Fitness Seller

AFCA Ajax topic

05 oktober 2011
Sigthorsson komt voor de winterstop niet meer in actie
AMSTERDAM - Ajax moet het de komende maanden zonder Kolbeinn Sigthorsson stellen. De spits blijkt een 'vermoeidheidsbreuk' in de rechterenkel te hebben.

Dat meldt Ajax op de eigen website. Sigthorsson zal voor de winterstop niet meer in actie komen.

Hij werd zondag in het met 1-0 verloren duel bij FC Groningen al na negentien minuten vervangen door Dmitri Boelikin.

Sigthorsson was al langer niet geheel fit, maar startte wel telkens in de basiself. Onderzoek wees nu uit dat er sprake is van de 'vermoeidheidsbreuk'.

In de topper tegen AZ op 15 oktober moet Ajax het mogelijk ook al zonder Toby Alderweireld doen. De verdediger kampt eveneens met klachten aan de rechterenkel en moet even rust houden. Gregory van der Wiel is na zijn rode kaart tegen Groningen voor de wedstrijd tegen AZ geschorst.

Ben erg benieuwd hoe De Boer dit verder oppakt.
Ik ga er vanuit dat Dmitri speelt en niet Siem.

@ The Rock

Ik ben het op zo'n beetje alle gebieden met je eens. Ook met je punt dat Ajax zou moeten spelen met een middenveld van Janssen, Eriksen en Anita. De Jong is echt een speler waarvan ik nooit heb begrepen waarom hij recht tot spelen heeft. Zijn inbreng is miniem want hij is hele wedstrijden onzichtbaar en qua techniek en snelheid komt hij nergens in de buurt van een volwaardig Ajax-speler. Met De Jong begin je elke wedstrijd al met een man minder. Eriksen, Janssen en Anita lijkt me daarom met de huidige spelers de beste optie, maar eigenlijk vind ik ook Anita niet goed genoeg voor Ajax. Fysiek stelt het niks voor, hij wordt door alles en iedereen opzij gezet als hij ze al bij kan houden want ook zijn snelheid is beperkt. Daarnaast vind ik hem totaal niet rustig aan de bal. Zodra hij de bal krijgt zie je hem allerlei paniekerige bewegingen maken en straalt hij niks van rust of enige blijk van overzicht uit. Technisch vind ik hem aardig, maar ik heb toch echt mijn twijfels bij Anita als Ajax-waardige speler. Aan de andere kant heeft hij weinig tot geen kansen gehad om zich echt te laten gelden op de positie van centrale middenvelder en zoals gezegd acht ik een middenveld met hem, janssen en Eriksen op dit moment de beste optie.

Overigens mag ondertussen ook wel duidelijk zijn dat Van der Wiel echt het grootste drama van Ajax is van de afgelopen seizoenen. Het is dat zowel Ajax als Oranje gebrek heeft aan een alternatief, anders had deze jongen zich toch nooit meer op dit niveau mogen vertonen. Hij is zelfstandig verantwoordelijk voor minimaal de helft van de tegendoelpunten van dit seizoen, terwijl hij nog altijd met de arrogantie speelt of is hij de beste back ter wereld. Balverlies is bij hem gegarandeerd, directe tegenstanders laat hij gerust uit zijn dekking lopen en in beide gevallen leidt het altijd tot een uitermate domme overtreding waarmee hij zijn ploeg altijd nog verder weet te benadelen. Ik hoop echt dat hier ooit nog een fatsoenlijke vervanger voor te vinden valt.

Het wegvallen van Sigthorson en Alderweireld zal Ajax de komende tijd ook niet ten goede komen vrees ik. Ooijer en Bulikyn zijn leuke reserves, maar geen waardige vervangers.

Anita is een van de snelste spelers in de selectie. Geen inzicht? Ik wil Janssen dit wel eens zien doen dan... http://1.bp.blogspot.com/-BhjYf9gRE6o/TdaSpAfmn2I/AAAAAAAAAdU/onJ3zknPWVk/s1600/Ajax+-+Twente.gif

Het gezeik op Van der Wiel (niet alleen van jou) kan ik ook niet begrijpen.

