damocell
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 230
Oke, ben dit met je eens. Ik ben gewoon weg niet gecharmeerd van Vermeer, nooit geweest ook.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Vind Vermeer ook niet super hoor. Hij heeft opzich leuke reflexjes maar creeert totaal geen rust achterin. Als je hem een bal terugspeelt en hij hem weg wil rossen komt die 9 vd 10x op eigen helft in de voeten van de tegenstander.
misschien heeft dat iets te maken met die sterke verdediging voor hem
typisch - ajax weet toch al jaren hoe jansen het best kan presteren - dat hij nou niet uit de verf komt is een ernstige misvatting van de beleidsbepalers van ajax - bij twente had hij vaak brama en landzaat in zijn rug - dit zijn keuzes die ajax ook kan maken maar dat willen ze niet om één of andere reden - conclusie kan zo maar zijn dat jansen gaat mislukken en dat wil je toch ook niet - jansen blijft de komende jaren wel bij ajax - dat moet je bij vertonghen/vdwiel/eriksen nog mmar afwachten - dus waar wed je op ? je beste paard of ........
http://cruijff.nl/asp/ned/mijnmening.asp?page=1Dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het heeft in ieder geval bijna alles met ruimte te maken. Belangrijk is die zo klein mogelijk te houden, door de linies kort bij elkaar te houden. Dan krijg je misschien ook een ander beeld over het functioneren van iemand als Theo Janssen.
In die kleine ruimte moet een speler in staat zijn om snel te handelen. Een goede speler die teveel tijd nodig heeft, kan dan zomaar een slechte speler worden. Dat verschil zie je juist tegen een ploeg als Real Madrid.
de grote vraag blijft of de spelers van ajax de speelintelligentie hebben om deze speelwijze waar cruijf voor pleit ook daadwerkelijk te kunnen uitvoeren - begrijpen en uitvoeren zijn heel verschillende dingen - al met al jammer voor jansen ( goeie speler met iets extra's )
de grote vraag blijft of de spelers van ajax de speelintelligentie hebben om deze speelwijze waar cruijf voor pleit ook daadwerkelijk te kunnen uitvoeren - begrijpen en uitvoeren zijn heel verschillende dingen - al met al jammer voor jansen ( goeie speler met iets extra's )
Het centrale duo Alderweireld/Vertonghen, zijn de enige twee die een voldoende scoren.
De beide vleugelverdedigers zijn dit jaar tot op heden verre van vakbewaam.
Maar welke opties heeft De Boer?!
Blind wint geen duel, is traag en snapt het concept omschakelen niet.
Anita wordt nu ala Emanuelson overal en nergens neergeplant in de hoop dat hij de situatie brandmeester kan maken. Anita is geen back, het is een middenvelder met controlerend en verdedigend inzicht.
Op rechts is er al helemaal geen andere optie.
Je beredenering met betrekking tot Janssen kan ik tot op zekere hoogte snappen echter vraag ik me af of we Jansen niet op een te hoog voetstuk hebben geplaatst. Het Ajaxsysteem is geheel anders dan het Twentesysteem.
Daarnaast merk ik bij Jansen een onzekerheid die hem niet passend is. Hij moet dwingerder zijn met betrekking tot spelhervattingen.
Janssen zou meer een vrije rol moet krijgen op het middenveld.
Cruijff is mr positiespel en dat beheerst Ajax, probleem zit hem in de omschakelsnelheid. Door de continue rustige opbouw te kiezen verras je de tegenstander niet meer. Ruimtes worden kleiner en dan heb je wendbare spelers nodig. In die rol is Janssen inderdaad niet capabel.
Ze hadden nooit de Zeeuw weg moeten doen. Daarnaast wat hierboven wordt gezegd en door vele anderen ajacieden. Janssen op links. De jong mag van mij er ook uit, stoor me mateloos aan zijn slechte techniek.
