XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Ik herkende Ajax niet terug gisteren. Passes over 5 meter gingen fout, ballen sprongen van de voet en iedereen liep uit positie. Dat Real Madrid voetballend klassen beter is had ik verwacht, maar ik heb me wel verbaast over het verschil in fysieke kracht. De 65 kilo wegende Di Maria zet de spelers van Ajax aan de kant alsof het kleuters zijn, en alle spelers van Madrid sprinten en schieten 4 keer zo hard als die van Ajax, bizar om te zien.

Na gisteren is me ook zeer duidelijk geworden waarom spelers als van der Wiel, Suarez en Vertonghen nog bij Ajax spelen, die kunnen absoluut niet mee in dit tempo en niveau, en dat baart me wel zorgen. Enkele jaren geleden zag je nog dat zelf opgeleide jongens als Sneijder en van der Vaart de potentie hadden om de top te halen, maar de beste spelers van Ajax zouden momenteel nog niet eens de bank warm mogen houden bij een club als Madrid.

Ben ik niet helemaal met je eens, v/d wiel en suarez hielden zich prima staande op het wk voetbal tussen alle andere wereldspelers.

Denk wel dat er in het geheel minder kwaliteit aanwezig is..

Ajax vindt dat ze thuis horen in de CL, en fungeerden gisteravond als speelbal voor een team dat al jaren niet verder komt dan de kwartfinales. Wat een waanzin!

Anita kan je gewoon niet opstellen tegen tegenstanders beter dan eredivisie niveau. En dan zat hij bij studio ajax te zeggen dat hij vooral aan sprongkracht moet werken :roflol:

+1

Wat een ongelooflijke zwakke en beperkte voetballer is dat. Er lag gewoon een hoopje stront linksachterin bij ajax waar iedereen van Real omheen liep zonder er aandacht aan te besteden of bovenop stapte en dacht van gadverdamme wat heb ik nu aan mijn schoen hangen. En schijnbaar heeft Bert van Marwijk een gedeelte van die stront in de ogen gekregen toen hij bedacht om hem linksback van oranje te maken -_-'.

Ajax (op stekelenburg na) speelde al geheel niet goed, maar het is elke wedstrijd toch wel heel duidelijk dat die linksback positie het zwakste punt van het hele elftal is. Ze hadden ipv Mido beter een fatsoenlijke linksback kunnen halen. Ook blijf ik voor de optie om Daley Blind eens de kans te geven tegen een zwakke ploeg (Excelsior, Graafschap, Heracles, Feyenoord). In die jongen zit nu al zoveel meer dan Anita ooit zal kunnen bereiken.

Ik moest op een gegeven moment gewoon lachen hoe slecht het wel niet ging. Irriteerde me mateloos aan Enoh die het elke keer voor elkaar kreeg om de bal steeds net achter Vd Wiel te krijgen als hij op kwam. Daarbij kreeg Enoh 4x een panna en werd Anita 300x overlopen. Tja, het hele team presteerde slecht, maar dat kwam vooral door deze twee had ik het idee. De Jong werd totaal overgeslagen in het spel en als er een keer balbezit was ging alles over rechts waar geen rechtsvoor stond. Suarez en Verthongen werden duidelijk gemist. Er was geen opbouw en geen dreiging.

Wel schrijnend om te zien dat Pieters en Anita de ''beste'' linksbacks van Nederland zijn. :roflol:

We gaan nog wel door.

Ik moest op een gegeven moment gewoon lachen hoe slecht het wel niet ging. Irriteerde me mateloos aan Enoh die het elke keer voor elkaar kreeg om de bal steeds net achter Vd Wiel te krijgen als hij op kwam. Daarbij kreeg Enoh 4x een panna en werd Anita 300x overlopen. Tja, het hele team presteerde slecht, maar dat kwam vooral door deze twee had ik het idee. De Jong werd totaal overgeslagen in het spel en als er een keer balbezit was ging alles over rechts waar geen rechtsvoor stond. Suarez en Verthongen werden duidelijk gemist. Er was geen opbouw en geen dreiging.

Bijna wel hé? Wij zaten ook achter de tv, en op een gegeven moment zaten we Real uit te lachen dat ze nog geen 5-0 voorstonden. Zeiden we t*ring (:P) real is echt nep, t staat pas 1-0. Triest maar waar.

Maar blik vooruit: Met hoeveel winnen we morgen van de 2e club van rotterdam?

Laatst bewerkt:
Bijna wel hé? Wij zaten ook achter de tv, en op een gegeen moment zaten we Real uit te lachen dat ze nog geen 5-0 voorstonden. Zeiden we kk real is echt nep, t staat pas 1-0. Triest maar waar.

Maar blik vooruit: Met hoeveel winnen we morgen van de 2e club van rotterdam?

Zelfde gevoel..ik zat me kapot te lachen om hoe dramatisch Ronaldo zn pogingen waren. Ajax was om te janken dus dan kun je beter ergens om gaan lachen! Morgen wedstrijdje doelsaldo opkrikken haha. Nee ik gok op 1-3.