Ben erg benieuwd hoe De Boer dit verder oppakt.
Ik ga er vanuit dat Dmitri speelt en niet Siem.

Daar ben ik ook bang voor inderdaad. Verder zal Janssen gewoon in de punt naar achteren blijven spelen. Frank vergeleek hem zelfs met Xabi Alonso, niet realiserende dat hij in een ander systeem speelt en compleet door de mand zou vallen als hij de enige verdedigend middenvelder was.

Frank is een typisch geval van "heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt"

Laatst bewerkt:
Anita is een van de snelste spelers in de selectie. Geen inzicht? Ik wil Janssen dit wel eens zien doen dan... http://1.bp.blogspot.com/-BhjYf9gRE6o/TdaSpAfmn2I/AAAAAAAAAdU/onJ3zknPWVk/s1600/Ajax+-+Twente.gif

Het gezeik op Van der Wiel (niet alleen van jou) kan ik ook niet begrijpen.

Daar ben ik ook bang voor inderdaad. Verder zal Janssen gewoon in de punt naar achteren blijven spelen. Frank vergeleek hem zelfs met Xabi Alonso, niet realiserende dat hij in een ander systeem speelt en compleet door de mand zou vallen als hij de enige verdedigend middenvelder was.

Frank is een typisch geval van "heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt"

In zijn positie als linksback zie je dat Anita toch echt wel snelheid mist, dan wel de slimheid om het gebrek aan snelheid te compenseren. Dat filmpje is een leuk voorbeeld, maar hier hadden hij en zijn medespelers nog vrij veel ruimte. Het is met name als de ruimtes kleiner worden, dat hij paniekerig overkomt. Ik geef hem een oprechte kans in de positie als centrale verdedigende middenvelder, maar hij heeft mij tot nu toe nog niet overtuigd een toegevoegde waarde te zijn op het niveau van Ajax.

Ik begrijp niet dat mensen Van der Wiel zo lang het hand boven het hoofd blijven houden. Wedstrijd na wedstrijd laat hij zien zowel verdedigend als aanvallend te falen. Hij is vaak degene die veel ruimte krijgt op de rechterkant en van wie de voorzet moet komen, zijn voorzet is echter dramatisch en dat wordt bevestigd door het geringe aantal assists dat hij geeft. Daar komt bij dat hij zijn mannetje wel gauw eens wil passeren, niet beseffende dat hij daarmee enorme countermogelijkheden weggeeft. Tel daar het eerder genoemde laten lopen van directe tegenstanders en het maken van domme overtredingen bij op, dan ben je naar mijn idee gauw klaar. Het vinden van een vervanger is echter een probleem.

Janssen kan in tegenstelling tot Anita, zelfs niet opbouwen op eigen helft. Daarnaast is Anita ook in de kleine ruimte beter dan Janssen. Anita was de belangrijkste spil in het team dat vorig seizoen kampioen werd. Naar mijn mening heeft hij zich meer dan bewezen. Onbegrijpelijk dat Frank het niet ziet.

Raar dat je vind dat Anita snelheid mist terwijl er weinig spelers sneller zijn dan hij... kijk @0:50

http://www.youtube.com/watch?v=mGbvyfroGFE&feature=player_detailpage#t=50s

Ik ben niet van mening dat Van der Wiel het slechter doet dan de rest van de verdediging. En al lang niet zo slecht als het middenveld. Als je regelmatig tegen 2 spelers speelt omdat Janssen en De Jong niet meeverdedigen dan krijg je het altijd moeilijk. Zelfs Alves, of een andere goede rechts back, zou het dan moeilijk krijgen.

Laatst bewerkt:
Back is sowieso een lastige positie als je een snelle tegenstander hebt. Boerrigter kwam ook meerdere malen langs Ramos. Bij vd Wiel ligt het anders, hij mist gewoon kwaliteit. Hij dekt niet kort en vaak aan de verkeerde kant. Hij trapt in de meest simpele trucs en is totaal niet fel.

