft Ajax in ieder geval goed gedaan, alleen ze kunnen het nog niet de hele wedstrijd volhouden en de spelers zijn (nog) niet goed genoeg om de kansen en mogelijkheden om te zetten in doelpunten. Maar de filosofie, de basis, kwam tot uiting in de wedstrijd. In tegenstelling tot vorig jaar toen de spelers met geen idee op het veld stonden.

In de verdediging vind ik Vertonghen onder zijn kunnen presteren vooral. Hij is bang om druk te zetten, en vooruit en snel te spelen. Staat te vaak te ver terug op eigen helft en loopt te veel achteruit zonder in te grijpen. Van der Wiel was niet erg goed maar er is geen back ter wereld die het tegen Ronaldo niet moeilijk heeft. En daarnaast is het middenveld en vooral Janssen verdedigend niet erg sterk. Als je Anita in de punt naar achter zet, of zelfs Enoh, dan wordt je ook minder vaak verrast door inlopende mensen.

En toch had Ajax meer balbezit, meer kansen en veel meer corners... Dat Ronaldo veel beter is dan Boerrigter wist iedereen al. Maar als team speelde Ajax beter. Elke keer als Ajax vroeg druk zette op Real kregen ze het moeilijk en verloren ze de bal. Slechte voetballers zoals Arbeloa, Carvalho en in mindere mate Ramos, Varane, Alonso en Khedira moet je fouten laten maken. En dat doe je door vroeg druk te zetten. Dat heeft Ajax in ieder geval goed gedaan, alleen ze kunnen het nog niet de hele wedstrijd volhouden en de spelers zijn (nog) niet goed genoeg om de kansen en mogelijkheden om te zetten in doelpunten. Maar de filosofie, de basis, kwam tot uiting in de wedstrijd. In tegenstelling tot vorig jaar toen de spelers met geen idee op het veld stonden.

In de verdediging vind ik Vertonghen onder zijn kunnen presteren vooral. Hij is bang om druk te zetten, en vooruit en snel te spelen. Staat te vaak te ver terug op eigen helft en loopt te veel achteruit zonder in te grijpen. Van der Wiel was niet erg goed maar er is geen back ter wereld die het tegen Ronaldo niet moeilijk heeft. En daarnaast is het middenveld en vooral Janssen verdedigend niet erg sterk. Als je Anita in de punt naar achter zet, of zelfs Enoh, dan wordt je ook minder vaak verrast door inlopende mensen.

Eens. Ajax moet nog een stap maken om zich te kunnen meten met de subtop van Europa (Benfica, Lyon, Tottenham etc.). Vooral op het gebied van medogenloosheid. Zowel aanvallend als verdedigend. Teams als Man United, Chelsea, Barcelona, Bayern en Real zijn echt nog mijlenver weg.

Overigens is het nu toch wel duidelijk. Of Janssen eruit, of Siem eruit. Maar met alle drie spelen gaat gewoon niet. Wat mij betreft mag nutteloze Siem eruit.

Het kwaliteitsverschil is op alle fronten veel te groot. Het enige waar je als Nederlandse topclub op mag hopen is dat zo'n tegenstander een offday heeft. Normaal gesproken stap je ook dan verliezend van het veld. Dat is geen schande hoor, gezien het kwaliteitsverschil en de begroting. Ajax speelde leuk het eerste kwartier, maar om nou te zeggen dat Real werd weggespeeld.... Voor mijn gevoel moest Real nog wakker worden.

Eens. Ajax moet nog een stap maken om zich te kunnen meten met de subtop van Europa (Benfica, Lyon, Tottenham etc.). Vooral op het gebied van medogenloosheid. Zowel aanvallend als verdedigend. Teams als Man United, Chelsea, Barcelona, Bayern en Real zijn echt nog mijlenver weg.

niet alleen in de ned top ook in andere competitie's - barcelona speelde vorige week milan van de mat ondanks de 2-2 - er onstaat onderhand een soort superliga in het championsleage gebeuren

Ik las vandaag dat er een nieuw onderdeel op De Toekomst komt waarbij specifieke apparatuur voor looptraining aan wordt gelegd en waar tevens een kunstmatige heuvel komt voor hillsprints, met traptreden in verschillende hoogten. Wederom dus vernieuwing op De Toekomst.

Dat is 1 manier om het te bekijken, echter doe je Real dan tekort. De vergelijking met Noordwijk blijft gewoon staan mits is Ajax het Noordwijk is.
Real is natuurlijk een hele goede ploeg en sowieso met meer kwaliteit dan Ajax. Maar ik vind het zo triest om te zien dat je zo moedeloos ten onder gaat terwijl clubs als Basel 3-3 op Old Trafford spelen en Real uit in Zagreb met moeite een 0-1 heeft weggesleept. Nu weet ik dat er in Zagreb een andere sfeer hangt maartoch...
Tis niet alsof je strijdend ten onder bent gegaan.

Real is natuurlijk een hele goede ploeg en sowieso met meer kwaliteit dan Ajax. Maar ik vind het zo triest om te zien dat je zo moedeloos ten onder gaat terwijl clubs als Basel 3-3 op Old Trafford spelen en Real uit in Zagreb met moeite een 0-1 heeft weggesleept. Nu weet ik dat er in Zagreb een andere sfeer hangt maartoch...
Tis niet alsof je strijdend ten onder bent gegaan.

Nou, dit vind ik overdreven. Het is niet zo dat Ajax 90 minuten lang onder druk heeft gestaan en met 11 man voor de goal ballen weg heeft moeten koppen. Ajax had meer balbezit en speelde, toen het consequent druk ging zetten ook echt wel leuk. Probleem is alleen dat je dan tegen een counter aan kunt lopen. En die zijn bij Real gewoon dodelijk.

Als Ajax net als Zagreb als een handbalteam voor de goal gaat hangen, heeft Madrid het ook moeilijk.

Ik moest trouwens lachen toen er weer zo'n belachelijke korte corner werd genomen en er een counter voor Real volgde. Precies de reden waarom die zogenaamde korte corners zijn geïntroduceerd :roflol:

Wat een drama was 't weer vandaag.

Vind Vermeer wel echt fantastisch keepen. Op wat slechte uittrappen na dan.

Ja wat een goede keeper is dat die Vermeer. 8 wedstrijden gespeeld en 11 goals tegen, ben heel erg benieuwd waar de teller op staat na 34 wedstrijden.:)

Vermeer doet het niet slecht... die tegen goals kan je niet alleen hem aanrekenen.

Terug
Naar boven