Nee, dat kunnen ze niet. Sommigen wel, maar de meeste spelers niet. Te weinig techniek, handelingssnelheid en positioneel inzicht.
Alderweireld en Vertonghen zijn inderdaad prima, al mogen ze in sommige situaties nog iets meer "killer instinct" vertonen wat mij betreft.
goeie voetballers maar idd ze missen de meedogenloosheid
Van der Wiel begon het seizoen goed, maar is nu weer afgegleden naar een niveau dat nog lager ligt dan dat van vorig jaar. Dekken op 5-6 meter afstand, continu aan de verkeerde kant dekken, heeft aan de bal te veel tijd nodig en is enorm voorspelbaar. Ik hoor de Boer zo verschrikkelijk vaak "Binnenkant!" schreeuwen vanaf de zijlijn, maar tegen Groningen stond hij weer heerlijk aan de buitenkant te dekken waardoor de aanvaller van Groningen zo naar de keeper kon lopen waarna de strafschop volgde. Van Rhijn en Ligeon zijn de andere opties op rechts, maar van Rhijn is meer een centrale verdediger en Ligeon is verdedigend niet beter dan van der Wiel.
We hebben Janssen zeker op een te hoog voetstuk geplaatst en ik was ook niet echt voor zijn komst. Zowel qua voetbalstijl en persoonlijkheid vind ik hem niet bij Ajax passen. Hij kan niet mee in het snelle combinatiespel dat ik bij Ajax graag zou zien. Zeker als centrale middenvelder kan hij echt niet bij Ajax spelen. De kwaliteiten die voor die positie gevraagd worden beheerst hij absoluut niet. In tegendeel, dat zijn juist zijn zwakke punten. Maar als je Janssen dan toch perse op wilt stellen, zet hem dan als linkshalf er in met Anita achter hem en Eriksen naast hem. Ben je ook meteen van de Jong af, die zo mogelijk een nog mindere techniek en handelingssnelheid heeft dan Janssen. Als linkshalf kan Janssen nog enig gevaar stichten met zijn schot en voorzet.
Als links half gaat jansen overlopen worden - geen optie - imo moet je gewoon een keuze maken ericsen of jansen
jansen met idd anita en bijv enoh in zijn rug - dan kan hij exelleren - dit kan met ericsen ook prima
De opbouw is inderdaad in een te laag tempo, maar volgens mij komt dat grotendeels door de positionering van de middenvelders als de verdedigers de bal hebben. Janssen kan niet vrij lopen. Zijn manier van vrijlopen is helemaal inzakken tot 5 meter voor de verdediging. Logisch dat je dan vrij staat, maar dan loont het niet echt om hem de bal te geven. De Jong idem dito, komt altijd de bal halen in plaats van even weg te lopen en zo aanspeelbaar te zijn. En als hij dan de bal krijgt duurt het zo lang voordat hij hem onder controle heeft dat je er niks aan hebt. De opbouw is met Anita als centrale middenvelder zoveel beter en sneller, ik vind het onbegrijpelijk dat de Boer dit niet ziet. helemaal mee eens - is absoluut geen back
+ dan krijg je de discussie weer over ruimtes belopen - het is ook een wisselwerking met je voorwaartsen lijkt me
Er spelen op dit moment spelers op cruciale posities die niet mee kunnen in het spel wat de Boer wil spelen. Dat moet snel veranderen, anders is het seizoen snel verloren. Over 2 weken is het Ajax - AZ. Als Ajax die wedstrijd ook verliest met slecht spel is de Boer wel bijna verplicht om het om te gaan zetten. Ik zie Ajax niet graag verliezen, maar als dat nodig is om de Boer een reality check te geven, dan moet dat maar.
Als links half gaat jansen overlopen worden - geen optie - imo moet je gewoon een keuze maken ericsen of jansen
jansen met idd anita en bijv enoh in zijn rug - dan kan hij exelleren - dit kan met ericsen ook prima