@ The Rock

Ik ben het op zo'n beetje alle gebieden met je eens. Ook met je punt dat Ajax zou moeten spelen met een middenveld van Janssen, Eriksen en Anita. De Jong is echt een speler waarvan ik nooit heb begrepen waarom hij recht tot spelen heeft. Zijn inbreng is miniem want hij is hele wedstrijden onzichtbaar en qua techniek en snelheid komt hij nergens in de buurt van een volwaardig Ajax-speler. Met De Jong begin je elke wedstrijd al met een man minder. Eriksen, Janssen en Anita lijkt me daarom met de huidige spelers de beste optie, maar eigenlijk vind ik ook Anita niet goed genoeg voor Ajax. Fysiek stelt het niks voor, hij wordt door alles en iedereen opzij gezet als hij ze al bij kan houden want ook zijn snelheid is beperkt. Daarnaast vind ik hem totaal niet rustig aan de bal. Zodra hij de bal krijgt zie je hem allerlei paniekerige bewegingen maken en straalt hij niks van rust of enige blijk van overzicht uit. Technisch vind ik hem aardig, maar ik heb toch echt mijn twijfels bij Anita als Ajax-waardige speler. Aan de andere kant heeft hij weinig tot geen kansen gehad om zich echt te laten gelden op de positie van centrale middenvelder en zoals gezegd acht ik een middenveld met hem, janssen en Eriksen op dit moment de beste optie.

Overigens mag ondertussen ook wel duidelijk zijn dat Van der Wiel echt het grootste drama van Ajax is van de afgelopen seizoenen. Het is dat zowel Ajax als Oranje gebrek heeft aan een alternatief, anders had deze jongen zich toch nooit meer op dit niveau mogen vertonen. Hij is zelfstandig verantwoordelijk voor minimaal de helft van de tegendoelpunten van dit seizoen, terwijl hij nog altijd met de arrogantie speelt of is hij de beste back ter wereld. Balverlies is bij hem gegarandeerd, directe tegenstanders laat hij gerust uit zijn dekking lopen en in beide gevallen leidt het altijd tot een uitermate domme overtreding waarmee hij zijn ploeg altijd nog verder weet te benadelen. Ik hoop echt dat hier ooit nog een fatsoenlijke vervanger voor te vinden valt.

Het wegvallen van Sigthorson en Alderweireld zal Ajax de komende tijd ook niet ten goede komen vrees ik. Ooijer en Bulikyn zijn leuke reserves, maar geen waardige vervangers.

Ik vind Anita in de punt naar achteren een van de beste spelers van de Eredivisie, en dat meen ik serieus. Zijn manier van spelen is echt gemaakt voor die positie. Hij loopt constant vrij waardoor de verdedigers de bal altijd kwijt kunnen zodat de opbouw goed loopt, hij heeft een goede balaanname, ziet de oplossing vaak goed, is goed in de omschakeling (zowel defensief als offensief), zet druk naar voren en is niet te beroerd om de rommel van anderen op te ruimen. Hij zorgt er voor dat het team draait en is precies wat het middenveld momenteel mist.

Van der Wiel is naar mijn mening 1 van de domste voetballers uit de Eredivisie. Dat is jammer, want de voetballende potentie is er wel. Het duurt alleen zo verschrikkelijk lang voordat hij een oplossing ziet. Buiten dat blijft hij wekelijks dezelfde fouten maken. Aan de buitenkant dekken mag echt niet gebeuren, maar dat doet hij bijna elke week. Wordt een beetje een Emanuelson verhaal, die in zijn eerste 2 seizoenen een goede speler leek te worden, maar daarna wekelijks een van de zwakste spelers was.

De Boer zal even moeten gaan puzzelen inderdaad. Sigthorsson, Boilesen, Alderweireld en Serero zijn geblesseerd en van der Wiel is geschorst. Ik hoop dat de Jong in de spits gaat spelen zodat je in ieder geval een voetballend middenveld kan krijgen. Maar dat zal wel niet gebeuren.

De Boer zal even moeten gaan puzzelen inderdaad. Sigthorsson, Boilesen, Alderweireld en Serero zijn geblesseerd en van der Wiel is geschorst. Ik hoop dat de Jong in de spits gaat spelen zodat je in ieder geval een voetballend middenveld kan krijgen. Maar dat zal wel niet gebeuren.