Ik heb het weleens vaker gezegd, met Enoh op het middenveld is het onmogelijk om combinatievoetbal te spelen. Hij speelt zijn medespelers altijd klote aan. Of net voor/achter de man, op de verkeerde voet, of met een stuit. Iedereen looft hem om zijn verdedigende acties, maar als hij zelf minder fouten zou maken zijn die verdedigende acties ook niet nodig. Ik zou veel liever een middenveld zien met de Zeeuw (in de rol van Enoh, dus NIET met 40 steekpasses per wedstrijd), De Jong (in de rol die de Zeeuw nu heeft) en Eriksen op 10. Vervolgens Lodeiro op de plek van Emanuelson als hij weer fit is. Dan heb je voetbal in de ploeg, nu niet.

Ik zeg natuurlijk niet dat we dan van Madrid hadden gewonnen, maar misschien waren we dan niet zo compleet overlopen als nu. Madrid was goed, maar Ajax liet ze ook goed spelen door constant uit positie te lopen en de bal binnen 10 seconden in te leveren.

Maar goed, morgen de eerst volgende wedstrijd en die moet gewoon gewonnen worden. En dan maar hopen dat Ajax tegen Milan en vooral Auxerre het beter doet dan tegen Madrid.

Laatst bewerkt:
Bijna wel hé? Wij zaten ook achter de tv, en op een gegeven moment zaten we Real uit te lachen dat ze nog geen 5-0 voorstonden. Zeiden we t*ring (:P) real is echt nep, t staat pas 1-0. Triest maar waar.
QUOTE]

Moet je nagaan hoe hard de real supporters moesten lachen om ajax!

Helemaal niets in Rotjeknor!

Toch maar eens shoppen bij Excelsior voor Fernandez?
Een spits die wél scoort...

Helemaal niets in Rotjeknor!

Toch maar eens shoppen bij Excelsior voor Fernandez?
Een spits die wél scoort...

Daar had Feijenoord vandaag ook niks aan gehad. Ajax heeft vandaag Feijenoord zelf terug in de wedstrijd geholpen door de kansen niet af te maken en door na 0-2 achteruit te gaan lopen.

Wat was de Jong dramatisch weer trouwens. Het is dat hij die goal maakt, dat is het enige krediet wat hij heeft. Ik had graag gezien dat na een uurtje spelen Eriksen op 10 er in kwam, maar helaas.

Ajax blijft uiteraard buiten bereik voor Feijenoord, maar tegen mindere ploegen waarschijnlijk wel.

De Jong is hetzelfde niveau Emanuelson, soms zó briljant, en vaak ook heel matig. Eriksen vind ik by the way helemaal niks, echt nog geen bal geraakt.

Opstelling:

Stekelenburg
vdWiel - Alderweireld - Vertonghen - Blind
Enoh - De Zeeuw
vdVaart :P
Suarez - ElHam - Sulejmani

Wat zijn jouw favorieten The Rock?

Ajax blijft uiteraard buiten bereik voor Feijenoord, maar tegen mindere ploegen waarschijnlijk wel.

De Jong is hetzelfde niveau Emanuelson, soms zó briljant, en vaak ook heel matig. Eriksen vind ik by the way helemaal niks, echt nog geen bal geraakt.

Opstelling:

Stekelenburg
vdWiel - Alderweireld - Vertonghen - Blind
Enoh - De Zeeuw
vdVaart :P
Suarez - ElHam - Sulejmani

Wat zijn jouw favorieten The Rock?

Eriksen heeft tot nu toe dit seizoen weinig laten zien inderdaad, maar hij is ook totaal ongeschikt voor de linksbuiten positie. Tegen Chelsea in de voorbereiding bijvoorbeeld speelde hij op 10 en was de beste man van het veld in mijn ogen. Hij is een echte klassieke Ajax 10, veel meer dan De Jong.

Mijn opstelling zou zo zijn:

-----------Sulejmani-----------El Hamdaoui--------------Suarez-----

--------------------Eriksen----------------De Jong------------------

-------------------------------De Zeeuw----------------------------

-----Anita---------Vertonghen-------------Alderweireld----v.d. Wiel--

--------------------------------Stekelenburg------------------------

En dan met Eriksen als 10, de Jong in de rol die de Zeeuw nu heeft en de Zeeuw in de rol van Enoh, dus als echte controleur. Enoh doet het goed als breker en balafpakker, maar is in de passing zo slecht dat het onmogelijk is om snel combinatievoetbal te spelen vanaf het middenveld. In de Champions League zou je bijvoorbeeld Tainio of Enoh wel kunnen brengen om wat meer fysieke kracht in de ploeg te krijgen. Ook zou ik graag eens Lodeiro op linksbuiten willen zien of als 10 als hij weer fit is, en Blind als linksback. Maar aangezien ik niet weet hoe zij zouden presteren staan ze niet in deze opstelling.

Ik vind de Zeeuw in de Eredivisie ook al te weinig fysiek brengen, ben blij dat Tanio is aangetrokken.
Sulejmani begint steeds beter te spelen trouwens!

Terug
Naar boven