- Waardering
- 234
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 118kg
Een man van momenten, had mooie goals, maar totaal niet constant en ik heb hem draken van wedstrijden zien spelen. Kijk bijvoorbeeld ADO uit... Of RKC... Dat maakt het geen topper.
Ja ik heb deze discussie wel vaker gehad en wat opvalt is dat Ajaxcieden vrij positief waren over Pantelic. Waarom hebben ze dan in A'dam besloten te laten gaan?
Buiten zijn 'momenten' vond ik hem erg vaak een stap te laat, balaanname moest vaak in twee keer waardoor er onnodig balverlies werd geleden, veel ballen werden te strak ingespeeld óf te ver achter de man.
En ik denk dat weinig voetballers bij Ajax te vergelijken zijn maar als ik kijk naar Suarez bijvoorbeeld heb ik daar veel meer respect voor. Een voetbaldier met een grandioze instelling die én een man voorbij kan, zeer creatief is en onvoorspelbaar de 16 inloopt.
De deal met Pantelic was 1 miljoen salaris voor 1 contractjaar. Na dat jaar wilde Ajax hem opnieuw een 1-jarig contract aanbieden, maar Pantelic vroeg een 3-jarig contract en een forse salarisverhoging. Hij heeft meerdere malen aangegeven dat hij Ajax 1 jaar wilde helpen door voor "slechts" 1 miljoen te voetballen, maar na dat jaar ook zijn eisen ging bijstellen. Ajax wist dus van tevoren al waar ze aan begonnen.
Suarez is een compleet andere voetballer dan Pantelic. Maar ik denk niet dat het toeval is dat Suarez 35 goals maakt in het seizoen dat Pantelic naast hem speelt, en het seizoen ervoor zonder Pantelic 22. Ook liep de Jong vorig jaar 1 op 2 met Pantelic voor hem, terwijl hij normaal ongeveer 1 op 10 loopt. Aan de bal had je aan Pantelic niet zoveel, maar hij was wel zeer bruikbaar in het wegtrekken van centrum verdedigers, zijn balaanname is altijd goed en hij is altijd aanspeelbaar. En buiten dat had hij als een van de weinige spelers door dat voetbal een teamsport is en dat je elkaar moet helpen om beter te presteren.

hoop dat ze 2e helft wat scoren ofzo..
Op een gegeven moment konden ze nog geen pass over 2m goed geven.