De Boer is vrij voorspelbaar en terughoudend in zijn oplossingen. De opstelling tegen AZ is dan ook vrij gemakkelijk te voorspellen:

Doel: Vermeer

Verdediging: Anita, Ooijer, Vertonghen, Blind

Middenveld: De Jong, Jansen, Eriksen

Aanval: Sulejmani, Bulikyn, Boerrigter

De Boer is vrij voorspelbaar en terughoudend in zijn oplossingen. De opstelling tegen AZ is dan ook vrij gemakkelijk te voorspellen:

Dat zal hem wel gaan worden inderdaad. Blind tegen Beerens..:angstig:

Ooijer tegen altidore :roflol: een oude man tegen een powerhouse.

Ooijer tegen altidore :roflol: een oude man tegen een powerhouse.

Altidore is niet zo heel snel, dat scheelt wel. Verbeek heeft overigens aangegeven dat Altidore niet sterk genoeg is.

De Boer zou ook kunnen kiezen voor van Rhijn centraal naast Vertonghen, of Ligeon als rechtsback, Anita linksback en Blind centraal.

Persoonlijk zou ik hier voor gaan:

Vermeer
Ligeon Ooijer Vertonghen Blind(moet wel helaas)
Anita
Janssen Eriksen
Ozbiliz Bulykin Boerrigter

Persoonlijk zou ik hier voor gaan:

Vermeer
Ligeon Ooijer Vertonghen Blind(moet wel helaas)
Anita
Janssen Eriksen
Ozbiliz Bulykin Boerrigter

Er zijn twee ploegen waartegen Blind eigenlijk sowieso niet moet spelen. En dat zijn Heerenveen (Narsingh) en AZ (Beerens). Verder is je opstelling top. Van mij mag Sulejmani eruit blijven ook.

Özbiliz brengt niets meer dan Sulejmani wat mij betreft. Ik hoop echt dat Ajax in de winterstop aanklopt bij Heerenveen voor Narsingh. Narsingh heeft nog een contract voor 1,5 jaar. Twente kwam afgelopen zomer al voor hem, maar dat is op niets uitgelopen. Narsingh past wat mij betreft perfect op rechtsbuiten bij Ajax. Eindelijk een speler die op de vierkante meter en op techniek kan passeren en dan ook nog eens een voorzet kan afleveren. Ik vind ook dat Ajax Gouweleeuw in de gaten zou moeten houden. Goede, voetballende verdediger. Die had nu prima de blessure van Alderweireld op kunnen vangen. Vorig jaar was hij nog aardig onbekend, nu gaat hij al steeds vaker (goed) spelen en zal zijn prijs enorm gaan stijgen. Hetzelfde geld voor Narsingh.

Iemand op een ander forum die veel direct contact heeft met spelers heeft Narsingh, Assaidi, Maher en Vejinovic op hun 12e/13e al aanbevolen maar Ajax, maar daar is door niemand naar geluisterd. Doodzonde. Die jongens komen ook letterlijk van hetzelfde pleintje af, en zijn allemaal naar AZ gegaan.

Narsingh heeft in zijn eentje een keer de hele Ajax A1 zoek gespeeld (de zogenaamde gouden lichting met Eriksen, Klaassen, Denswil, Ligeon et cetera) en Heerenveen A1 toen de beker bezorgd. Dit was in de tijd dat Eriksen ook nog in de A1 speelde. Zelfs toen was hij nog te halen door Ajax, maar uiteraard liet Ajax dit na. Echt een gemiste kans.

Er zijn twee ploegen waartegen Blind eigenlijk sowieso niet moet spelen. En dat zijn Heerenveen (Narsingh) en AZ (Beerens). Verder is je opstelling top. Van mij mag Sulejmani eruit blijven ook.

Tegen VVV (Musa) liever ook niet meer :D

Ik stel Blind ook liever niet op! Maar goed, wie wil je dan op linksback zetten :p

Tsja Blind linksachter is niet handig maar geloof dat hij meer tot recht komt op linker centraal....althans meen dat ik Frankie dat hoorde zeggen in een interview.

Maar dan moet eerst Verthongen (of Toby?) vertekken dus wachten voor hem....

Maar goed, weekendje rust qua voetbal en volgende week Zaterdag wacht AZ = topper.

Özbiliz brengt niets meer dan Sulejmani wat mij betreft. Ik hoop echt dat Ajax in de winterstop aanklopt bij Heerenveen voor Narsingh. Narsingh heeft nog een contract voor 1,5 jaar. Twente kwam afgelopen zomer al voor hem, maar dat is op niets uitgelopen. Narsingh past wat mij betreft perfect op rechtsbuiten bij Ajax. Eindelijk een speler die op de vierkante meter en op techniek kan passeren en dan ook nog eens een voorzet kan afleveren. Ik vind ook dat Ajax Gouweleeuw in de gaten zou moeten houden. Goede, voetballende verdediger. Die had nu prima de blessure van Alderweireld op kunnen vangen. Vorig jaar was hij nog aardig onbekend, nu gaat hij al steeds vaker (goed) spelen en zal zijn prijs enorm gaan stijgen. Hetzelfde geld voor Narsingh.

Iemand op een ander forum die veel direct contact heeft met spelers heeft Narsingh, Assaidi, Maher en Vejinovic op hun 12e/13e al aanbevolen maar Ajax, maar daar is door niemand naar geluisterd. Doodzonde. Die jongens komen ook letterlijk van hetzelfde pleintje af, en zijn allemaal naar AZ gegaan.

Narsingh heeft in zijn eentje een keer de hele Ajax A1 zoek gespeeld (de zogenaamde gouden lichting met Eriksen, Klaassen, Denswil, Ligeon et cetera) en Heerenveen A1 toen de beker bezorgd. Dit was in de tijd dat Eriksen ook nog in de A1 speelde. Zelfs toen was hij nog te halen door Ajax, maar uiteraard liet Ajax dit na. Echt een gemiste kans.

Tegen VVV (Musa) liever ook niet meer :D

Ik had Narsingh er ook graag bij gehad, maar ik acht de kans op zijn komst klein. Dan zal eerst 1 van de middelmaat moet vertrekken (Ebecilio, Ozbilliz, Sulejmani). Dan hebben ze ook nog die Jozefzoon, wat hem ook niet gaat worden vrees ik. Tegen de tijd dat hier enige verandering in gaat komen speelt Narsingh al voor Twente.

Ik vond die Lukoki het ook wel aardig doen in de voorbereiding. Het is nu nog wat te vroeg voor hem, maar denk jij dat dat in de toekomst nog wat gaat worden The Rock?

Die panna bij de Cler blijft geniaal.

Ik had Narsingh er ook graag bij gehad, maar ik acht de kans op zijn komst klein. Dan zal eerst 1 van de middelmaat moet vertrekken (Ebecilio, Ozbilliz, Sulejmani). Dan hebben ze ook nog die Jozefzoon, wat hem ook niet gaat worden vrees ik. Tegen de tijd dat hier enige verandering in gaat komen speelt Narsingh al voor Twente.

Ik vond die Lukoki het ook wel aardig doen in de voorbereiding. Het is nu nog wat te vroeg voor hem, maar denk jij dat dat in de toekomst nog wat gaat worden The Rock?

Als Ajax El Hamdaoui aan Espanyol kan verkopen en Aissati ergens kan slijten zie ik ze nog wel wat doen, anders niet. Ik ben ook bang dat Twente deze winter weer een poging gaat doen.

Over Lukoki, daar kan ik over over zijn. Nee, dat denk ik niet. Passeert alleen op snelheid in plaats van op techniek, wat in het eerste niet kan vanwege de kleine ruimte achter de verdediging van de tegenstander. Sulejmani deed exact hetzelfde bij Heerenveen, en daar lukte het wel. Buiten dat is de voorzet van Lukoki echt niet goed. Zou een prima voetballer zijn voor Heerenveen, Groningen, NAC et cetera, zoals wel meer voetballers uit Jong Ajax of de A1.

Ajax: Vermeer; Alderweireld, Ooijer, Vertonghen, Anita; Eriksen, Enoh, Janssen; Sulejmani, De Jong, Boerrigter

Verrassende opstelling!

Ik ben erg benieuwd naar het middenveld met Janssen en Eriksen als aanvallende middenvelders. Het is een beetje jammer dat Enoh er achter staat, maar ik hoop dat deze speelwijze voor een mooi resultaat gaat zorgen.

Terug
Naar boven